کد خبر: ۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی محیط زیست خبر داد
مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از فراهم شدن مقدمات شکل‌گیری NGO های تخصصی جنگل و تغییر اقلیم خبر داد و گفت: در شرایط حاضر سازمان محیط زیست سعی دارد به سمت تخصصی کردن فعالیت انجمن‌های محیط زیستی حرکت کند.
تشکیل سمن‌های تالاب، جنگل و اقلیم/ محیط زیست درپی تخصصی‌سازی سمن‌ها

محمد درویش اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دفتر مشارکت‌های مردمی این است که بعد از اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی هویت حقوقی و قانونی منسجم و پایداری یافتند به سمت تخصصی کردن آنها حرکت کنیم، بنابراین سعی داریم براساس علایق، سلایق و مدارک تحصیلی اعضای ‌NGO ها فعالیت کنیم.

انجمن تخصصی جنگل و تغییر اقلیم در حال شکل‌گیری
وی افزود: تاکنون چند NGO تخصصی در کشور شکل گرفته است، برای مثال NGO های تخصصی کشور که به موضوع تالاب می‌پردازند NGO تالابی را شکل داده‌اند و بعد از طرح موفق جنگلانه در حال فراهم کردن مقدمات شکل‌گیری NGO جنگل هستیم، همچنین سعی داریم NGO هایی که در حوزه تغییر اقلیم فعال هستند صاحب هویت و NGO های فعال در حوزه آلودگی هوا صاحب یک دبیرخانه تخصصی شوند.

هیات مدیره تشکل‌های مردم‌نهاد نباید از محل فعالیت حقوق‌ بگیرند
مدیر فتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه یک NGO باید گروهی غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی باشد، گفت: با این وجود تشکل‌های محیط زیستی می‌توانند فعالیتی در حوزه محیط زیست انجام دهند که هم منجر به بهبود کیفیت محیط زیست شود و هم درآمد مالی برای آنها داشته باشد. هیات مدیره تشکل‌های مردم‌نهاد نباید از محل فعالیت حقوق‌بگیر باشند ولی می‌توانند کسانی را استخدام کنند و از آنها بخواهند کار مشخصی را انجام دهند و به آنها در قبال آن کار حقوقی را بپردازند.

NGO ها احیا کننده تالاب‌های گندمان و کمیجان
درویش با اشاره به اینکه در حال حاضر NGO ها درگیر کارهای خوب اجرایی شده‌اند، اظهار کرد: NGO چهارمحال بختیاری در احیای تالاب گندمان کار خوبی انجام دادند و سازمان محیط زیست نیز آنها را حمایت و برای آنها پول لازم را فراهم کرده است، همچنین NGO استان فارس تالاب کمیجان را احیا کرده‌اند. برخی NGO ها به آموزش مردم محلی متمرکز هستند برای مثال این گروه‌ها برای حفاظت خرس سیاه بلوچی کارگاه آموزشی گذاشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: