کد خبر: ۲۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بازیگر زن مصری، با انتشار پستی اینستاگرامی، به حذف نام کشور فلسطین از اپلیکیشن‌های مسیریابی «اپل مپ» و «گوگل مپ» واکنش نشان داد.
قلم‌نیوز: شریهان، هنرمند مصری که همواره نسبت به تغییر و تحولات سرزمین‌های اسلامی واکنش نشان داده است، در اعتراض به اقدام گوگل مبنی بر حذف نام‌های کرانه باختری و غزه از نقشه‌هایش، اخیرا تصویری از نقشه کشور فلسطین را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است.

شریهان با انتشار تصویری از نقشه کشور فلسطین در اینستاگرامش، نوشته است: «سلام بر سرزمینی که برای صلح آفریده شد اما هرگز روی صلح را به خود ندید. سلام بر فلسطین.»

سایت شبکه خبری المیادین، این اقدام شریهان را، حمایت او از فلسطین و تمامیت ارضی این کشور معرفی کرده است.

شرکت گوگل پیش از این هم در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ اقدام به حذف نام فلسطین از نقشه های خود کرده بود، اما به دنبال اعتراض گسترده و شدید کاربران، اقدام به عقب‌نشینی کرد.

رسانه‌ها، ۲۶ تیر، از حذف مجدد نام فلسطین از نقشه‌های جهانی اپل و گوگل خبر دادند. اما این شرکت، در اقدامی عجیب با تکرار این‌ کار مدعی شد که نام فلسطین اصلا در نقشه‌های این شرکت وجود نداشته است.

پایگاه خبری AS-Source News هم که تحولات مربوط به خاورمیانه، آمریکا و روسیه پوشش می‌کند، اواخر تیر در توئیتر از حذف نام فلسطین از اپلیکیشن‌های «اپل مپ» و «گوگل مپ» خبر داد.

واکنش بازیگرِ سرشناسِ مصری به حذف فلسطین از نقشه‌های گوگل
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: