کد خبر: ۳۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
وزیر ارتباطات با اشاره به اختلال اینترنت در دو، سه روز گذشته گفت: این کار به صورت عمدی انجام شده و هدف از این اقدام برگزاری کنکور سراسری و جلوگیری از لو رفتن سوالات امتحان و تقلب بوده است.
قلم‌نیوز: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، گفته است در دو روز گذشته برای جلوگیری از لو نرفتن سوال‌های کنکور، اوپراتور‌ها اقدام به اختلال در اینترنت کرده‌اند و شبکه را «غیرفعال کردند».

وی گفت که درخواست اختلال در اینترنت از سوی سازمان سنجش و وزارت علوم مطرح شد و دسترسی اینترنت تری‌جی و فور‌جی در محل برگزاری امتحانات مختل شده است.

او در عین حال اذعان کرد که این اختلال عمدی بر دسترسی سایر افرادی که در نزدیکی این مکان‌ها زندگی می‌کردند نیز تاثیر داشته است.

به گفته آذری جهرمی، راه‌حل مناسب برای افزایش امنیت کنکور و لو نرفتن سوالات، نصب «جَمِر» در محل برگزاری امتحانات است، ولی به دلیل مشکلات مالی این موضوع عملی نشده است.

جمر دستگاه یا نرم‌افزار مسدودکننده سیگنال یا فرکانس با برد محدود است.

با آن که وزیر ارتباطات خود پذیرفته است که هزینه اختلال در شبکه اینترنت بیشتر از هزینه نصب جمر است، ولی کماکان در کشور از این روش استفاده می‌شود.

موضوع قطع اینترنت به خاطر لو نرفتن سوالات کنکور در سال ۹۸ نیز مطرح شد که در آن زمان آذری جهرمی گفت در سفر بوده و از علت قطع اینترنت مطلع نبوده «و به محض این که به تهران رسیدم گفتم موضوع را پیگیری و سریع نت وصل شود که گفتند برای امنیت کنکور انجام شده است، گفتم می‌توانستند از جَمِر استفاده کنند، چرا شبکه اینترنت قطع شده است؟»

اظهارات تازه جهرمی نشان می‌دهد که کماکان خبری از استفاده از دستگاه جمر نیست و وزارت ارتباطات با اطلاع و هماهنگی اقدام به اختلال در اینترنت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: