کد خبر: ۲۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
معاون درمان ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران
وخامت حال بیماران در موج سوم شیوع کرونا در بیمارستان ها، بیشتر از دو دوره قبل است.
قلم‌نیوز: معاون درمان ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران گفت: وضع مراکز درمانی کلانشهر تهران بحرانی و نگران کننده است؛ تعداد بستری‌های فعلی، از اسفند هم بیشتر شده است، اما بیمارستان‎ها با ظرفیت کامل کار می‎کنند.

آقای نادر توکلی با ارائه تعریفی از اوضاع بحرانی و پرخطر کرونایی افزود: زمانی که ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌ها به مرز بی سابقه‌ای می‌رسد، برخی مداخلات را به شکل ویژه‌ای اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه در ارائه خدمات درمانی به بیماران سرپایی و بیمارستان‌های دولتی مشکلی وجود نداشته است گفت: بیمارستان‌های تهران در ارائه خدمات اورژانسی و غیراورژانسی مشکل خاصی نداشته اند، اما در چند روز آینده ظرفیت پذیرش‌ها را باید مرحله به مرحله و بر اساس پیش بینی روزانه تعیین و برای هفته آینده در این باره تصمیم گیری کنیم.

معاون درمان ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران تاکید کرد: در هفته پیش رو اگر تمهیداتی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی اندیشیده نشود، این مسئله مشکل ساز خواهد شد و در صورتی که مقررات بهداشتی رعایت نشود، ممکن است اوضاع برای شهروندان نگران کننده‌تر شود.

وی با تشریح تفاوت‌های موج سوم با دو موج قبل گفت: در این دوره سطح خودآگاهی خانواده‌ها بالاتر رفته است و بسیاری از مبتلایان، درمان در منزل را به مراجعه به مراکز درمانی ترجیح می‌دهند.

معاون درمان ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران ادامه داد: از دو ماه قبل، تخت‌های بستری بیشتری برای این مقطع پیش بینی کرده بودیم که همین موضوع موجب شد بستری‌ها را به طرز مناسبی مدیریت کنیم.

وی گفت: تنها به حداکثر رساندن محدودیت‎ها می‎تواند موج کرونا را کنترل کند.

معاون درمان ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران در ادامه از آغاز توزیع مرحله نخست رایگان واکسن آنفلوآنزا برای افراد پرخطر، زنان باردار و کارکنان بخش‌های خدمات درمانی از روز شنبه خبر داد و اعلام کرد: شنبه در ستاد مقابله با کرونا برای تهران پیشنهاداتی ارائه شد که انشاالله باید تصویب شود.

در ادامه آقای صادق نیت، رئیس بیمارستان امام خمینی تهران از افزایش ۳ تا ۵ برابری بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های تهران خبر داد و گفت: بخش‌های آی - سی - یو بیمارستان کامل پر شده است و از بخش‌های عادی برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

منبع: صدا و سیما
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: