کد خبر: ۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سفر به کشور فرانسه و حضور در شهر پاریس، در راستای گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی، با رئیس دانشگاه دولتی سوربن سیته فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئيس دانشگاه پاريس فعاليت‌هاي اين دانشگاه و ظرفيت هايش را اعلام كرد.
در این ملاقات دکتر صالحی عمران ضمن معرفی فعالیت‌های گسترده دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آمادگی این مرکز علمی و مهارتی را جهت همکاری با دانشگاه سوربن در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

دکتر ژان پیر، رئیس دانشگاه پاریس ۱۳( سوربن سیته) نیز ضمن اظهار خرسندی از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، فعالیت‌های این دانشگاه را معرفی و آمادگی کامل خود را برای همکاری‌های علمی و دانشگاهی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

در این ملاقات که با حضور رئیس و معاونان دانشگاه سوربن و دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و فرج‌اله طالبی مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل این دانشگاه صورت گرفت، همکاری در زمینهٔ برگزاری دوره‌های مشترک، تبادل اساتید به‌ویژه برگزاری کارگاه و دوره‌های تخصصی برای مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسط اساتید فرانسوی در ایران و فرانسه و فراهم کردن زمینه تجهیز کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسط شرکت‌های فرانسوی و حمایت‌های بین‌المللی به‌ویژه «طرح اراسموس پلاس» مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار مقرر شد همکاری‌ها در زمینهٔ مکانیک خودرو، برق خودرو، گیربکس خودرو به‌ویژه گیربکس اتومات با همکاری شرکت‌های رنو و پژو فرانسه و انتقال فناوری در این زمینه‌ها آغاز شود و در هر مرحله برحسب نیاز طرفین در سایر زمینه‌ها و رشته‌ها گسترش یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: