کد خبر: ۳۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
به گفته یک کارشناس تغذیه، عملکرد سیستم ایمنی بدن و تقویت آن با تغذیه مناسب نقشی مهمی در مقابله با بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کووید19 دارد.
  قلم‌نیوز:پریوش بهادری با بیان اینکه کمبود دریافت مواد غذایی و همچنین کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد گفت: به منظور مقابله با ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه ۳ واحد از گروه سبزی‌ها (به جز سبزی‌های نشاسته‌ای) و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: مادران باردار و سالمندان، مبتلایان به نقص سیستم ایمنی و بیمارانی که دارو‌های کورتونی مصرف می‌کنند، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی و کبدی بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای مقابله با بیماری‌های تنفسی هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: از هویج و کدو حلوایی در غذا‌های روزانه استفاده شود و مصرف پیاز خام به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مفید و نیز ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود.

بهادری با تاکید بر نقشی مهم تقویت سیستم ایمنی بدن و تغذیه مناسب در مقابله با بیماری‌های تنفسی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا از خوردن غذا‌های چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسرو‌ها و شور‌ها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی خودداری شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: