کد خبر: ۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
اعضای کادر فنی تیم ملی تکواندوی ایران، کسب عنوان قهرمانی در مسابقات آسیایی و تداوم موفقیت ها در این رشته ورزشی را ثمره برنامه ریزی و برگزاری منظم لیگ در رده های سنی مختلف و همچنین وجود عدالت در تیم ملی می دانند.
رمزگشایی کادر فنی تیم ملی تکواندو از قهرمانی در آسیا

تیم ملی تکواندو بزرگسالان ایران با ترکیبی جوان و بدون تکواندوکاران المپیکی و نامدار خود در بیست و دومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین حضور یافت و با کسب سه مدال طلا و دو نقره، با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد.
رقابت های تکواندوی قهرمانی بزرگسالان آسیا از 30 فروردین ماه تا یکم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان 31 کشور آسیایی در شهر مانیل فیلیپین برگزار شد. تیم ایران با سه مدال طلای سعید رجبی، میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور و دو مدال نقره ابوالفضل یعقوبی و علیرضا علیاری و 56 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد.
این چهارمین قهرمانی هوگوپوشان ایران در مسابقات قاره ای بود و تیم کشورمان توانست از عنوان نخست دوره گذشته خود نیز دفاع کند.
کسب عناوین متعدد قهرمانی در جهان و آسیا و حضور با چهار سهمیه (سه مرد و یک زن) در بازی های المپیک 2016ریو، تکواندوی ایران را در مسیر موفقیت قرار داده است.
«نعمت اله خلیفه» سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات آسیایی فیلیپین در گفت وگو با ایرنا، گفت: حریفان با همه توان وارد مسابقات شده بودند تا علاوه بر تکمیل سهمیه حضور در المپیک، بتوانند در مسابقات قاره ای نیز موفق باشند.
وی افزود: از شش تکواندوکار اعزامی، پنج فینالیست داشتیم و توانستیم با تیمی که میانگین سنی آن 19 سال بود، با اختلاف زیاد نسبت به کره جنوبی که در رتبه دوم جای گرفت به قهرمانی برسیم.
خلیفه با اشاره به اینکه همه نفرات تیم ایران برای نخستین بار در مسابقات آسیایی شرکت می کردند، گفت: جوانان ایران بار دیگر شگفتی ساز شدند و خوشحالم که چند چهره جدید و قابل اتکا را به ورزش کشورمان معرفی کردیم.
وی با تاکید بر اینکه خوشبین ترین کارشناسان نیز پیش بینی چنین قهرمانی مقتدرانه ای را نداشتند، ادامه داد: با وجود زمان بسیار کم، تمرینات فشرده ای داشتیم و با ایمان و اعتقاد کارمان را پیش بردیم.
سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به اینکه نفرات فعلی می توانند چند سال به تکواندوی ایران کمک کنند، گفت: نباید از لیگ های رده های سنی مختلف که در این سال ها کمک شایانی به ما داشته است، غافل شویم. هر کشوری که در رشته های مختلف ورزشی دارای لیگ پویا باشد، حتما به موفقیت می رسد.
خلیفه تصریح کرد: به طور مثال در فوتبال اسپانیا با وجود باشگاه هایی چون رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید و بازیکن سازی آنان، تیم ملی اسپانیا به قهرمانی در جام جهانی و جام ملت های اروپا دست یافت.
وی در مورد ادامه همکاری با فدراسیون تکواندو، گفت: وظیفه ام هدایت تیم در قهرمانی آسیا بود و هرگاه نیاز باشد به تکواندوی ایران کمک خواهم کرد.
«پیام خانلرخانی» از مربیان جوان و پرافتخار تکواندوی ایران در عرصه باشگاهی و ملی نیز در گفت وگوبا ایرنا، تصریح کرد: این نتیجه، حاصل تلاش کادر فنی و بازیکنان و حمایت های فدراسیون بود. 
وی افزود: برای حضور در این رقابت ها به خوبی از لحاظ فنی و روحی آماده شده بودیم و معتقدم سرمربی تیم که یک روانشناس ماهر است در رسیدن به این موفقیت نقش مهمی داشت.
خانلرخانی اظهار داشت: کشورهای آسیایی با قدرت راهی فیلیپین شده بودند و حتی ازبکستان سه قهرمان جهان را در ترکیب خود داشت. کره جنوبی، تایوان و چین نیز دیگر قیبان اصلی ایران بوده که مانعی برای موفقیت تیم جوان ایران نشدند.
وی با اشاره به درخشش جوانان تکواندوی ایران، گفت: این نفرات چند مرحله مسابقات انتخابی را برگزار کرده و باور کنید شش تکواندوکار دیگر هم در اردو داشتیم که می توانستند در آسیا قهرمان شوند و این مساله نشان از پشتوانه سازی در این ورزش دارد.
مربی تیم ملی ایران گفت: نفرات جوان به خوبی از فرصت طلایی که در اختیار آنان گذاشته شد، استفاده کردند و نام خود را در جمع بزرگان قرار دادند. تکواندوی راه خود را پیدا کرده است و چنانچه بازیکنان بزرگ کم کاری کنند، خیلی زود جایگاه خود را در تیم ملی از دست می دهند.
وی گفت: قطار تکواندوی ایران با سرعت مسیر صحیح را طی می کند و با برگزاری مسابقات داخلی مختلف، برنامه ریزی، حضور مربیان و تکواندوکاران جوان شایسته به این زودی ها متوقف نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: