کد خبر: ۱۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی هندبال تا هفته آینده برای مشخص شدن وضعیت لژیونرها و حضورشان در تیم ملی تصمیم گیری می‌کنند.
رقابت‌های هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا از ۲۵ مهر تا ۵ آبان به میزبانی دوحه قطر برگزار می‌شود و بهترین‌های قاره کهن برای کسب سهمیه المپیک توکیو به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی هندبال ایران نیز که قرار است در این مسابقات شرکت کند، در گروه B با بحرین، کره جنوبی و کویت همگروه شده است و در دیگر گروه نیز تیم‌های قطر، عربستان، هند و هنگ کنگ با هم پیکار می‌کنند.

طبق توزیع سهمیه‌های المپیک در قاره‌های مختلف، آسیا تنها یک سهمیه به طور مستقیم دارد. بر همین اساس قهرمان این مسابقات راهی المپیک توکیو می‌شود و نائب قهرمان سهمیه حضور در مسابقات بین‌قاره‌ای را کسب می‌کند.

هم‌اکنون اردوی تیم ملی هندبال ایران نیز در حال برگزاری است که چند تن از لژیونرها به دلیل حضور در تمرینات باشگاهی نمی‌توانند در اردو حضور داشته باشند.

پیش از این اعلام شد که لژیونرها طبق قانون فدراسیون جهانی دو هفته قبل از انتخابی المپیک می‌توانند در کنار ملی‌پوشان باشند اما هنوز حضورشان در اردو و مسابقات مشخص نیست. فدراسیون هندبال و کادرفنی تیم ملی تصمیم دارند تا برای این موضوع بررسی‌های لازم را انجام بدهند و تا هفته آینده تصمیم‌گیری نهایی برای وضعیت لژیونرها انجام خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: