کد خبر: ۲۵۱۲۸
تعداد کل نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
مردان حدود دو برابر بیشتر از خانم‌ها دوره حاد این بیماری را طی می‌کنند.تقریبا زمان بستری بین زنان و مردان برابر است. ۵۹ درصد پرستاران مبتلا به کرونا در این بیمارستان خانم‌ها هستند. شدت نگرانی، اضطراب و افسردگی پرستاران زن نسبت به ابتلای اعضا خانواده به کرونا دوبرابر آقایان است.

قلم‌نیوز:متخصص اعصاب و روان بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در مردان دوبرابر زنان است، گفت: گزارش آمار مرگ و میر در سایر کشور‌ها بر اثر کرونا نیز گواه این موضوع است که مردان در برابر کووید ۱۹ ضعیف‌ترند.

 دکتر میترا صفا با ارایه گزارشی از بستری شدگان با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، اظهار کرد: آمار‌ها از تاریخ اول اسفند ۹۸ تا ۷ مهر ۹۹ نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان و مردان بستری در این بیمارستان تقریبا دو برابر خانم‌هاست.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعه کنندگان به بیمارستان مسیح دانشوری ۶۳ درصد را مردان و ۳۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: میانگین سنی بیماران بستری نیز حدود ۵۰ سال گزارش شده است.

وی میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در مردان را دو برابر زنان عنوان کرد و توضیح داد: گزارش آمار مرگ و میر در سایر کشور‌ها بر اثر کرونا نیز گواه این موضوع است که مردان در برابر کووید ۱۹ ضعیف ترند به طورمثال در نیویورک مردان دوبرابر زنان، چین بیش از ۷۰ درصد و در اروپا ۶۳ درصد مرگ و میر‌ها مربوط به مردان گزارش شده است.

دکتر صفا یکی از احتمالات مقاوم‌تر بودن سیستم ایمنی زنان در مقایسه با مردان را وجود آنزیم‌های ACE ۲ در مردان ذکر کرد و گفت: این آنزیم باعث می‌شود وقتی فرد مبتلا به کرونا می‌شود بافت ریه سریع‌تر آلوده شود.

وی در ادامه وجود استروژن در زنان را یکی از علل مقاوم‌تر شدن سیستم ایمنی در برابر کرونا ذکر کرد و ادامه داد: کروموزوم X اضافه در بدن زنان نیز یکی از علل مقاوم‌تر شدن سیستم ایمنی بدن زنان در مقایسه با مردان است.

متخصص اعصاب و روان دانشگاه افزایش مشکلات زمینه‌ای در مردان نظیر فشارخون، بیماری کبد، سل و تمایل بیشتر مردان نسبت به مصرف سیگار را یکی دیگر از علل مرگ و میر بالا در این جنس ذکر کرد.

وی از افزایش شمار بیماران با حال وخیم بر اثر ابتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و افزود: مردان حدود دو برابر بیشتر از خانم‌ها دوره حاد این بیماری را طی می‌کنند.

دکتر صفا در مورد میانگین طول زمان بستری در بخش آی سی یو نیز گفت: تقریبا زمان بستری بین زنان و مردان برابر است.

وی در بخش دیگری با بیان این که ۵۹ درصد پرستاران مبتلا به کرونا در این بیمارستان خانم‌ها هستند خاطرنشان کرد: شدت نگرانی، اضطراب و افسردگی پرستاران زن نسبت به ابتلای اعضا خانواده به کرونا دوبرابر آقایان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این متخصص اعصاب و روان با اشاره به این که شدت افسردگی در پرستارانی که خانواده آن‌ها مبتلا به کرونا بوده‌اند بیشتر از پرستارانی بود که خودشان مبتلا به کرونا شده‌اند، عنوان کرد: در واقع نگرانی خانم‌های پرستار زمانی که مبتلا به کرونا می‌شوند به مراتب کمتر از زمانیست که یکی از اعضا خانواده مبتلاست.

وی در ادامه توجه به سلامت روح و روان بانوان را ضروری ذکر کرد و اهمیت اختصاص یک روز در تقویم جهانی با نام روز سلامت روان بانوان را یادآور شد.


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
مرتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
مردان کثیف اند بهداشت ندارند بی ادب ونزاکتند دستشون همه جا می ماند حموم کم میرن تونر وپاک کننده لوازم بهداشتی و آرایشی مصرف در نمیکنن توی خاک وخولن ریش او وسیبیلشون لونه ی ویروس ها و میکروب هاست پشماشونو نمیتراشن هتل میکروارگانیزم هاست موندم تا حالا روی چه معجزه ای به خواست خدا بیشترشون زنده موندن حداقل ویروس ها و میکروب های دیگه و.. باید می کشتشون
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: