کد خبر: ۱۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۸
غریب پور دریازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان:
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: رویکرد یازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان، توجه به بومی سازی و ساخت داخل است.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی ساخت و ماشین آلات وابسته ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این نمایشگاه ملی، نشان می دهد که اعتماد در تامین کنندگان صنعت سیمان ایجاد شده و نهضت ساخت داخل در میان سازندگان کشور فراگیر شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه این صنعت ارزبری پایینی دارد و عمده نیاز آن در داخل تامین می شود‌، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از نیاز این بخش توسط قطعه سازان داخل و با کیفیت مناسب و قیمت پایین تر نسبت به مشابه خارجی، ساخته می شود. به گفته غریب پور، برنامه ریزی برای تولید داخل آن دسته از تجهیزات که از خارج تامین می شود نیز در حال انجام است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: امسال به رغم شرایط سخت بین المللی، با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن سیمان، در تولید و رشد صادرات این محصول رشد داشتیم. وی ادامه داد: پیش بینی شده، افزایش تولید و صادرات تا پایان امسال به ترتیب به 9 و 20 درصد برسد.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که صنعت سیمان نه تنها نیاز داخل را تامین کرده بلکه توانسته بخش زیادی از نیاز کشورهای همسایه را تامین کند و موجب ارزآوری برای کشور شود.

بنا به این گزارش، غریب پور روز گذشته در بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی ساخت و ماشین آلات وابسته، همچنین گفت و گویی با فعالان صنعت سیمان انجام داد.

این نمایشگاه به مناسبت هشتاد و ششمین سال تاسیس صنعت سیمان در کشور توسط انجمن سیمان و در محل نمایشگاه بین المللی تهران (سالن شماره 6) تا 27 دی در حال برگزاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: