کد خبر: ۳۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
جزئیات معاملات بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
رنگ سبز شاخص بورس یک روز بیشتر عمر نداشت. بعد جهش ۱۸ هزار واحدی شاخص کل در روز گذشته، امروز شاهد شروع قرمزرنگ بورس در ساعات ابتدایی معاملات هستیم.
  قلم‌نیوز: یک شروع پرنوسان که باعث شده بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از معاملات، دو بار روند شاخص کل تغییر کند و نهایتا ۹۶۰ واحد کاهش داشته باشد. در این ساعات روند شاخص کمی صعودی شده، اما همچنان قرمزرنگ است. تا اینجای کار شستا و فارس به تنهایی بار شاخص کل را به دوش می‌کشند و از آن سو شپنا، شبندر، فملی، شتران و خودرو بیشترین تاثیر منفی را گذاشته‌اند. اتفاقی که باعث شده شاخص کل هفت صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۹ صدم درصد کاهش داشته باشد.

در اولین ساعات از معاملات چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، از بین ۲۶۲ نماد بورسی تنها ۲۸ نماد روند صعودی دارند و ۲۳۴ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. همچنان در بازار فرابورس از بین ۱۶۳ نماد معامله شده در ساعات اولیه، ۱۴۰ نماد قرمزپوش هستند و ۲۳ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند. موردی که نشان می‌دهد دوباره بورس به شرایط روز‌های قبل برگشته و حدود ۹۰ درصد نماد‌های بازار سرمایه ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.

انگار نه انگار که دیروز شاخص کل بورس ۱۸ هزار واحد جهش داشته و بعد از دو هفته چشممان به نقشه سبزرنگ روشن شده بود. امروز همان آش و همان کاسه است. تابلو معاملات دوباره به رشنگ قرمز درآمده و صف‌های فروش خودنمایی می‌کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله عموما حدود ۱.۵ درصد ارزش خود را از دست داده‌اند.

پالایش و دارا یکم هم از این قاعده مستثنی نیستند و گروه را به رنگ قرمز درآورده‌اند. در بین فلزات اساسی نماد‌های فولاد، فملی، کاوه، فخوز و هرمز دربرابر تشکیل صف فروش مقاومت کرده و نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. دیگر نماد‌ها عموما اسیر فروشنده‌ها شده‌اند.

در گروه دارویی‌ها اغلب نماد‌ها به صف فروش رسیده و دو درصد ارزش خود را از دست داده‌اند و تنها برکت پرنوسان‌ترین نماد دارویی هفته‌های اخیر، با رشد دو درصدی همراه شده. گروه خودرو و ساخت قطعات امروز سراسر صف فروش است و حتی خزامیا که دیروز صف خرید داشت هم قرمزپوش شده است. تمام نماد‌های پالایشی امروز رنگ قرمز به خود گرفته‌اند.

شپنا و شتران نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و شبریز و شبندر صف فروش دارند. بانکی‌ها اغلب با روند نزولی کار خود را آغاز کرده‌اند و گروهی نسبتا قرمزرنگ دارند. در گروه هولدینگ‌ها، شستا با معاملات قابل توجه رشد چهار درصدی را تجربه می‌کند و وغدیر نزدیک به قیمت روز گذشته معامله مس‌شود. محصولات شیمیایی بیشترین نماد‌های سبزرنگ را دارد، اما نوسان چندانی در آن‌ها رخ نداده. فارس، آریا، نوری، تاپیکو، زاگرس، شفن، شکف و ... عموما کمتر از دو درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

منبع: فرارو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: