کد خبر: ۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
رییس سازمان برنامه و بودجه:
رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که ۲۴ آذر درباره سهمیه بندی بنزین و بازگشت درآمد حاصل از آن به مردم، گزارش خواهد داد.

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه که در برنامه نگاه یک سخن می‌گفت، در این باره گفت: ۲۴ آذر بنده به طور دقیق و شفاف به مردم اعلام خواهم کرد که از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین دولت چقدر درآمد کسب کرده و چه میزان آن به مردم بازگشت داده شده و چقدر در میزان مصرف بنزین صرفه‌جویی یا از قاچاق بنزین کاسته شده است.

 نوبخت ادامه داد: حتی درآمد حاصل از صادرات بنزینی که در مصرف مردم صرفه‌جویی یا از قاچاق کاسته می‌شود نیز به مردم بازگشت داده می‌شود و هیچ درآمدی از افزایش قیمت یا صادرات بنزین به جیب دولت نمی‌رود.

 وی گفت: کسانی که بسته معیشتی را دریافت نکرده‌اند و جزو 60 میلیون نفر نبوده‌اند، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند و درخواست آنها از سوی وزارت رفاه پیگیری می‌شود.

 رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در نظر داریم هر ماه در سه نوبت ده‌روزه به مردم پرداختی داشته باشیم، یکی از این مراحل کمک معیشتی، مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها و مرحله سوم پرداخت حقوق است که آنها را در بازه زمانی دقیق مشخص و در آینده نزدیک طی یک اطلاعیه اعلام می‌کنیم.

 وی افزود: پرداختی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از 3 به 6 برابر افزایش یافته است.

 نوبخت با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در سال جاری گفت: مصرف بنزین در کشور تصاعدی رو به افزایش بود و با تداوم افزایش مصرف، کشور نیاز به واردات پیدا می‌کرد. به دلیل شرایط تحریمی، سال 97 زمان مناسبی برای اصلاح قیمت بنزین نبود.

 

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: