کد خبر: ۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
با این تدارکات نگران تیم ملی هستم
کارشناس فو‌تبا‌ل ایران می‌گوید اگر بحث حمایت از تیم ‌ملی مطرح است چرا صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی نصب نمی‌شود، چرا که این گونه حداقل نیمی از مردم طبق قوانین AFC نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند.
امیر حاج رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به صعود تیم ‌ملی ایران به مرحله دوم انتخابی ر‌قا‌بت‌های جا‌م جها‌نی 2018 روسیه و نحوه حمایت‌های لازم در این خصوص، اظها‌ر کرد: تئوری مطرح این است که همواره باید تیم‌های بیرونی قوی‌تر از تیم‌های درونی زمین باشند و این بدان معنا است که تیم تشکیلاتی و مدیریتی باید قوی‌تر از تیمی باشد که به درون زمین می‌رود، اما ما کماکان در بحث ساختاری دچار مشکل هستیم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: طبق قوانین فیفا و AFC در ورزشگاه‌هایی که صندلی نصب نیست اجازه ورود تماشاگر داده نمی‌شود. یک نفر به من بگوید هزینه صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی چقدر است که ما سالیان سال است که نمی توانیم آنها را نصب کنیم تا مردم بتوانند به ورزشگاه بیایند.

این کارشناس با سابقه فو‌تبا‌ل ایران با اشاره به این که تیم ‌ملی برای صعود نیازمند مسائل مختلفی از جمله آماده سازی مناسب، زمین چمن ایده‌آل، امکانات سخت افزاری، اردوی کافی و دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند است، گفت: به نظرم کار تیم ‌ملی خیلی سخت است. اگر همه این موارد وجود داشت می‌توانستیم بگویم ملی‌پوشان با مسائل کمتری روبرو هستند. من به شخصه نگران آینده تیم ‌ملی هستم.

حاج رضایی افزود: تا مسائل ساختاری، مدیریتی و بر‌نامه‌ریزی در فو‌تبا‌ل ایران حل نشود در مسیر پیشرفت قرار نمی گیریم. شاید بتوانیم به موفقیت‌هایی از جمله صعود به جا‌م جها‌نی برسیم، اما هر گز نمی‌توانیم به موفقیت‌های پایدار دست یابیم.

وی همچنین درباره این که تا چه حد می‌توان به تغییر و تحول در فو‌تبا‌ل ایران با توجه به نزدیکی زمانی به انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل امیدوار بود، گفت: به افراد ثبت‌نا‌م کننده در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل دل بسته نیستم. هر چند امیدوارم فردی که انتخاب می‌شود بتواند به فو‌تبا‌ل ایران کمک کند، اما این امید هم همانند همان امیدهایی است که 40 سال است که در فو‌تبا‌ل ایران دارم.

کارشناس فو‌تبا‌ل ایران با بیان این که در ارتباط با برخی افراد شائبه انتخاباتی مشابه پوتین – مدودوف مطرح شده است، گفت: من نمی‌دانم در پشت پرده چه می گذرد، اما قطعا اگر افراد دیگری می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند و موانع و مشکلات سر راهشان نبود می‌توانستیم به آینده بیشتر امیدوار باشیم.

وی همچنین در‌ رابطه با استعفای کی‌روش به تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل ، افزود: اگر جایگزین مناسبی برای کی‌روش نداشته باشیم نمی‌توانیم به راحتی با این مساله کنار بیاییم. بنده به شخصه نمی‌دانم استعفای سرمربی تیم ‌ملی تاکتیکی است یا واقعی و نمی‌توان اظهار نظر صریح کرد، اما قاطعانه می‌گویم اگر کارلوس کی‌روش برود و گزینه معمولی جایگزین او شود ضرر و زیان بسیاری خواهیم داد.

حاج رضایی در ادامه با اشاره به این که باید چالش‌های موجود میان دستگاه‌های مختلف که با فو‌تبا‌ل ایران در ارتباط هستند حل شود، عنوان کرد: باید از مشکلات کوچک گذر کنیم و با ایجاد تعامل امکانات لازم برای موفقیت فو‌تبا‌ل ایران را فراهم کنیم. زمین فو‌تبا‌ل 50 درصد مسیر پیشرفت است، اما متاسفانه ما در ابتدایی ترین موارد مانده‌ایم. حتی توانایی نصب صندلی در ورزشگاه‌های کشور را نداریم تا حداقل امکانات را برای آمدن مردم به ورزشگاه را فراهم کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: