کد خبر: ۲۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
در اولین روز اجرای دامنه نوسان نامتقارن؛
بورس در اولین روز اجرای دامنه نوسان نامتقارن، یکدست سبزپوش شده است. تا جایی که کمتر از چهار درصد کل نماد‌های بورس قرمزرنگ هستند.
قلم‌نیوز:در ابتدای بازار امروز شاهد موج تقاضا برای خرید سهام در اغلب نماد‌ها هستیم و تشکیل صف خرید برای نماد‌های شاخص‌ساز هستیم. تا جایی که بعد از گذشته ۳۰ دقیقه، شاخص کل جهش ۳۷ هزار واحدی را پشت سر گذاشته و به نیمه کانال ۱.۲ میلیونی رسیده است. تا این لحظه نماد‌های فولاد، فارس، فملی، شستا، شپنا، وغدیر و خودرو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته‌اند و باعث افزایش ۳.۰۲ درصدی آن شدند. شاخص هم‌وزن هم در این ساعات ۱.۷۹ درصد رشد کرده است.

سهم نمادهای قرمز از بورس؛ کمتر از چهار درصد!

در ساعات ابتدایی معاملات امروز از مجموع ۳۲۵ نماد بورسی معامله شده تنها ۱۱ نماد قرمزرنگ هستند و شاهد افزایش قیمت سهام در ۳۱۴ نماد هستیم. در بازار فرابورس هم از مجموع ۲۱۴ نماد معامله شده، ۱۵۵ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند و ۵۹ نماد نزولی هستند. به جرات می‌توان گفت در شش ماه گذشته بازار اینچنین سبزرنگ نبوده است.

بررسی نقشه سراسر سبزرنگ بورس نشان می‌دهد سهامداران دست‌کم برای کوتاه مدت از دامنه نوسان نامتقارن استقبال کرده و شاهد فشار تقاضا در اغلب نمادها هستیم. پرمعامله‌ترین گروه در ساعات اولیه امروز صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند.

پالایش و دارا یکم هر کدام شش درصد رشد کرده و دیگر صندوق‌ها هم روند صعودی در پیش دارند و هیچ نماد قرمزرنگی در این گروه به چشم نمی‌خورد. در بین خودرو‌هایی شاهل تشکیل صف خرید برای اغلب نمادهای بزرگ از جمله خودرو، خساپا، خگستر، خپارس و خزامیا و دیگر نمادهای کوچک گروه هستیم. خفنر و تشتاد تنها نمادهای قرمزرنگ در گروه خودرو و ساخت قطعات هستند. امروز حتی خموتور به عنوان رکورددار ریزش قیمت هم به روند صعودی برگشته است.

در گروه فلزات اساسی اغلب نمادها از جمله فولاد، فملی و فخوز دارای صف خرید با رشد قیمت شش درصدی هستند. زنگان و فالوم تنها نمادهای قرمزرنگ این گروه هستند. محصولات شیمیایی هم مثل دیگر گروه‌ها لباس سبز به تن کرده و شاهد افزایش قیمت سهام در نمادهای بزرگی مثل فارس، پترول، پارسان، شگویا، تاپیکو، نوری و شپدیس هستیم.

فرآورده‌های نفتی امروز یکدست صف خرید دارند و شش درصد افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. سیمانی‌ها هم همگی سبزپوش شده‌اند. از جمله دیگر گروه‌های سراسر سبزرنگ بازار امروز می‌توان به استخراج کانه‌های فلزی، هتل و رستوران، هلدینگ‌ها، بانک‌ها، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری‌ها، بیمه‌ها، قند و شکر، لیزینگ‌ها، ماشین آلات، عرضه برق و گاز، نهادهای مالی، رایانه و ... اشاره کرد.

منبع: فرارو

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: