کد خبر: ۲۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
توسعه و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش وایجاد امکانات اقامتی، فرودگاهی و بندری مناسب زیر ساخت‌های رونق گردشگری سلامت در کیش را فراهم کرده است.
قلم‌نیوز: توسعه گردشگری سلامت، رویکرد هدفمند بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با توجه به سیاست‌های مسئولان این منطقه آزاد در سال‌های اخیر است که به صورت جدی در حال پیگیری می‌باشد.

پیش از شیوع ویروس کرونا، گشایش دفتر گردشگری سلامت (I.P.D)، گسترش بخش‌های درمانی و همزمان با آن، ارتقاء تجهیزات پزشکی برای پذیرش بیماران بین المللی در بیمارستان کیش آغاز شده و این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی هر ماه پذیرای گردشگران سلامت از کشور‌های کانادا، ایرلند، آلمان و انگلیس برای انجام اعمال زیبایی صورت، زایمان و دریافت خدمات درمانی بود.

عقد قرارداد با شرکت‌های تسهیل گر در امر ارجاع بیماران بین المللی بر اساس استاندارد‌های وزارت بهداشت، پس از راه اندازی دفتر گردشگری سلامت نیز از جمله اقدامات انجام شده برای رونق هر چه بیشتر گردشگری سلامت در جزیره بوده است.


بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در سال‌های اخیر برای معرفی ظرفیت‌های پزشکی، تجهیزات و خدمات رسانی خود در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی از جمله عمان هلث ۲۰۱۸ با هدف جذب گردشگران سلامت و آگاهی دیگر کشور‌ها از شرایط موجود، شناخت فرصت‌های تجاری جدید و گسترش شبکه‌های بازرگانی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس تلاش‌های فراوانی داشته است.

صادرات خدمات پزشکی و گردشگری جزیره کیش، توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت به عنوان سومین صنعت اقتصادی کشور، قرار گرفتن جزیره کیش در فهرست کشور‌های مقصد با هدف اعزام بیمار از عمان، دستیابی به سهم مناسب از بازار سلامت عمان با توجه به قرابت جغرافیایی و فرهنگی و همچنین مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه‌های پزشکی، دارویی و تجهیزات این کشور از جمله اهداف سازمان منطقه آزاد کیش برای شرکت در چنین رویداد مهم علمی و اقتصادی بوده است.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش همچنین با حضور در چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشور‌های اسلامی، موفق به کسب تندیس برند برتر حوزه گردشگری سلامت شد، مسئولان این بیمارستان در راستای اجرای سیاست‌های سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه گردشگری سلامت و ارتقاء کیفی این بخش، با حدود ۲۰ شرکت گردشگری و تسهیلگر ایرانی، عراقی، آذربایجانی و عمانی مذاکره و گفتگو کرده و مقدمات عقد قرارداد با تعدادی از این شرکت‌ها را فراهم کردند.

علاوه بر موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی این منطقه، موقعیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف کیش فراهم شده که این بستر سازی‌ها نوید بخش روند رو به رشد و توسعه این منطقه است، چرا که بخش‌هایی از این جزیره از جمله تمدن، سابقه و ثروتی است که در طول سال‌ها مغفول مانده و می‌توان در جهت ثروت سازی و رونق اقتصاد از آن بهره برداری کرد.

گفتنی است ظرفیت پذیرش و میزبانی گردشگران درجزیره کیش سالانه جزیره کیش سالانه حدود٢ میلیون گردشگر است که با توجه به سیاست‌های سازمان منطقه آزاد کیش در راستای دستیابی به اهداف کلان گردشگری و رونق اقتصادی، طرح‌های بزرگی از جمله ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در حال اجرا است تا ظرفیت پذیرش گردشگر به سالانه ٦ میلیون نفر افزایش یابد.

این امر با ارتقاء و توسعه سیستم حمل و نقل گردشگران خارجی و برداشته شدن محدودیت‌های پروازی با همکاری‌های سازمان هواپیمایی کشور امکان پذیر است و ورود گردشگران سلامت در کنار ورود مسافران و گردشگران داخلی، فعالیتی پایدار را در این صنعت و حوزه اقتصادی را رقم می‌زند که آثار مثبت آن بر جزیره کیش در آینده‌ای نزدیک قابل لمس خواهد بود.

بیمارستان کیش از نظر امکانات و تجهیزات و پزشکان حاذق و ارائه خدمات شایسته، شرایط استانداردی دارد و در سال‌های اخیر نیز به آخرین مدل دستگاه سی تی اسکن (مولتی اسلایس ۶۴)، بهترین نوع دستگاه اکو قلب و همچنین آخرین مدل دستگاه‌های آندوسکوپی و کلونوسکوپی و دستگاه‌ها سیتی آنژیو مجهز شده و ارتقاء دستگاه ماموگرافی این مجموعه به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وضعیت مطلوب حضور پزشکان متخصص ثابت رشته‌های قلب و عروق، غدد، جراحی، و همچنین حضور مستمر بهترین و مجرب‌ترین پزشکان در جزیره کیش از مزیت‌های بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برای پذیرش بیماران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

راه اندازی مرکز طب سنتی بخش دیگری از اقدامات بیمارستان کیش است که با رویکرد بهره گیری از مزیت‌های آب و هوایی و دریایی جزیره زیر نظر اداره کل طب سنتی وزارت بهداشت، مورد توجه ساکنان و گردشگران قرار گرفته است.

همچنین تفاهم نامه ساخت نخستین شهرک سلامت و تندرستی با هدف توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری سلامت بین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت اورینتال میس مالزی به امضا رسیده تا گردشگران داخلی، کشور‌های عضو اکو و خاورمیانه با توجه شرایط ویژه کیش از جمله عدم نیاز به صدور روادید، هزینه‌های درمانی ارزان، خدمات با کیفیت، کادر درمانی مجرب، امکانات خوب شهری و اقامتی، آرامش وامنیت جزیره از آن بهره‌مند شوند.

این جزیره به دلیل موقعیت خاص استراتژیکی خود همیشه مورد توجه مسئولان بوده است به طوریکه سال گذشته نیز مسئولان ارشد وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی درجهت اجرای سیاست‌های حوزه سلامت و تقویت همکاری برای توسعه هرچه بیشتر فضا‌های درمانی با غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دیدار و گفتگو کردند.

گفتنی است انجام نخستین عمل جراحی رکتوم بر روی بیمار ۶۳ ساله مبتلا به سرطان، عمل پیوند فیستول شریانی وریدی بر روی آقایی ۴۲ ساله به عنوان یکی از دشوارترین اعمال جراحی، همچنین پیوند عروق پوست سردختر جوان ۲۳ ساله‌ای که به دلیل حادثه، دچار آسیب جدی شده بود از جمله اعمال جراحی است که درماه‌های اخیر برای نخستین بار در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش انجام شده است.

افزایش تعداد تخت بیماران بستری بخش از ۳۲ به ۶۴ تخت، راه اندازی بخش ایزوله تنفسی، راه اندازی بانک خون مستقل از آزمایشگاه، ساخت، تجهیز و استانداردسازی پدهلیکوپتری، خرید دستگاه سونوگرافی چهاربعدی، راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی و تجهیز آن به دستگاه PCR، بازسازی، توسعه و تجهیز کلینیک فیزیوتراپی، راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی بیمارستان به همت بخش خصوصی، اجرای طرح توسعه ساختمان اداری بیمارستان، حفظ رتبه یک اعتباربخشی بیمارستان در ۸ سال گذشته، اجرای طرح تریاژ دو لایه بیمارستان کیش برای نخستین بار در کشور در زمان شروع بیماری کووید -۱۹، راه اندازی کلینیک عفونی و واحد ارتوپدی فنی نیز از اقدامات مهم این مجموعه درمانی است که با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان وقت در دوره‌های مختلف محقق شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت در قلب خلیج فارس سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

منبع: منطقه آزاد کیش
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: