کد خبر: ۱۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با اشاره به حذف فرآیند پسماند با توجه به شیوع کروناویروس گفت: از روز یکشنبه فرایند تفکیک و بازیافت در ایستگاه‌های میانی پسماند و آرادکوه متوقف و همه کارگرانی که در این حوزه ها کار می کنند برای به حداقل رساندن ابتلا به کرونا ویروس تعطیل شدند.

صدرالدین علیپور شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین به مناطق ۲۲گانه شهر تهران ابلاغ شد که تفکیک زباله ها از مخازن تعطیل شود و این مساله  از فردا یا پس فردا اجرائی می شود و هم فرایندهای اجرائی به مدت یک ماه به تاخیر خواهد افتاد.

وی درباره کمبود ماسک و تجهیزات بهداشت برای کارگران اظهار داشت: از هفته گذشته ابلاغ شد که کارگران به ماسک و دستکش مجهز شوند و در حال پیگیری برای اجرائی شدن آن هستیم. همچنین ضدعفونی روزانه دو نوبت محل اسکان  کارگری نیز در دستور کار قرار گرفت.  

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران درباره دفن پسماندهای پزشکی اظهارداشت: ناوگان حمل زباله را افزایش داده و همچنین برای زباله های بیمارستانی بیمارستان های ایزوله از یک ناوگان خاص استفاده می کنیم و همه زباله ها با شرایط خاص به آرادکوه منتقل و زباله بیمارستان های معین کرونا ویروس نیز در یک محل  جداگانه و با خاک و آهک بیشتر و در شرایط ایزوله مناسب تری دفن می  شوند.

علیپور با اشاره به اینکه برای جلوگیری از زباله گردی نیازمند کمک دادستانی و نیروی انتظامی هستیم تصریح  کرد: اگر کسی بخواهد بصورت غیرمجاز تفکیک از مخازن را انجام دهد، به کمک دادستانی و نیروی انتظامی نیاز داریم تا به هیچ وجه در طی مدتی که با شیوع کروناویروس مواجه هستیم زباله گردی نداشته باشیم چرا که ممکن است پسماندهای عادی با ماسک ها و دستکش ها مخلوط شود، در نتیجه به هیچ وجه  نباید فرایند تفکیک انجام شود و همه زباله ها باید یکجا جمع آوری و دفن شوند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این فرایند کار بزرگی است تصریح کرد: برای دفن حداکثری چندبرابر نیازمند امکانات هستیم که این کار بزرگ بود وبا پیگیری های امروز انشالله انجام می شود. 

مدیرعامل سازمان پسماند همچنین از شهروندان تهران دعوت کرد که در فضای خانگی دستمال، ماسک و یا دستکش های خود را در کیسه های جداگانه دربسته قرار داده و همه تلاش های شهروندان باید در این راستا باشد که به هیچ عنوان در فضای شهر و سطح معابر و خیابان ها رها نکنند چرا که آنها باید توسط کارگران خدمات شهری جمع آوری شود و عملا ریسک ابتلا به کارگران را که با پسماندها به صورت مستقیم در ارتباط هستند ایجاد کند.

آمار رسمی نشان می دهد که تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: