کد خبر: ۱۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸
​مدیرعامل شرکت بورس خبر داد:
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادارگفت: بانک صادرات ایران یکی از سه شرکت بورسی با بیشترین حجم معاملات در سال 98 بوده است.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از پایگاه خبری «با اقتصاد»، علی صحرایی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های بانک تجارت، بانک صادرات ایران و سایپا بیشترین حجم معاملات را در سال 98 به ثبت رسانده‌اند و 135 نماد در بازار اول و 136 نماد در بازاردوم بورس در حال معامله هستند.

وی افزود: در حال حاضر ارزش بازار بورس 320 تریلیون تومان است که این آمار درسال 98 رشد 64 درصدی داشته است. همچنین ارزش معاملات بورس در سال جاری 100 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته رشد 118 درصدی را به ثبت رسانده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 50 درصد معاملات خرد در بورس از طریق معاملات برخط انجام می‌شود، گفت: این درحالی است که توصیه می‌کنیم معامله گران باید به صورت غیرمستقیم در بازار سهام سرمایه گذاری کنند که این یک چالش جدی فرهنگی برای بازار سرمایه است. بنابراین باید تلاش کنیم تا اصلاح رفتاری برای معامله گران بورس به ویژه تازه واردان اتفاق بیفتد.

صحرایی همچنین با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی از جمله جذابیتهای بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها برای سرمایه گذاران است، تأکید کرد: تا پایان امسال هیچ مالیاتی از سود معاملات سهام در بورس و نیز سود سپرده بانکی دریافت نخواهد شد.

وی ادامه داد: بورس تهران رتبه اول بازدهی و رشد شاخص‌ها را در میان کشورهای WFE در سال جاری کسب کرده است. ضمن اینکه امنیت سرمایه گذاری یعنی افزایش نقدشوندگی که در این زمینه افزایش نقش صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت از جمله اقدامات خوبی بوده که نقدشوندگی بیشتر بازار را به همراه داشته است.

علی صحرایی در نشست خود با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سیاست تقسیم سود حداکثری در مجامع شرکت‌ها مختص ایران می‌باشد، اظهار کرد: از نظر مالی اقتصادی دریافت سود حداکثری در مجامع شرکت‌ها یک سیاست غلط است که نشان می‌دهد شرکت‌ها برنامه‌ای برای توسعه و پروژه های خود ندارند یا اینکه سهامداران اعتمادی به مدیران شرکتها در این خصوص ندارند. براین اساس در تلاش هستیم تا این نگاه را در بازار سرمایه اصلاح کنیم و خوشبختانه این روزها شاهد این هستیم که سود تقسیمی در مجامع شرکت‌ها از 75 درصد به 65 درصد کاهش یافته است.

صحرایی با اشاره به راه اندازی آتی سبد سهام درسال 97 گفت: این ابزار با تصویب کمیته فقهی سازمان بورس راه اندازی شده است که برای سرمایه گذاران و فعالان این بازار جذاب بوده و با 4 نماد معاملات آن آغاز و در حال حاضر تعداد این نمادها به 7 رسیده است.

مدیرعامل شرکت بورس در خصوص دلایل عدم اقبال سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه تصریح کرد: محدودیت‌های مربوط به نقل و انتقال پول به دلایل شرایط تحریم یکی از این دلایل است با وجود این بازار سرمایه ایران یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه گذاران خارجی به دلیل تنوع صنایع است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: