کد خبر: ۲۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
با مشارکت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری محقق می‌شود؛
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر پس از افتتاح اردوگاه درحال ساخت توسط مدیریت شهری خبرداد.
به گزارش قلم نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی با اشاره به ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر، اظهار‌کرد: افزایش ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان به دلیل اهمیت کنترل آسیب‌های‌ اجتماعی و مبارزه با اعتیاد به عنوان پدیده‌ای شوم با همکاری تمام دستگاه‌هایی در این حوزه وظایفی را بر عهده دارند، امری اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: شهرداری مشهد براساس قانون مکلف است که مراکزی را برای ساماندهی معتادان متجاهر ایجاد و تجهیز کند هرچند جمع‌آوری و ساماندهی این گروه آسیب‌پذیر برعهده نهادهایی همچون اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد مبارزه با مواد مخدر و قوه قضائیه و... است.
رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، بیان کرد: مدیریت شهری همواره در تلاش است تا فراتر از تکلیف قانونی خود در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه معتادان متجاهر و کودکان کار وارد عمل شود، طی دو سال اخیر بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به تجهیز و اداره اردوگاه‌های نگهداری این معتادان اختصاص داده شده است.
مصحفی با اشاره به اقدامات اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته در حوزه بازتوانی مادی و معنوی معتادان متجاهر، تصریح‌کرد: اجرای طرح «سایبان امید» با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات مختلف مشهد با تاکید برمناطق کم‌ برخوردار درحال اجرا است.
وی گفت: برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی با هدف اشتغال زایی و کسب درآمد و کارگاه های مشاوره روانشناسی از جمله موضوعاتی است که طرح سایبان امید با تمرکز بر این موضوعات برگزار می کند.
رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن بیان تاثیرات مشارکت اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌ها در جامعه خاطرنشان کرد: هرکجا که مردم به کمک نهادهای دولتی برای حل یک بحران یا پدیده شوم اجتماعی آمدند، شگرف‌ ترین رخدادها را در زمینه کاهش یا حل آن معضل شاهد بوده ایم. شوراهای اجتماعی محلات، سمن‌های و خیریه‌ها، همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد از سرمایه‌ اجتماعی ما و بازوهای قدرتمند حل این معضل هستند و تاکنون اقدامات موثری متعددی در زمینه شناسایی، معرفی اقشار آسیب‌دیده و در معرض آسیب با مشارکت آنان صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: