کد خبر: ۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
دانشگاه کلسمون، شرکت تویوتا و دانشکده مرکز هنر از محصول جدید همکاری خود در سری طراحی دیپ اورنج (Deep Orange) رونمایی کردند. برنامه دانشجویی دیپ اورنج به نسل بعدی مهندسان و طراحان آینده امکان می‌دهد تا نسل بعدی خودروها را طراحی و خلق کنند

 دانشگاه کلسمون، شرکت تویوتا و دانشکده مرکز هنر از محصول جدید همکاری خود در سری طراحی دیپ اورنج (Deep Orange) رونمایی کردند. برنامه دانشجویی دیپ اورنج به نسل بعدی مهندسان و طراحان آینده امکان می‌دهد تا نسل بعدی خودروها را طراحی و خلق کنند.

جدیدترین محصول این برنامه تویوتای یوباکس (uBox) است که در واقع یک فضای خاص با موتوری الکتریکی است که برای مشتریان نسل Z در سال 2020 طراحی شده است. شرکت تویوتا درباره این طرح آینده‌گرا می‌گوید: «مشتریان هدف یوباکس، کارآفرینان جوانی هستند که به دنبال کاربرد و تفریح برای آخر هفته و در عین حال فضای دفتری و سبک زندگی خودرو محور در روزهای دیگر هفته هستند.»

این خودرو محصول برنامه‌ای دو ساله است که در جریان آن دانشجویان با تمامی جنبه‌های خلق یک خودرو از جمله درک تمایلات و نیازهای نسل آینده مشتریان آشنا می‌شوند. نتیجه به‌دست آمده از این برنامه دو ساله آن بود که مشتریان آینده به دنبال خودرویی با امکان تغییر شکل بالا هستند که برای افرادی جذابیت داشته باشد که با برندها آشنایی کامل دارند اما به هیچکدام وفادار نیستند.

طراحی بدنه بیرونی این خودرو توسط گرت دوبری (Garett DeBry) انجام شده است که از طراحان مرکز طراحی بوده و محصول کارش یک جعبه تک حجمی با اسکلتی خاص و ستون‌های برجسته است.

اما طراحی داخلی خودرو توسط سدریک لیو (Cedric Liu) انجام شده و متشکل از پنج صندلی است که امکان ترکیب‌بندی‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده و هم می‌توان به شکل‌های مختلف آنها را کنار یا روبروی هم قرار داد و هم می‌توان آنها را کاملا از روی خودرو باز کرد. کنسول وسط خودرو نیز دارای یک میز بازشو است که فضای کافی برای قرار دادن لپ‌تاپ روی آن فراهم شده و در عین حال منبع اصلی اطلاعات خودرو نیز یک تبلت است.

بخش‌های معینی از فضای داخلی خودرو مانند دریچه‌های هوا نیز با استفاده از فنآوری چاپ سه بعدی توسط تعدادی از طراحان تولید شده است. نکته جالب دیگر در این خودرو پراکنده شدن اتصالات الکتریکی و خروجی‌های برق در سراسر خودرو است که حتی تعدادی از آنها روی بدنه بیرونی خودرو طراحی شده است.

از دیدگاه مهندسی، دانشجویان کلمسون با یک روند نوین و جالب برای متصل کردن فیبرهای کربن به آلومینیوم آزمایش کردند که بدنه‌ای قوی اما سبک را ایجاد می‌کند. هرچند این محصول نهایی این برنامه طراحی دانشجویی محسوب می‌شوند اما سال بعد دور بعدی برنامه دیپ اورنج با همکاری شرکت مینی برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: