کد خبر: ۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
فرمانده مرزبانی ناجا:
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان دستگیری متجاوزان و اتباع بیگانه كه به صورت غیر قانونی قصد ورود به كشور طی سال گذشته را داشتند در مقایسه با سال 93 حدود 3،5 برابر افزایش یافته است.
دستگیری متجاوزان و اتباع بیگانه در مرزهای جمهوری اسلامی 3.5 برابر افزایش یافت

سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری در ایلام ارتقای آمادگی عملیاتی، تعاملات منطقه ای و كاهش آسیب پذیری را سه راهبرد مرزبانی جمهوری اسلامی در سال گذشته اعلام كرد و افزود: در تمام این حوزه ها شاهد ارتقا وضعیت هستیم.
وی كشف 66 تن انواع مواد مخدر در نقاط صفر مرزی را از موفقیت های نیروهای مرزبانی دانست و اظهار كرد: در میان مواد كشف شده چهار تن و 900 كیلوگرم شیشه، كراك و كریستال بود كه نسبت به سال ماقبل آن افزایش 2،5 برابری را نشان می دهد.
سردار رضایی همچنین میزان كشفیات تجهیزات ضد فرهنگی را در نقاط صفر مرزی 35 هزار قلم اعلام كرد كه نسبت به سال 93 افزایش 17 درصدی را نشان می دهد و یادآور شد: در این مدت 23 تن میوه و خشكبار قاچاق نیز كشف شد كه سه برابر كشفیات سال 93 است.
وی تاكید كرد: میزان كشفیات شكر با رشد 23 برابری به 470 تن رسید، سه هزار تن برنج قاچاق كشف شد، كشفیات كولر گازی پنج برابر شد و كشف البسه خارجی قاچاق نیز 11 درصد در مقایسه با سال 93 رشد یافت.
وی همچنین از كشف 13 هزار راس احشام قاچاق در نقاط صفر مرزی كشور و 16 میلیون قلم دارو طی مدت یاد شده خبر داد.
فرمانده مرزبانی ناجا اقتدار نیروهای مرزبانی در مقابله با اشرار و متجاوزان را مثال زدنی برشمرد و اضافه كرد: با تلاش نیروهای سلحشور و خدوم مرزبانی میزان دستگیری و جلوگیری از ورود اتباع بیگانه در نقاط مرزی 3،5 برابر شد.
وی گفت: در این مدت (سال 94) شاهد افزایش 42 درصدی دستگیری اشرار بودیم ضمن اینكه در این مدت تعداد افراد شرور به هلاكت رسیده در مرزها در مقایسه با سال ماقبل نیز 44درصد افزایش یافت.
سردار رضایی افزود: با وجود موفقیت های نیروهای مرزبانی ، تعداد نیروهای به شهادت رسیده طی این مدت 25 درصد و مجروحان درگیری ها نیز 49 درصد كاهش یافته است.
وی ارتقای تعاملات منطقه ای با كشورهای همسایه را از مهم ترین راهبردهای مرزبانی طی سال گذشته اعلام كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با كشورهای همسایه خود در بهترین شرایط تعاملی و ارتباطی است بطوریكه پنج نشست به منظور رفع مشكلات با طرف های عراقی و شش نشست نیز با مقامات كشور افغانستان برگزار شد كه به حل و فصل بسیاری از نارسایی ها منجر شد. 
فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: تنها كشوری كه در سطح ملی موفق به تعامل دو سویه از نظر مرزی نشده ایم جمهوری پاكستان است كه امیدواریم با تلاش مجموعه دستگاه دیپلماسی شاهد همكاری های بیشتر دو كشور به منظور جلوگیری از فعالیت گروه های تروریستی و اشرار در منطقه باشیم. 
سردار رضایی ادامه داد: ضرباتی كه هم اكنون از سوی مرزهای پاكستان به كشورمان وارد می شود قابل تحمل نیست چرا كه با تعارف نمی توان مرز دو كشور را مدیریت كرد مردم تحمل تلفات فرزندان خود را ندارند. 
وی اظهار كرد: با توجه به اینكه كشور پاكستان دارای ارتش قوی و همچنین ملتی مسلمان است امیدواریم كه مسئولان این كشور برای ایجاد تعاملات بیشتر مرزی اقداماتی داشته باشند. 
وی گفت: با وجود یك هزار كیلومتر مرز مشترك با كشور پاكستان لازم است اقدامات خوبی بین مرزهای دو كشور وجود داشته باشد تا گروه‌های شرور و جانی نتوانند در آن كشور سكنی گزینند و هر وقت خواستند در كشور ما ایجاد ناامنی كنند. 
وی یادآور شد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران می تواند به جهت تدین ماموران به عنوان الگویی برای سایر كشورها تبدیل شود و با وجود شرایط سخت آب و هوایی و جغرافیایی فرزندان غیور این مرز و بوم همچون دوران دفاع مقدس می درخشند و از كیان این سرزمین پاسداری می كنند و امنیت و عزت بخش این كشور اسلامی هستند. 
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره با هشت هزار و 755 كیلومتر مرز كشورمان با كشورهای همسایه كه 2 هزار و 700 كیلومتر ان مرز آبی است، تاكید كرد: استفاده از تجهیزات نوین كنترلی طی سال های اخیر در دستور كار مرزبانی قرار گرفته و هم اكنون تمامی مرزهای رسمی كشور با انواع رادارها ، دوربین های حرارتی و دید در شب و دوربین های دید بلند كنترل و از پهبادها نیز استفاده می شود. 
سردار رضایی با اشاره به وجود 2 هزار و 700 كیلومتر مرزهای آبی گفت: كنترل دقیق این مرزها نیازمند استفاده از شناورهای نیمه سنگین كه توان ماموریت های 15 روزه و یك ماهه را در پهنه دریا دارند، است كه هم اكنون مرزبانی برای تامین این تجهیزات با كمبود امكانات روبروست كه امیدواریم مسئولان دولت و مجلس توجه ویژه ای به این نیاز با توجه به اهمیت ویژه آن داشته باشند. 
وی توجه به وضعیت معیشتی و رفاهی نیروهای مرزبانی را به دلیل شرایط سخت كاری از اولویت های این یگان برشمرد و ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته طی یك برنامه پنج ساله 80 هزار میلیارد ریال باید به مرزبانی به منظور تقویت تجهیزات تزریق شود و برای ماندگاری نیروهای مرزبانی در مرزها 12 هزار واحد مسكونی سازمانی باید در اختیار این نیروها قرار گیرد. 
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با توجه به اشراف اطلاعاتی همزمان با ایام ماه مبارك رمضان سال گذشته سه تروریست مسلح و آموزش دیده كه 2 تن آنها از اتباع ایران و یك نفر تبعه پاكستان كه قصد انجام عملیات تروریستی در داخل كشور را داشتند به همراه 140 چاشنی الكترونیكی و نوری دستگیر شدند كه در جریان این عملیات یك نفر از نیروهای مرزبانی نیز به شهادت رسید. 
فرمانده مرزبانی ناجا روز چهارشنبه به منظور شركت در آیین تكریم و معارفه فرماندهان جدید و پیشین مرزبانی استان ایلام به این استان سفر كرده است.
آیین تكریم و معارفه فرماندهان مرزبانی استان ایلام روز چهارشنبه با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، محمدرضا مروارید استاندار ایلام و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان این استان برگزار و سرهنگ یحیی الهی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی این استان معرفی شد. 
سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در این آیین با اعطای حكمی سرهنگ یحیی الهی را كه پیش از این در سمت‌های مختلفی از جمله جانشینی فرماندهی مرزبانی استان همجوار ایلام، مشغول خدمت بود را به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان ایلام منصوب و معرفی كرد. 
پیش از این سردار لطفعلی پاكباز فرمانده مرزبانی استان ایلام بود كه با حكمی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان كرمانشاه منصوب شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: