کد خبر: ۱۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به کاهش دانشجو در دانشگاه‌های کشور و فضای بلااستفاده از ایجاد سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
اسماعیل قادری‌فر، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره راه اندازی سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد، بیان کرد: یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده برای توسعه نوآوری در کشور است که با همین هدف، فضاهای خاک خورده و فراموش شده دانشگاه‌ها را به سرای نوآوری تبدیل کردیم.

وی افزود: تاکنون سه سرای نوآوری در واحد تهران مرکز و علوم و تحقیقات در حال راه‌اندازی نهایی است. امیدواریم این دو مرکز نقطه آغازینی برای توسعه این سراهای نوآوری در کشور باشد؛ سراهایی که می‌تواند دانشجویان و اساتید را به نوآوری و فناوری گره بزند.

به گفته قادری‌فر، در توسعه زیست‌بوم نوآوری توسعه زیرساخت‌ها به جد پیگیری می‌شود. در این نوع نگاه به دنبال این هستیم که به جای خرج کردن پول و منابع محدود دولتی برای ساخت و ساز جدید، از فضاهای متروکه برای جریان نوآوری استفاده کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی،‌ وی همچنین تصریح کرد: کارخانه‌های نوآوری نوع دیگری از طرح استفاده از فضاهای متروکه شهری است که در تلاش هستیم این نوع کارخان‌ها را نیز در کشور توسعه دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: