کد خبر: ۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با امتناع پتروشیمی از میزبانی؛
با کناره گیری پتروشیمی از میزبانی مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا به عنوان تنها تیم ایرانی حاضر در این رقابت ها، برگزاری این دوره پیکارها در کشورمان منتفی شد.
برگزاری مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا در ایران منتفی شد
برگزاری مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۶ یکی از اتفاقات خوبی بود که قرار بود برای نخستین بار توسط فدراسیون ایران و پتروشیمی که تنها نماینده کشورمان در این دوره از رقابت ها است، انجام شود.

به همین منظور، اواخر فروردین ماه نمایندگان فیباآسیا طی سفر به ایران از امکانات تیم پتروشیمی برای برگزاری این مسابقات بازدید کردند.

هزینه برگزاری این رقابت ها در ایران یک میلیون دلار برای کشورمان است که از این مبلغ ۳۵۰ هزار دلار سهم پتروشیمی خواهد بود. این در حالی است که مسئولان پتروشیمی از پرداخت این مبلغ امتناع کرده و به همین دلیل برگزاری مسابقات را از جانب خود منتفی کردند.

با امتناع پتروشیمی از میزبانی مسابقات باشگاه های غرب آسیا به عنوان تنها ایرانی حاضر در این رقابت ها، بحث برگزاری مسابقات باشگاه های آسیا در کشورمان منتفی خواهد بود.

شاپور یاوری مدیر باشگاه پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تائید انصراف این تیم از میزبانی مسابقات باشگاه های آسیا، گفت: ۳۵۰ هزار دلاری که باید بابت میزبانی و به عنوان بخشی از یک میلیون دلار هزینه میزبانی به فیباآسیا پرداخت کنیم، تنها هزینه ما برای این رقابت ها نیست. علاوه بر این، هزینه های دیگری هم داریم که مجموع آنها مبلغ بالایی را ایجاد می کند.

وی در این رابطه ادامه داد: علاوه بر این هزینه، باید برای مواردی دیگر همچون تغذیه، اسکان، حق الزحمه داوران و غیره هزینه هایی را پرداخت کنیم.

علاوه بر اینها، خود تیمداری و آماده سازی برای شرکت در مسابقات باشگاه های آسیا نیز هزینه هایی را برای مجموعه باشگاه ایجاد می کند. مجموع این هزینه ها عدد بزرگی را شامل می شود که پرداخت آن با توجه به شرایط فعلی از عهده پتروشیمی خارج است.

مدیر باشگاه پتروشیمی تاکید کرد: علاوه بر همه اینها، ما تازه لیگ را به پایان رسانده ایم و بعد از اتمام مسابقات باشگاه های آسیا هم باید بلافاصله برای حضور در لیگ آتی هزینه کنیم و تیم را ببندیم. در نظر گرفتن این موضوع هم بی تاثیر بر تصمیم ما برای امتناع از میزبانی نبود. به خصوص اینکه مجموعه پتروشیمی تا به امروز اسپانسری نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش مهر، هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری مسابقات ۲۰۱۶ بسکتبال باشگاه های آسیا اعلام نشده است اما گفته می شود این رقابت ها مهرماه برگزار می شود.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال طی گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد با توجه به انصراف پتروشیمی و با در نظر گرفتن اینکه غیر از این تیم، تیم ایرانی دیگری در مسابقات شرکت ندارد، در کل برگزاری مسابقات در ایران منتفی خواهد بود.

پتروشیمی بندر امام با قهرمانی در مسابقات باشگاه های غرب آسیا و در رقابت با دانشگاه آزاد، تنها سهمیه ایرانی منطقه غرب قاره برای شرکت در مسابقات باشگاه های آسیا را از آن خود کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: