کد خبر: ۱۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
هاشمی مطرح کرد؛
رئیس شورای شهر تهران از خیرین و نیکوکاران درخواست کرد با توجه به اینکه معیشت و اقتصاد بخشی از جامعه با شیوع کرونا دچار مشکل شده است، در حد توان خود کمک کنند.

محسن هاشمی در نطق پیش از دستور خود در جریان دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: شرایط سختی را سپری می‌کنیم و شاهد شیوع کرونا در شهرهای مختلف کشور هستیم و اینجا جا دارد از زحمت‌کشانی که در عرصه مقابله با کرونا فعال شده‌اند،‌ به ویژه وزارت بهداشت تشکر کنیم.

او ادامه داد: حضور این بیماری در سطح شهرها سلامت جامعه را تهدید کرده است و در کنار آن اقتصاد و معیشت بخش قابل توجهی از مردم که وابسته به رونق شب عید و ایام پایانی سال بوده‌اند دچار آسیب شده است. لازم است که در این جهت نیز مراقبت‌هایی را در شهر در نظر بگیریم.

هاشمی تصریح کرد: اگر در بخش مقابله با کرونا انتظار اصلی از دولت و حاکمیت این است که اطلاع رسانی عمومی را انجام دهند، شهروندان نیز باید موظف به رعایت بهداشت فردی شوند و در حوزه معیشت و اقتصاد نیز بخشی از جامعه دچار مشکل شده است و باید این بار مجددا برروی دوش خیرین و نیکوکاران گذاشته شود و در حد توان خود عمل کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سپری شدن روز جهانی سازمان‌های مردم نهاد به نقش آنها در این شرایط اشاره کرد و گفت: می‌توان با کمک گرفتن از سمن‌ها در چنین شرایطی نقش موثری را ایفا کنند.

او درباره آسیب‌های وارده به خانواده مدیریت شهری گفت: با استفاده از دورکاری و کاهش حضور پرسنل در محل کار می‌توانیم آسیب‌های ناشی از کرونا را به حداقل برسانیم که این مساله مطرح شد.

هاشمی همچنین از اصحاب رسانه درخواست کرد فضای پرتنش ایجاد نکنند چرا که همین کار باعث افزایش استرس و کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود و احتمال ابتلای افراد به کرونا را تشدید می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: