کد خبر: ۲۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بررسی داد و ستد بازار سهام امروز شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۹؛

رشد ۳۱ هزار واحدی شاخص بورس با معاملات منفی و پایانی‌های مثبت!

بازار سرمایه این روزها صحنه آزمون و خطای دیگری است که بیش از هر ریسکی سرمایه گذاران متضرر و خسته بورسی را پس از ریزش سنگین بورس از این بازار فراری داده است.
قلم‌نیوز:داد و ستد امروز بازار سرمایه تحت تاثیر تقاضای نسبی با شروعی مثبت همراه شد، اتفاقی که در ادامه با عرضه در اغلب نمادها تبدیل به روندی منفی در معاملات و ته مانده‌ای مثبت از پایانی‌های سهام تا آخرین دقایق بازار شد.

امروز پس از مدت ها سهامداران شاهد بیدار شدن سهم شستا از خواب سنگین زمستانی و حرکت این سهم به سمت صف خرید بودند.

البته در برخی سهام دیگر نیز این اتفاق رخ داد، در حالی که پایدار نبود.

شاخص بورسبر این اساس شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات نخستین روز هفته با رشد ۳۱ هزار و ۵۲۷ واحدی جهشی به ارتفاع یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۸۸۷ واحد کرد و توانست با رشد ۲.۲۳ درصدی معاملات امروز خود را به پایان برساند.

شاخص کل هم وزن نیز امروز با رشد ۸ هزار و ۸۴۰ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد رشد را به ثبت رساند و در ارتفاع ۴۴۵ هزار و ۲۳۵ واحد آرام گرفت.

اما شاخص بورس رشد امروز خود را بیشتر مرهون روند رو به رشد معاملات نمادهای فملی، فولاد، فارس، شستا، کچاد، کگل و وغدیر بود.

با وجود پیشتازی گروه های فلزی در معاملات امروز، گروه های خودرویی و بانکی همچنان با عرضه سنگین و گروه پالایشی با عرضه های نیمه سنگین همراه بودند.

کوتاه از فرابورس

روند معاملات فرابورس نیز امروز مثبت بود؛ به طوری که آیفکس در پایان معاملات با رشد ۵۲۲ واحدی در ارتفاع ۱۹ هزار و ۴۳۶ واحد ایستاد.

نمادهای فرابورسی آریا، مارون، میدکو، زاگرس، هرمز، صبا و غصینو امروز بیشترین اثر را بر روند رشدی آیفکس گذاشتند.

شاخص فرابورس

مجموع ارزش معاملات امروز در مجموع تابلو‌های بورس و فرابورس به بیش از ۱۷ هزار و ۳۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود؛ این در حالی است که ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس در مجموع تقریبا به هشت هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسید.

امروز معاملات گروه خودرو بیشترین ارزش را در بین سایر گروه‌ها از آن خود کردند، پس از آن گروه فرآورده‌های نفتی و پس از آن فلزات اساسی دارای بیشترین ارزش معاملات در بازار امروز بودند.
امروز شاخص کانه‌های فلزی با رشد ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحدی معادل ۵.۰۴ واحد رشد کرد و موثرترین رشد را در بین شاخص‌های صنعت سهام بورسی از آن خود کرد.

منبع: اقتصاد 24
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان