کد خبر: ۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
در آمریکا تردد بولت در مسیرهای ویژه دوچرخه منع قانونی ندارد. این دوچرخه برقی را می‌توان در محل پارک دوچرخه‌های عادی و هر محل دیگری که برای پارک دوچرخه مناسب باشد، بدون پرداخت وجه پارک کرد.

بولت دوچرخه‌ای برقی با عملکرد مشابه موتورسیکلت است. با وجود این که نیروی محرکه این دوچرخه از نیروی الکتریکی تأمین می‌شود، دو پدال مکانیکی نیز در طرفین دوچرخه تعبیه شده است. به علت قابلیت محدودیت سرعت تا حدود ۳۲ کیلومتر در ساعت، بولت در ردیف دوچرخه‌های برقی رده‌بندی می‌شود. راندن این وسیله نقلیه به دریافت گواهینامه اختصاصی نیاز ندارد و مشمول خدمات بیمه نیز نمی‌شود. این محصول 5500 دلار (حدود ۱۹ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است.

بولت، نسل جدید دوچرخه‌های برقی

در آمریکا تردد بولت در مسیرهای ویژه دوچرخه منع قانونی ندارد. این دوچرخه برقی را می‌توان در محل پارک دوچرخه‌های عادی و هر محل دیگری که برای پارک دوچرخه مناسب باشد، بدون پرداخت وجه پارک کرد.

برای حفظ ایمنی و جلوگیری از سرقت، پلیس توصیه کرده است از قفل‌های U شکل استفاده شود. با توجه به این که بولت به سیستم موقعیت‌یاب (GPS) مجهز است، چنانچه این وسیله نقلیه بدون اطلاع مالک به محل دیگری انتقال داده شود، مالک بولت یک پیام اخطار روی گوشی تلفن همراه خود دریافت خواهد کرد.

بولت سوییچ ندارد و راه‌اندازی آن به دو روش صورت می‌گیرد: در روش اول فقط کافی است نرم‌افزار بولت را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و هنگام راه‌اندازی وسیله نقلیه از طریق نرم‌افزار اقدام کنید؛ در روش دوم می‌توانید این دوچرخه برقی را با وارد کردن شماره رمز در نمایشگر کوچکی که روی داشبورد بولت در نظر گرفته شده روشن کنید.

تردد آزمایشی این دوچرخه برقی در یک مسیر تپه‌ای در سانفرانسیسکو، منتهی به محل استقرار کمپانی سازنده بولت، انجام گرفت و مشاهده شد که شارژ باتری پس از پیمودن حدود ۴۸ کیلومتر از مسیر خالی شد، اما تخمین زده شده است شارژ باتری در مسیرهای صاف و هموار تا مدت زمان بیشتری باقی بماند.

برای شارژ باتری نیز می‌توانید از پریزهای برق عادی استفاده کنید و با قرار دادن دوچرخه در نزدیکی پریز ـ بدون جدا کردن باتری از وسیله نقلیه ـ شارژ بگیرید. با توجه به این که در همه مکان‌ها نمی‌شود بولت را در نزدیکی پریز مستقر کرد، می‌توانید باتری را بیرون آورده و آن را با آداپتور در منزل یا محل کار شارژ کنید و سپس به وسیله نقلیه انتقال دهید.

فروش اینترنتی این محصول اکنون آغاز شده است، اما به علت استقبال عموم ظرفیت فروش آن تا یک سال آینده تکمیل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: