کد خبر: ۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
در ديدار مديران و خيرين بنياد بيماري‌هاي خاص؛
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسعه هر ساله بنياد بيماري‌هاي خاص را نشان از وجود روحيه نوع دوستي در جامعه ايران دانست و گفت: هميشه برد با انسان‌هايي است كه براي جلب رضايت خداوند و كمك به نيازمندان واقعي تلاش مي‌كنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني:برد با انسان‌هايي است كه براي كمك به نيازمندان واقعي تلاش مي‌كنند

به گزارش از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام،آيت الله اكبر هاشمي رفسجاني امروز -يكشنبه- در ديدار مديران و خيرين بنياد بيماري‌هاي خاص با بيان اين مطلب به فراز و فرودهاي ساخت بيمارستان تحقيقاتي سرطان در تهران اشاره كرد و گفت: علي‌رغم كارشكني‌هاي چندين ساله و مانع تراشي‌ها در مسير ساخت آن، اكنون ساخت اين مركز به مراحل خوبي رسيده است.
هاشمي رفسنجاني، خيّرين را افراد دلسوز جامعه براي دستگيري از نيازمندان دانست و با ابراز رضايت از اقدامات بنياد بيماري‌هاي خاص، گفت: در زمان رياست جمهوري به خاطر مراجعات فراواني كه از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي براي رفع مشكلات بيماران نيازمند مي‌شد، احساس كرديم كه جاي يك بنياد براي رسيدگي به امور بيماران خاص خالي است كه به كمك جمعي از بهترين پزشكان كشور اين بنياد را تأسيس كرديم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در اين مراسم كه به مناسبت بيستمين سالگرد تأسيس بنياد بيماري‌هاي خاص انجام شد، با اشاره به آيات قرآن براي كمك به نيازمندان، از بي‌انصافي‌هاي بعضي‌ها در همان شرايط گفت و افزود: متعجب مي‌شدم وقتي مي‌گفتند كه نگه‌داري از چنين بيماراني هزينه دارد و نبايد وقت و سرمايه‌ خانواده‌ها و كشور را صرف آنها كرد.
هاشمي رفسنجاني، با اشاره به مذاكرات و گفت‌وگوهاي آن سال‌ها براي تعيين راهكار در جهت كمك به نيازمندان و كمك‌كنندگان، گفت: علي‌رغم مخالفت‌ها، هديه ايثار را تصويب كرديم تا دولت به كساني كه كليه خود را براي درمان بيماري ديگران، مي‌بخشند، تقديم كند كه متأسفانه در تمام اين سال‌ها، همان مبلغ است. در صورتي كه انتظار مي‌رفت علاوه بر تلاش براي رفع ريشه‌اي زمينه‌هاي فقر، به تناسب اين مبلغ نيز افزايش يابد.
وي وجود بيماران خاص در جوامع بشري را مبناي امتحان الهي بندگان دانست و با بيان روايت «افضل الاعمال احمزها» به علاقه پيامبر اكرم(ص) نسبت به يكي از ايتام مدينه اشاره كرد و گفت: وقتي علت ناراحتي‌هاي نبي مكرم را در مرگ آن بچه جويا شدند، شيطنت كودكانه‌اش را لطف خداوند دانست.
هاشمي رفسنجاني، با يادآوري آيات متعدد قرآن كريم درباره «انفاق» و پاداش‌هاي خداوندي به كساني كه در جامعه انفاق مي‌كنند، به خاطره‌اي از سخنراني‌هاي قبل از انقلاب خود در جمع هيأت‌هاي مذهبي فرش فروشان اشاره كرد و گفت: بعد از يكي از سخنراني ها، يكي از تاجران آمد و گفت: تحت تأثير آيات انفاقي كه خوانديد، مي‌خواهم كار خيري انجام دهم كه پيشنهاد تأسيس مدرسه‌اي براي آموزش دختران خانواده‌هاي مؤمن داديم كه به عنوان «مدرسه رفاه» محل تحصيل دختران فراواني در حدود 60 سال شده كه ثوابش براي سرمايه‌گذار همچنان نوشته خواهد شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تأكيد بر ثبت كارهاي خير و شر انسان‌ها در كارنامه اعمال، گفت: خيّرين، كارنامه‌اي درخشان دارند و براساس ظرفيت‌هاي انساني در مسير تقرّب به خداوند، زندگي مي‌كنند.
وي هزينه كردن براي بيماران خاص را ذخيره كردن يك صدقه جاريه در زندگي و مرگ انسان‌ها دانست و گفت: در كنار اين نوع انسان‌هاي خيّر، گروه‌هاي تروريستي و مستبدان بي‌رحم هم در دنيا هستند كه ظلم‌هاي آنها، ريشه انسانيت را در جوامع بشري آلوده مي‌نمايد.
هاشمي رفسنجاني، تكرار «بسم الله الرحمن الرحيم» در قرآن را يادآوري و تكرار «رحمت خداوندي» در ميان انسان‌ها دانست و گفت: اگر به نيازمندان لطف و محبت نشود، به تدريج زمينه اصلي و بنيادي انسانيت از بين مي‌رود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجموعه «پزشكان بدون مرز» را نمونه‌اي جهاني در مقابل ظالمان دانست و با اشاره به اخبار غم‌‌انگيز سرنوشت مهاجران در آب‌هاي خروشان درياها و اقيانو‌س‌ها، گفت: در مقابل كساني كه با شيوه‌هاي سبعانه، انسان‌ها را مجبور به مهاجرت‌هاي اجباري مي‌كنند، كساني هستند كه علي‌ رغم رفاه نسبي در زندگي، حاضر مي‌شوند و در جاهاي خطرناكي چون افغانستان به انسان‌ها خدمت مي‌كنند.
در آغاز اين ديدار دكتر باقر لاريجاني معاون آموزشي وزير بهداشت و دبير بنياد بيماري‌هاي خاص ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين بنياد، گفت: از سال 1375 و در زمان رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كارش را شروع كرد و با تلاش‌هاي سركار خانم فاطمه هاشمي و تاكنون دستاوردهاي بسيار ارزنده‌اي در جامعه داشته است.
در ادامه خانم دكتر اعطايي، مادر يكي از بيماران اُتيسم، به چرايي، چگونگي، نشانه‌ها، عوارض و راه‌هاي پيشگيري اين بيماري پرداخت و گفت: بسياري از اين بيماران، شايد نتوانند تحصيل كنند، اما مي‌توانند هنرمندان و ورزشكاران بزرگي براي كشور شوند.
همچنين در اين مراسم چند تن از خيّرين بنياد بيماران خاص تقدير شد كه لوح تقدير و هداياي خود را از دست رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دريافت كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: