کد خبر: ۲۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

چگونه در بورس ضرر نکنیم؟

بعد از نوسانات اخیر بورس، مردم عادی تا مدتها به سختی می توانند به سرمایه گذاری جدید و ادامه فعالیت در این بازار اطمینان کنند؛ مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس توصیه هایی دارد برای آنکه مردم در بورس کمتر ضرر کنند.
قلم‌نیوز:راضیه صباغیان مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس در خصوص توصیه به سرمایه گذاران در بخش خرید سهام و جلوگیری از ضرر و زیان در معاملات بورس گفت: سرمایه گذاران باید از افرادی که مجوز فعالیت مشاوره سرمایه گذاری داشته باشند مشاوره بگیرند که ممکن است شرکت سبدگردان یا تامین سرمایه یا سایر نهاد‌های مالی مجوزدار باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان بورس قبل از اعطای مجوز به افرادی که قصد تأسیس شرکت آموزش مفاهیم بورس را دارند سوابق تحصیلی آن‌ها را بررسی کرده تا از آگاهی این افراد برای آموزش مطمئن شود. پس از اطمینان از سوابق تحصیلی عدم سوء پیشینه کیفری و تخلفاتی در بازار بورس بررسی و در نهایت توانگری آن فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در مرحله بعدی ممکن است سرمایه گذار بخواهد پول خود را در اختیار نهاد‌های مالی قرار دهد تا مدیریت پرتفوی این شخص را هم در اختیار بگیرند، این کار باید در قالب عقد قرارداد بین سرمایه گذار و شرکت سبدگردان انجام گیرد و میزان ریسک پذیری و سطح دارایی فرد در آن مشخص شود که ممکن است سرمایه گذار خودش ارزیابی کند یا به وی توصیه‌هایی شود.

صباغیان تاکید کرد: در سایت بسیاری از نهاد‌های مالی اعم از کارگزاران، تامین سرمایه‌ها و شرکت‌های پردازش، مطالب آموزشی مفیدی قرار داده شده است که توصیه می‌شود سرمایه گذاران آن را مطالعه کرده و با آگاهی کامل اقدام به انجام معاملات و سرمایه گذاری کنند.
منبع: مشرق نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان