کد خبر: ۱۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
گجت‌های خورشیدی؛
انرژی‌های تجدیدپذیر امروزه بهترین پاسخی است که تاکنون به مشکلات مربوط به محیط‌زیست به‌ویژه مسائل مربوط به صرفه‌جویی درانرژی است.
با این حال هرقدر هم که دوستدار محیط‌زیست باشید، بعید است که بتوانید انرژی مورد نیاز وسایل برقی خود را صرفا از طریق پنل‌های خورشیدی نصب شده روی بام خانه‌تان تامین کنید.در مقابل راه راحت‌تر آن است که گجت کوچک و کارآمدی داشته باشید که بتواند دست‌کم انرژی مورد نیاز دستگاه‌های کوچک را همانند تلفن‌همراه، رادیو، تلفن و حتی پنکه‌های کوچک یا چراغ قوه را تامین کند.
اگر علاقه‌مند به روش‌های تامین انرژی‌های پاک هستید، شاید این گجت‌ها برایتان جالب باشد که علاوه بر روش شارژ با الکتریسته، مستقیما با نور خورشید نیز شارژ می‌شوند و انرژی دیگر دستگاه‌های شما را نیز در شرایط خاص و اضطراری تامین می‌کنند.
WakaWaka Power
واکا واکا، یک چراغ قوه قابل حمل با انرژی خورشیدی و همراه با شارژر است. این گجت دارای یک باتری با ظرفیت 3000 mAh (میلی‌آمپر در ساعت) است. این باتری می‌تواند ظرف 12ساعت کامل با نور مستقیم خورشید یا ظرف سه ساعت از طریق اتصال به پریز برق، دوباره شارژ شود. نکته جالب و شگفت‌انگیز درمورد این چراغ قوه آن است که دستگاهی با تنظیمات چندگانه و بسیار کارآمد است که طیف نوری از پنج تا 70 lumen  (واحد تشعشع برابر مقدار نوری را که از یک شمع معمولی ساطع می‌شود) تامین می‌کند. 
این میزان انرژی، برابر با 200 ساعت روشنایی است. همچنین از طریق پورت USB انرژی کافی  برای شارژ یک تلفن‌همراه یا یک دوربین دیجیتال یا دیگر لوازم مشابه را دارد. بنابراین به طرز شگفت‌آوری می‌توانید درآن واحد هم از چراغ قوه و هم شارژ استفاده کنید. روشن است که چنین گجتی درمواقعی که نیاز به حضور طولانی‌مدت در فضای خارج از خانه دارید، چقدر مفید است. همچنین چراغ قوه آن هم در مواقع اضطرای بسیار به کارمی‌آید.
چراغ قوه  LED خورشیدی 
چراغ قوه Dynamo LED  / خورشیدی برای استفاده در فضای باز و در محیط داخلی، مانند تعمیر و نگهداری خانه، کمپینگ، پیاده‌روی و استفاده درمواقع اضطراری عالی است.
این چراغ قوه همراه با سه خروجی نور LED با ظرفیت هشت لومن و یک باتری به ظرفیت 80میلی‌آمپر درساعت، دراصل یک پنل خورشیدی است، همراه با یک ژانراتور دینامو است. شما می‌توانید آن را با قرار دادن آن زیر نور مستقیم خورشید به مدت چهار ساعت شارژ کنید.
این چراغ قوه هنگامی که به‌طور کامل شارژ شود، می‌تواند تا چهار ساعت تمام با سه LED و تا هشت ساعت فقط با روشن کردن یک LED کار کند. همچنین ابزاری ضدآب است که توان تحمل 45فیت آب را دارد. این ابزار، وسیله‌ای بسیار مفید برای کمپینگ در فضای باز، شکار، قایقرانی، کوهنوردی و مانند آن است.
Creative Edge Solar-5
پنل خورشیدی Creative Edge یک شارژ کوچک قابل حمل، داری باتری به ظرفیت پنج‌هزار میلی‌آمپر درساعت است. این منبع انرژی مقاوم دربرابر شوک، آب و گردوغبار است و دارای چهار چراغ نشانگر است که موجودی یا سطح شارژ را نشان می دهد. همان‌طور که انتظار می‌رود شما می‌توانید این منبع انرژی را هم قرار دادن آن زیر نور مستقیم خورشید و هم از طریق اتصال به سوکت‌های برق دیواری مجددا شارژ کنید.
آنچه درباره این شارژهای تجدیدپذیر جالب توجه است دو پورت USB و دو خروجی 2A در این دستگاه است که به شما این امکان را می‌دهد دستگاه‌هایی را با شرایط مختلف شارژ کنید. همچنین دارای یک چراغ قوه برای مواقع اضطراری نیز هست. گفته می‌شود که شما می‌توانید این گجت را در موقعیت‌های کاری یا تفریحی درخارج از منزل و در محیط‌های طبیعی و کمپینگ استفاده کنید و درمواقع پرواز و سفرهای هوایی نیز همراه بسیار خوبی برای تامین برق مورد نیاز دستگاه‌های شما بخصوص گوشی همراه خواهد بود.
شارژر خورشیدی 2200 mAh Notos
Notos یک منیع انرژی قدرتمند و بسیار ظریف و قابل حمل با یک حلقه آلومینیومی است که قابلیت اتصال به پنجره‌ها را دارد. این حلقه به شما این امکان را می‌دهد که برای شارژ مجدد آن، بتوانید با اتصال به پنجره‌ ساختمان، آن را به‌طور امن و آسانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. 
Notos همچنین با استفاده از پورت USB در یک رایانه یا یک آداپتور قابلیت اتصال به پریزهای دیواری را نیز دارد.
این گجت با باتری دوهزار و 200 میلی‌آمپر در ساعت دارای 5V/1A خروجی و 5V/1A ورودی است که این میزان برای شارژ دوسوم ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند کافی است. بنا براین شما می‌توانید مطمئن باشید که درمواقع اضطرای منبع برق اضطراری آماده دردسترس شما خواهد بود. با این حال این گجت برخلاف Solar5 دارای دو پورت خروجی نیست.
صفحه کلید خورشیدی بی سیم  K750 Logitech 
این صفحه کلید بی‌سیم براق، درواقع دارای پنل‌های خورشیدی است که می‌توانید خود را از طریق هرگونه منبع نوری اعم از چراغ‌های داخلی و چراغ‌های محیط‌های باز، شارژ کند. علاوه بر این قادر است تا میزان انرژی شارژ شده خود را حتی در شرایط تاریکی مطلق، دست‌کم به مدت سه ماه نگاه دارد. این گجت به‌اندازه کافی شگفت‌آور هست که جایگزین صفحه‌کلیدهای کنونی ما شود!
علاوه برهمه مزیت‌های گفته شده، این گجت دارای یک گیرنده بی‌سیم قدرتمند 4/2گیگا هرتزی است که قادر است هرگونه تاخیر، وقفه یا قطع شدن برق یا هرگونه مداخله دیگری را خنثی کند. این به آن معناست که شما می‌توانید با این شارژر شگفت‌آور بی‌سیم، بی‌وقفه و بدون دردسر تایپ کنید. همچنین دارای یک اتصال با پوشش فاصله‌های زیاد است که آن را به یک دستگاه فوق‌العاده سبک و قابل حمل مبدل می‌کند که به شما اجازه می‌دهد بی‌آنکه از جایتان بلند شوید، آن را کنترل کنید.
بلند گوی خورشیدی Rock Out 2
Rock Out 2 یک اسپیکر قابل حمل و شگفت‌آور است که قابلیت جذب و ذخیره انرژی خورشید را نیز دارد. این اسپیکر علاوه بر کار بلندگو، یک پنل خورشیدی است که سطح خارجی بدنه آن، ضدآب است.
این اسپیکر برخلاف بلندگوهای معمولی دارای باتری با ظرفیت 800 میلی‌آمپر در ساعت است که می‌تواند به مدت 10ساعت برای شما موزیک پخش کند، یعنی ظرف این 10ساعت کار، فقط همان یک‌بار شارژ کافی است.
علاوه بر این دارای قابلیت اتصال به بلوتوث تک لمسی و نیز برخوردار از امکانات هندز فری است که شما را به گوشی همراه‌تان متصل می‌کند. شما می‌توانید این شارژر را زیر نورمستقیم آفتاب قرار دهید تا مجددا شارژ شود. البته برای شارژ کامل به هشت ساعت زمان نیاز دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از کابل داخلی متصل به پریز برق دردیوار، آن را شارژ کنید. این روش سریع‌تر است و فقط ظرف دو ساعت گجت را شارژ می‌کند.  

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: