کد خبر: ۲۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
شمار قربانیان ویروس کرونای کووید۱۹ تا امروز ۲۷ خرداد (۱۶ ژوئن) به ۴۳۹ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۷۲ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
قلم‌نیوز:  همچنین تاکنون ۴ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما آفریقا، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلداُمتر»، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند، تا لحظه انتشار این خبر به شرح زیر است:

۱. آمریکا ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۵۰ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۲۸۳ قربانی

۲. برزیل ۸۹۱ هزار و ۵۵۶ مبتلا، ۴۴ هزار و ۱۱۸ قربانی

۳. روسیه ۵۳۷ هزار و ۲۱۰ مبتلا، ۷۰۹۱ قربانی

۴. هند ۳۴۳ هزار و ۹۱ مبتلا، ۹۹۱۵ قربانی

۵. انگلیس ۲۹۶ هزار و ۸۵۷ مبتلا، ۴۱ هزار و ۷۳۶ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۱ هزار و ۱۸۹ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

٧. ایتالیا ۲۳۷ هزار و ۲۹۰ مبتلا، ۳۴ هزار و ۳۷۱ قربانی

۸. پرو ۲۳۲ هزار و ۹۹۲ مبتلا، ۶۸۶۰ قربانی

۹. ایران ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ مبتلا، ۸۹۵۰ قربانی

۱۰. آلمان ۱۸۸ هزار و ۴۴ مبتلا، ۸۸۸۵ قربانی

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۷۹ هزار و ۸۳۱ مبتلا، شیلی با ۱۷۹ هزار و ۴۳۶ مبتلا، فرانسه با ۱۵۷ هزار و ۳۷۲ مبتلا، مکزیک با ۱۵۰ هزار و ۲۶۴ مبتلا، پاکستان با ۱۴۸ هزار و ۹۲۱ مبتلا و عربستان سعودی با ۱۳۲ هزار و ۴۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی را گزارش داده‌اند.

سپس کانادا با ۹۹ هزار و ۱۴۷ مبتلا، بنگلادش با ۹۰ هزار و ۶۱۹ هزار مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۲۲۱ مبتلا، قطر با ۸۰ هزار و ۸۷۶ مبتلا،  آفریقای جنوبی با ۷۳ هزار و ۵۳۳ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۱۰۰ مبتلا، بلاروس با ۵۴ هزار و ۶۸۰ مبتلا، کلمبیا با ۵۳ هزار و ۶۳ مبتلا و سوئد با ۵۲ هزار و ۳۸۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: