کد خبر: ۱۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸
بازار خودرو هم متاثر از دیگر بازارها درپی طرح سهمیه بندی بنزین گرانی های مقطعی را تجریه کرد این درحالی است که اکثر کارشناسان و مسئولین این حوزه معتقدند که این تحرکات از ناحیه دلالان است و به زودی با آنها برخورد خواهد شد اما سوال اساسی این است که چه بر سر بازار خودرو خواهد آمد آیا مجددا افزایش قیمت نصیب این بازار خواهد شد یا آنکه قیمت ها تغییری نخواهد کرد.

گرانی خودرو آری یا خیر؟

بازار خودرو هم متاثر از دیگر بازارها درپی طرح سهمیه بندی بنزین گرانی های مقطعی را تجریه کرد این درحالی است که اکثر کارشناسان و مسئولین این حوزه معتقدند که این تحرکات از ناحیه دلالان است و به زودی با آنها برخورد خواهد شد و به زودی بازار خودرو نیز رنگ آرامش به خود خواهد گرفت. 

 این درحالی است که با سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت این سوخت این پرسش در ذهن افکار عمومی شکل گرفته که آینده بازار خودروی کشور چه می‌شود؟

پاسخ وزیرصنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است این هم مربوط به این چند روز نبوده مثل همیشه که دلالی و برخی اقدامات می‌شد، الان هم بحث همان دلالی است و پیگیری می‌کنیم.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: کمیت و کیفیت بازرسی‌های ما افزایش یافته است و همه امکانات در روزهای اخیر بسیج شده است تا در حق مردم اجحاف نشود و موج گرانی که بیشتر ناشی از بار روانی این قضیه است، تحمیل نشود.

وزیر صعنت خاطر نشان کرد: کنترل کالاهای اساسی بسیار مهم است که این کار اتفاقا در اولویت ما قرار دارد، اولویت بعدی ما نیز این است که با تشدید بازرسی‌ها اجازه ندهیم تورم روانی و انتزاعی افزایش پیدا کند که در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

از سویی دیگر درصدی افزایش برخی کالاها اجتناب ناپذیر است و اگر آن درصد واقعی اعمال شود، شاید در طول زمان اتفاق خواهد افتاد؛ لکن بیشترین تلاش‌مان این است که در شاریط جدید افزایش بی رویه، بی‌جهت و سو استفاده گرانه اتفاق نیفتند. بر اساس گزارشات میدانی که دارم تا این لحظه بازار کنترل شده است.

قیمت بنزین ربطی به گرانی خودرو ندارد

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص تاثیرپذیری بازار خودرو از افزایش قیمت بنزین گفت: قیمت بنزین ربطی به گران شدن خودرو ندارد. قیمت خودرو را سیستم عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

او با اشاره به اشباع‌شدگی بازار خودروهای ارزان گفت: خیابان‌های تهران دیگر ظرفیت پذیرش خودرو را ندارد و اکثر مردم یک الی دو خودرو در خانه‌هایشان دارند. اگر دست دلال‌ها در بازار آشفتگی ایجاد نکند و دست به احتکار نزنند، شاهد افزایش قیمت خودرو نخواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای کنترل قیمت همه بخش‌ها دستور دادند. سیستم نظارتی دولت در بخش خودرو نیز فعال شده است و کاملا در بازار حضور دارند و هیچکس حق ندارد که قیمت اجناسش را به بهانه گران شدن بنزین بالا ببرد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: