کد خبر: ۲۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۹۹

رشد ۸۶۰۰ واحدی بورس

در جریان معاملات امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه، شاخص بورس با رشد ۸۶۲۳ واحدی به یک میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۳۲ واحد رسید.همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۳۲۴۸ واحد رشد کرد و ۴۴۵ هزار و ۳۳۰ واحد رسید.
قلم‌نیوز:شاخص کل صبح امروز کار خود را با نوسانات زیادی آغاز کرد. طوری که در پنج دقیقه اول شاخص بورس صعودی بود و پس از با کاهش نسبی روبرو شد و تا پایان ۱۵ دقیقه ابتدایی، چهار هزار واحد عقب‌نشینی کرد. در ادامه با افزایش تقاضا در نماد‌های مختلف، شاخص کل به روند صعودی برگشته و بعد از گذشته ۳۰ دقیقه از شروع معاملات، سه هزار و ۷۰۰ واحد بالاتر از رقم روز گذشته ایستاده است. در این لحظه شاخص کل ۲۵ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۴۷ صدم درصد رشد کرده‌اند که نشان می‌دهد شرکت‎های کوچک همچنان جلوتر از نماد‌های شاخص‌ساز حرکت می‌کنند. نماد‌های فارس، شبندر، شستا، خساپا، رمپنا و فخوز تا این لحظه بیشترین تاثیر را در رشد شاخص گذاشته‌اند.

نوسان در کانال ۱.۵ میلیون واحدی

در ابتدای معاملات امروز از مجموع ۳۱۳ نماد معامله شده در بورس تهران ۱۱۸ نماد روند نزولی دارند و ۱۹۵ نماد با رنگ سبز روی تابلو بازار ظاهر شده‌اند. از طرف دیگر از مجموع ۲۳۹ نماد فرابورس در ساعات اولیه بازار امروز، ۸۱ نماد با کاهش قیمت سهام مواجه شده‌اند و ۱۵۸ نماد شاهد افزایش قیمت سهام هستند. با این حساب می‌توان گفت با وجود کاهش نسبی شاخص در ابتدای معاملات امروز، شاهد روند صعودی در اکثریت نماد‌ها هستیم.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۷ آذرماه
 
بررسی نقشه بازار در ساعات اولیه نشان از حجم معاملات چشمگیر در نماد‌های خساپا و خگستر است. طوری که این دو نماد بخش بزرگی از نقشه بازار را به خود اختصاص داده و هر دو تا پنج درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

دیگر نماد‌ها در گروه خودرو و ساخت قطعات روند یکسانی ندارند. خودرو، خزامیا و خمحرکه با قیمت روز گذشته، خبهمن خکمک، خاذین و خریحت با کاهش قیمت و خپارس، ختور و خرینگ با افزایش قیمت معامله می‌شوند. بانکی‌ها امروز قرمزرنگ هستند. چند روزی می‌شود که با وجود روند صعودی بازار، همچنین تقاضا برای خرید سهام بانکی کم است و همین مورد باعث شده امروز شاهد کاهش قیمت سهام در اغلب این نماد‌ها باشیم. محصولات شیمیایی امروز بازار متعادل را تجربه می‌کنند. نماد‌هایی از جمله شگویا، پاکشو، پترول و تاپیکو قرمزرنگ و نماد‌های مثل فارس، شپلی، شکبیر، زنجان و شغدیر صعودی هستند.

در بین نماد‌های پالایشگاهی شپنا و شتران با قیمتی نزدیک به روز گذشته معامله می‌شوند و دیگر نماد‌ها از جمله شبندر و شبریز با رنگ سبز روی تابلو ظاهر شده‌اند. با وجود رشد سهام پالایشگاه‌ها، قیمت واحد‌های صندوق پالایش امروز کاهش دارد. دیگر صندوق‌های ETF سهامی امروز با رشد ناچیز کار خود را آغاز کرده‌اند. فلزات اساسی هم بازار متعادلی دارند. در بین آن‌ها فولاد، ذوب و کاوه کاهش قیمت نسبی و فخوز و وسدید با افزایش قیمت نسبی روبرو شده‌اند. امروز انبوه‌سازی‌ها، عرضه برق و گاز، غذایی‌ها، دارویی‌ها، کانی‌های غیرفلزی، نهاد‌های مالی واسطه و لاستیک و پلاستیک عموما صعودی هستند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید در اختیار فرابورسی‌ها

بررسی فهرست سنگین‌ترین صف‌های خرید در ابتدای معاملات امروز نشان می‌دهد نماد تازه وارد چخزر با صف خرید ۳۰۴ میلیارد تومانی، بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده است. کل سهام این شرکت ۲۰۰ میلیون سهم است، اما در ابتدای معاملات برای خرید ۱۱۱ میلیون سهام چخزر سفارش ثبت شده است. کگهر با صف خرید ۱۲۰ میلیارد تومانی در مقام دوم و شبصیر با صف خرید ۱۰۴ میلیارد تومانی در مقام سوم قرار داد.

هر سه نماد در بازار فرابورس معامله می‌شوند. بعد از آن‌ها نوبت به وتوکا، برکت، شبریز، ولپارس، سیمرغ، غپینو، بموتو، کوثر، رافزا، شپاس و کتوکا می‌رسد.   در آن سوی بازار پدرخش هچنان صف فروش سنگینی دارد و ارزش صف امروز ان به ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. ولغدر، آسیا و یاقوت از جمله دیگر نماد‌ها با صف فروش سنگین در بازار امروز هستند. 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان