کد خبر: ۲۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
خراسان رضوی چندین آزمایش واکسن ویروس کرونا فاز سوم در ماه‌های آینده تکمیل می‌شوند و یکی از پیشگامان انتظار دارد با ارائه نتایج در اواخر ماه نوامبر، تایید استفاده در موارد اضطراری را دریافت کند.
قلم‌نیوز:تایید استفاده در موارد اضطراری بیانگر این است که داروها موثر و بی‌خطر هستند. واکسن‌ها باید بدون ایجاد عوارض جانبی شدید در برابر عفونت جدید از انسان محافظت کنند. نتایج آزمایش‌های فاز یک و فاز دو نشان می‌دهد که داروهای مختلفی که هم‌اکنون بر روی داوطلبان آزمایش می‌شوند به‌طورکلی بی‌خطر هستند و محققان حداقل موارد ناخواسته را گزارش کردند و این موارد معمولا گذرا بودند.

بااین‌وجود، این موارد کافی نیست و سازمان غذا و دارو امریکا (FDA) برای پیگیری بیماران ثبت‌نام‌شده در آزمایش‌های فاز سوم  ازنظر ایمنی سختگیر است. کلیه داوطلبان باید پس از دریافت دوم به مدت دو ماه تحت نظارت قرار بگیرند تا شرکت بتواند درخواست تاییدیه کند. این درواقع همان قانونی است که تهیه هرگونه تولید واکسن را قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا غیرممکن می‌کند.

اما تحول جالبی رخ‌داده است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. یک گروه مستقل از محققان ثابت کردند که یکی از پیشرفته‌ترین واکسن‌ها همان‌طور که در نظر گرفته‌شده کارایی دارد. نتیجه‌گیری این نتایج قطعا اطمینان‌بخش است، البته برای نتیجه‌گیری استفاده ایمن از واکسن کافی نیست. محققان دریافتند که این دارو دستورالعمل‌های ژنتیکی را رعایت کرده و دقیقا همان‌طور که طراحان می‌خواهند رفتار می‌کند.

محققان دانشگاه بریستول تکنیک‌های جدیدی را برای بررسی نامزد واکسن شناخته‌شده آکسفورد و آسترازنکا (AstraZeneca / Oxford) معروف به ChAdOx۱ nCoV-۱۹ یا AZD۱۲۲۲ ایجاد کردند. آنان توانستند نشان دهند که این واکسن دستورالعمل‌های ژنتیکی را دقیقا طبق دستور دانشگاه آکسفورد دنبال می‌کند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: