کد خبر: ۱۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بنیاد علمی اِکو نقش مهمی در روابط علمی و دستاوردهای آن و همچنین اشکال مختلف تکنولوژی دارد.
 منصور غلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار با وزیر علوم و فناوری پاکستان که در دانشگاه اصفهان صورت گرفت، اظهار کرد: زمینه‌های همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف وجود دارد.

وی افزود: در ایران چند دانشگاه مرجع وجود دارد که در زمینه‌های مختلف می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر توسعه روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: برنامه‌های دو جانبه فرهنگی و تعاملات دانشجویی بین دو کشور باید تقویت شود.

غلامی همچنین به نقش دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی به عنوان دو دانشگاه جامع کشور اشاره کرد و گفت: این دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی اِکو دارند.

وی با بیان اینکه این ارتباط از نزدیکی زبانی بین دو کشور نشات می‌گیرد، اظهار کرد: زبان فارسی زبان سه کشور ایران، هند و پاکستان است که این نزدیکی زبانی منجر به زمینه‌های مشترک فرهنگی بسیاری بین آنها می‌شود و بستر مناسبی برای توسعه روابط خواهد بود.

وزیرعلوم پاکستان نیز در این دیدار، گفت: فعال شدن سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو به تقویت اقدامات سازمان های وابسته این سازمان مانند بنیاد علمی بستگی دارد که بر روابط علمی کشورهای منطقه به ویژه ایران و پاکستان متمرکز است.

چادری فواد حسین، وزیر علوم پاکستان نیز با تاکید بر آمادگی این کشور برای توسعه روابط علمی با ایران، تصریح کرد: زمینه‌های بسیار خوب همکاری در بخش‌های مختلف فناوری مانند نفت، کشاورزی، صنعتی، پزشکی، آینده پژوهی، نانو، زراعت و آبیاری بین دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به سرعت زیاد پیشرفت علم و فناوری در دنیا، افزود: کشورهای منطقه به ویژه عضو اکو می‌توانند با توسعه تبادلات علمی و فناوری در زمینه فناوری‌های برتر، قدم‌های بسیار خوبی بردارند.

وزیر علم و فناوری پاکستان همچنین بر ارتباط و همکاری بیشتر بین مسلمانان تاکید کرد.
وزیر علوم ایران و وزیر علوم و فناوری پاکستان برای حضور در چهارمین اجلاس هیات امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست بنیاد اجرایی در اصفهان حضور دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: