کد خبر: ۳۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
انفجار بامداد امروز تهران موجب حدس و گمان‌های بسیاری شد، عده‌ای از انفجار بمب صوتی خبر می‌دهند و برخی می‌گویند ساختمان سازمان گسترش صنایع هدف انفجار بامداد امروز بوده است.
قلم‌نیوز: ساعت نزدیک یک صبح بود که اهالی توییتر از شنیده شدن صدای انفجار در محله جردن و غرب تهران خبر دادند. بسیاری از کاربران فقط می‌نوشتند صدای انفجار مهیبی را شنیده و حتی برخی از کاربران در خیابان ولیعصر و جام جم از لرزه خفیف مناطق خود خبر دادند. هنوز دقایقی از این خبر نگذشته بود که گمانه زنی‌ها در مورد محل انفجار و علت آن در فضای مجازری داغ شد. دقایقی بعد از صدای انفجار چند فیلم منتشر و ادعا شد مربوط به انفجار بامدادی تهران است.

ساعت ۲ بامداد؛ همه دنبال علت حادثه

حدود ساعت ۲ بامداد خبرنگاران به سراغ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی رفتند و او هم اعلام کرد هیچ حادثه انفجاری به سازمان آتش نشانی اعلام نشده است و آتش نشانان با توجه به شنیده شدن حادثه به دنبال محل آن هستند و چند آتش نشانان در حال اعزام به محل حادثه هستند تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است. ساعتی بعد ملکی اعلام کرد یکی از ایستگاه‌ها در سمت پارک ملت گرد و خاک دیده است، اما هیچ ربزش ساختمانی رخ نداده اس

۲:۲۵؛ معاون امنیتی استاندار تهران: شی ناشناس در پارک ملت منفجر شده است

بالاخره ساعت ۲:۲۵ بامداد حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی، انتظامی استاندار تهران از انفجار در پارک ملت خبر داد و گفت: ۵۲ دققه بامداد امروز یک شی ناشناس در پارک ملت منفجر شد که باعث شده تا صدای مهیبی در مناطقی از تهران شنیده شود. محل حادثه را بررسی کردم و این انفجار که در نقطه‌ای خلوت رخ داده است، هیچ تلفات و زخمی برجای نگذشته است.

ساعت ۸ صبح؛ اولین واکنش پلیس: فقط برگ درخت ریخته است

اولین واکنش پلیس به انفجار بامداد امروز تهران را سردار حمید هداوند، جانشین رئیس پلیس تهران انجام داد و گفت: اتفاق خاصی نیفتاده است و یک صدای انفجاری آمده و در محل فقط چند برگ و شاخه درخت افتاده بود.
به گفته وی این حادثه بیشتر جوسازی رسانه‌های ضد نظام است.

به گفته وی هیچ فیلمی از این حادثه وجود ندارد و فیلم‌های منتشر شده مربوط به این حادثه نیست.

ساعت ۹ صبح؛ ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی

وبسایت اسرائیلی اینتلی تایمز مدعی شد هدف انفجار بامداد امروز پارک ملت، ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع است که درگیر برنامه هسته‌ای ایران بود و این انفجار در کنار این ساختمان و نزدیک صدا و سیما رخ داده است.

ساعت ۱۱:۱۵ صبح؛ تکذیب وقوع دو انفجار در تهران

برخی کاربران فضای مجازی در توییتر مدعی شدند صدای دو انفجار شنیده اند، آن‌ها در توییت‌هایی مدعی بودند به فاصله چند دقیقه دو صدای انفجار را شنیده اند. حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران با رد وقوع دو انفجار در تهران گفت: از شب گذشته تا ظهر امروز تنها یک انفجار در تهران رخ داده و آن هم از سوی تیم‌های ویژه در حال رسیدگی است. اطلاع رسانی در مورد این اتفاق از همان لحظات اول انجام شد.

وی ادامه داد: ممکن است به علت فاصله با پارک ملت برخی افراد صدای انفجار را با تاخیر شنیده و فکر کردند به فاصله کم دو انفجار رخ داده است.

 

منبع: جامعه ۲۴

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: