کد خبر: ۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت به صورت ویژه از ورزشکاران المپیکی حمایت خواهد کرد و تاکنون نیز حمایتهای مناسبی در این زمینه انجام داده است.
دولت از ورزشکاران المپیکی به صورت ویژه حمایت می کند

نصرالله سجادی روز چهارشنبه در مجمع سالیانه فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در مشهد افزود: در همین چارچوب تاکنون اردوهای بسیار مناسبی در خارج از کشور برگزار شده و اکثر تیمهای ورزشی در آمادگی کامل به سر می برند. 
وی بر حضور شایسته ورزشکاران ایران در المپیک تاکید و بیان کرد: بین مسابقاتی که در سطح جهانی برگزار می شود و مسابقات المپیک فاصله بسیار زیادی وجود دارد. 
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تاکنون ورزشکاران ایران موفق به کسب 44 سهمیه المپیک و 88 سهمیه پارالمپیک شده اند و هنوز فرصت است این سهمیه ها را افزایش دهند. 

* والیبال ایران فرصت کسب سهمیه در المپیک را دارد 
وی گفت: والیبال ایران نیز از رشته هایی است که فرصت کسب سهمیه در المپیک را دارد لذا امیدواریم برای نخستین این سهمیه را کسب کنیم. 
سجادی افزود: برای والیبال حضور در المپیک بسیار خوب است زیرا والیبالیستهای ایرانی نشان داده اند برای زنگ تفریح به مصاف تیمهای مطرح جهان نمی روند. 
وی به کسب سهمیه در 13 رشته ورزشی المپیک اشاره و بیان کرد: در پنج رشته برای ایران شانس بیشتری برای کسب مدال وجود دارد و تیمهای جمهوری اسلامی در این رشته ها مشغول تمرین هستند. 

* استعدادیابی اولویت اصلی فدراسیونها 
معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان همچنین اولویت اصلی فدراسیونهای ورزشی را استعدادیابی اعلام و بیان کرد: فدارسیونها پارسال عملکرد مناسبی را در حوزه استعدادیابی داشتند و در این میان فدراسیون والیبال رویکردهای بسیار ارزشمندی در این خصوص داشته است. 
وی افزود: والیبال از فدراسیونهای پیشرو در حوزه استعدادیابی است، هرچند استعدادیابی نیازمند حوصله و صبر فراوان است اما باید به صورت جدی در این حوزه گام برداریم. 
سجادی ادامه داد: در حال برنامه ریزی پنج ساله در حوزه استعدادیابی هستیم و در این خصوص تفاوتی نیز وجود ندارد که چه کسی مسئولیت کار را برعهده داشته باشد. 
وی گفت: رویکرد استعدادیابی باید با شناسایی، تربیت و آموزش مناسب همراه باشد تا نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد. 
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر نتوان کسانی را که به عنوان مستعد شناسایی می شوند به صورت جدی جلو بد قطعا در حوزه های مختلف دچار مشکل می شویم. 

* برنامه ریزی برای رشته های پرمدال 
وی همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای برنامه ریزی در خصوص رشته های پرمدال در وزارت ورزش و جوانان خبر و ادامه داد: امسال این کمیته بطور در خصوص 10 رشته ورزشی در حال برنامه ریزی است و در این زمینه بودجه ای مستقل نیز در نظر گرفته شده است. 
سجادی افزود: بسیاری از رشته های پرمدال وجود دارند که در طول سالیان اخیر از آنها غفلت شده و در سطح آسیا و جهان مدال چندانی کسب نکرده ایم. 
وی ادامه داد: قطعا برنامه ریزیهای انجام شده به صورت ویژه به ورزش کشور کمک خواهد کرد. 

* کسب 1964مدال در مسابقات جهانی و آسیایی 
معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال هزار و 300 مدال در مسابقات رسمی آسیایی و 664 مدال در عرصه جهانی توسط ورزشکاران ایران در رشته های مختلف کسب شد. 
وی افزود: هرچند اعتقاد چندانی به مدال آوری ندارم اما قطعا لازم است قهرمان در رشته های مختلف وجود داشته باشد. 
سجادی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در فدارسیونهای مختلف مشغول فعالیت هستند با عشق و علاقه کار را انجام می دهند و قطعا به دنبال کسب منافع مالی نیستند. 
وی گفت: در رسانه های به هیچ بخشی به اندازه ورزش پرداخته نشده و این موضوع نشاندهنده حساسیت بسیار زیاد جامعه نسبت به موضوعات ورزشی است. 
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: اماکن تخصصی در حوزه والیبال مثل خانه والیبال باید در اختیار هیاتها قرار بگیرند اما باید برای استعدادیابی و مرکز ورزش قهرمانی مورد استفاده باشند و نباید به مرکزی برای درآمدزایی تبدیل شوند. 
وی ادامه داد: باید مبلغی که توسط اداره کل ورزش و جوانان هر استان به هیاتها داده می شود بطور شفاف مشخص شود تا وزارت ورزش بداند چه مبلغی به کدام هیات ارائه شده است. 
سجادی گفت: 10 درصد اعتبار از طریق فدراسیون و 20 درصد دیگر از طریق وزارتخانه به هیاتهای ورزشی تعلق می گیرد. 
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال به ریاست معاون وزیر ورزش و جوانان و با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و مسوولان هیاتهای والیبال سراسر کشور در مشهد برگزار شد. 
همچنین نشست هیاتهای استانی با رییس و هیات رییسه فدراسیون والیبال برای بررسی راهکارهای توسعه والیبال امروز در مشهد برگزار شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: