کد خبر: ۱۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، دانشگاه علوم پزشکی فسا همکار علمی رسمی دانشگاه پواتیه فرانسه شد.
دکتر علی اصغر خالقی افزود: از زمینه‌های همکاری مورد نظر دو دانشگاه بررسی عوامل خطر بیماری‌های مختلف غیر واگیر و بیماری‌های اعصاب و روان با تمرکز بر روش‌های مدرن علمی و آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: دانشگاه پواتیه یکی از چند مرکز اصلی تحقیقاتی کشور فرانسه و از دانشگاه‌های پرافتخار اروپاست و پس از بررسی کارنامه رو به رشد پژوهشی و علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا و نیز با توجه به مطالعات مگاپروژه کوهورت بالغین و جوانان، جهت مطالعات مختلف در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی با دانشگاه علوم پزشکی فسا همکاری خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به دلیل علاقه‌مندی دانشگاه پواتیه برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی فسا بر اساس آمایش سرزمینی و ماموریت‌های دانشگاه، برنامه‌ریزی علمی و پژوهشی ویژه‌ای برای خود ترسیم کرده است که بر اساس این برنامه‌ریزی مطالعات مختلف در حوزه بیماری‌های غیر واگیر و بیماری‌های اعصاب و روان شامل اعتیاد و اضطراب را در بر می‌گیرد.

دکتر مجتبی فرجام، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به امضای رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا و پواتیه فرانسه رسید، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه دو دانشگاه در آموزش دانشجویان تکمیلی و تخصصی و نیز فرصت‌های مطالعاتی پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو برای پیشبرد اهداف مشترک علمی و آموزشی همکاری خواهند کرد.

دکتر فرجام افزود: استفاده از حوزه‌های مرتبط با بیوتکنولوژی و علوم نوین، دانشگاه علوم پزشکی فسا را به دانشگاهی پیشرو تبدیل کرده است که مورد توجه دانشگاه‌های همکار خارجی نیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش نیز دانشگاه علوم پزشکی فسا با اتخاذ سیاست گسترش حوزه‌های بین رشته‌ای و علوم نوین، محوریت کار خود را به آموزش در چارچوب سیاست حل مساله و آموزش پروژه محور طراحی کرده است که این روشی مدرن و مورد توجه دانشگاه‌های بزرگ جهان است.

بر اساس اعلام وبدا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا تاکید کرد: ریاست دانشگاه و معاون آموزشی در راستای محورهای ذکر شده، برنامه‌ریزی کوتاه مدت و میان مدت آموزشی خود را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که برنامه‌های درازمدت برای توسعه علمی، فناوری و پژوهش‌های ماندگار در حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی فسا از نظر مغفول نماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: