کد خبر: ۲۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مدیرعامل یک شرکت با برآورد کارخانه یک‌میلیون تنی اعلام کرد :
مدیرعامل شرکت سیمانی با اعلام بهترین قیمت دلار برای این صنعت بورسی و برآوردی از فروش و هزینه کارخانه یک‌میلیون تنی ، بهترین راهکار برای افزایش سهام سیمانی را تجدید ارزیابی دارایی ها معرفی کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا امیرفراهانی مدیرعامل سیمان لار سبزوار با اشاره به اینکه قیمت سیمان در مقایسه با فولاد حدود یک به ۶۰ است به دنیای‌اقتصادگفت: اگرچه با آغاز فصل بارش‌ها ،ساختمان‌سازی و مصرف سیمان کاهش پیدا می‌کند اما با توجه به افزایش قیمت فولاد و ارزانی بی‌رویه سیمان، سازنده‌ها به استفاده بیشتر از سازه‌های بتنی رو آورده‌اند. لذا فراتر از برنامه تولیدکنندگان درخواست خرید سیمان ارائه می‌شود.

وی افزود: صنعت سیمان با توجه به دستوری بودن قیمت‌ها و برخلاف پتروشیمی‌ها از نوسان نرخ ارز تاثیر چندانی نمی‌گیرد اما در بخش هزینه‌ها قیمت دلار تاثیرگذار است. به طوری که با افزایش قیمت ارز ، قیمت پاکت سیمان افزایش یافت و این مسئله منجر به افزایش هزینه‌ها شد.

این مقام مسئول ادامه داد: هراندازه قیمت دلار افزایش یابد، هزینه تولیدکننده برای تامین مابه‌التفاوت ارز نیمایی و آزاد افزایش می‌یابد. افت قیمت دلار هم صادرات را به‌کلی از صرفه می‌اندازد. لذا قیمت دلار در کانال ۲۲ هزار تومان فعلا برای این صنعت ایده‌آل است.

امیرفراهانی گفت: یک کارخانه سیمان با ظرفیت یک‌میلیون تن به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در بهترین حالت سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان فروش دارد که از این میزان ۳۰ میلیارد تومان هزینه پاکت است. از طرفی قطعا این کارخانه دچار استهلاک می‌شود و مدیران باید دنبال خرید قطعات برای جایگزینی در یک دوره ۴۰ ساله باشند

وی افزود:صنعت سیمان از معدود صنایعی است که مالیات ارزش‌افزوده مصرف‌کننده را تولیدکننده می‌پردازد.سازمان نظام مالیاتی باید مصالح‌فروشی‌ها را به صندوق فروشگاهی مجهز کند که مالیات را پرداخت کنند و آنها هم از مصرف‌کننده نهایی این مالیات را دریافت کنند.

فراهانی با اعلام اینکه سیمان سبزوار نخستین شرکت صنعت در انجام تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود ، ادامه داد: یکی از ضعف‌های این صنعت فقدان تجدید ارزیابی‌ها است و هلدینگ‌ها می‌توانند حداقل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه را به‌عنوان پایلوت تجدید ارزیابی کنند که اگر توسط شرکت‌های سیمانی انجام و در صورت‌های مالی درج شود، قطعا دولت مجبور به افزایش نرخ سیمان خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: