کد خبر: ۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
روحانی در جمع خبرنگاران:
رئیس جمهور با بیان اینکه بهار پیام میانه‌روی و صلح همراه با خود دارد و باید همه صمیمیت خود را نشان دهیم، تاکید کرد: بهار باید روز آشتی همه احزاب و گروه‌ها باشد. باید بهار سال رفاقت باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خداوند را شکر می‌کنیم که در روزهای پایانی سال 94 را پشت سرمی‌گذاریم.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ شاهد باران پر برکت الهی و سربلندی ملت در برجام بودیم و مردم در هفت اسفند حماسه آفریدند.

دنیا تعامل سازنده با ما را باور کرده است

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بهار پیام میانه‌روی و صلح را برای ما دارد، اظهار داشت: بهار پیام صلح و دوستی و برادری دارد و در بهار باید به همه ایرانیان صمیمیت و صفای خود را نشان دهیم و صله ارحام را با دوستان، همشهریان و هموطنان خود پاس بداریم.

روحانی با بیان اینکه نوروز باید روز آشتی، صفا و صمیمیت میان همه احزاب و گروه‌ها باشد، تصریح کرد: ان‌شاءالله سال ۹۵ نیز از آغاز مانند سال قبل سال همدلی، همکاری و رفاقت برای ساختن ایرانی با توسعه و آبادنی بیشتر باشد.

سال آینده برای توسعه بیشتر شرایط ما بهتر خواهد بود

وی با بیان اینکه سال آینده برای توسعه بیشتر شرایط ما بهتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: بهاری را آغاز می‌کنیم که در آن بانک‌ها و بیمه‌های ما در تحریم نیستند و در این بهار می‌توانیم با کشورهای مختلف تجارت کنیم. در این بهار سرمایه‌گذاری در کشور ما آغاز شده است و قراردادهای بسیار مهمی با کشورهای دنیا در سطوح مختلف امضاء شده است. همچنین بانک مرکزی با بانک‌های مرکزی بسیاری از کشورهای دنیا رابطه پولی و مالی برقرار کرده است و سوئیفت برقرار شده است.

رئیس جمهور با اشاره به توافق هسته‌ای ابراز داشت: سال ۹۵ سالی است که در آن حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده است و ما با دنیا تبادل مواد هسته‌ای داریم. سال ۹۵ سالی است که دنیا تعامل سازنده ایران را باور کرده است و ما این تعامل سازنده را با جهان ادامه می‌دهیم؛ چراکه مردم ما از تنش، برخورد‌ها و افراط بیزار هستند. امیدواریم با کمک ملت ایران حتی در منطقه صلح، صفا و امنیت برقرار شود.

روحانی با بیان اینکه به برخی کشورهای منطقه که در پی اختلاف‌افکنی هستند، ‌بیان کرد: امیدواریم یکی دو کشوری که از متأسفانه از مسیر اعتدال خارج شده‌اند و مسیر خشونت و جنگ را انتخاب کرده‌اند به مسیر اسلامیت، انسانیت بازگردند و ما در این منطقه شاهد برادری و صفا، صمیمیت و توسعه کل منطقه بسیار مهم و حساس خاورمیانه باشیم.

کسانی که پرونده موشکی ایران را به شورای امنیت بردند، نا‌امید برگشتند

وی با یادآوری حواشی ایجاد شده برای آزمایش‌های اخیر موشکی ایران عنوان کرد: خوشحالیم از اینکه افراطیون و جنگ‌طلبان و آن‌هایی که به ناروا بحث تست موشکی ما را به شورای امنیت سازمان ملل برده‌اند ناامیدانه بازگشتند و دنیا به آن‌ها جواب منفی داد؛ دنیا به آنها اعلام کرد که فعالیت ایران صرفاً فعالیتی دفاعی برای حفاظت و حراست کشور است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ما با موشک‌مان به هیچ عنوان قصد تجاوز به هیچ کشوری به ویژه همسایگان خود نداشته‌ایم، نداریم و نخواهیم داشت و سلاح‌های ما صرفاً برای دفاع از ملت و کشورمان است.

ایران خود را برای روابط بهتر با دنیا آماده کرده‌ است

روحانی با بیان اینکه ما خود را برای روابط بهتر با دنیا آماده کرده‌ایم، یادآور شد: ان‌شاءالله سال آینده ما روند اقتصادی‌مان را در کاهش تورم، روند اقتصادی، رشد اقتصادی و آرامش بازار ادامه خواهیم داد. ان‌شاءالله در سال آینده درآمدهای نفتی و غیرنفتی‌مان توسعه پیدا خواهد و فروش نفت و میعانات آن تا دو سه روز آینده به مرز بیش از دو میلیون بشکه در روز خواهد رسید؛ بنابراین با حضور و همراهی همه مردم شرایط ما کاملاً شرایط متفاوتی در سال آینده خواهد بود.

وی افزود: از مردم خواهش می‌کنم که از این ایام و فضا برای دوستی بیشتر و آشتی بیشتر و روابط بهتر با همه استفاده کنیم. ان‌شاءالله ایام عید، ایامی شادی‌آفرین برای فرزندان ما باشد و آنها در این ایام با فرهنگ ایران بیشتر آشنا شوند و با طبیعت‌شان بیشتر آشتی کنند.

رئیس دولت یازدهم با یادآوری آمادگی دستگاه‌های دولتی در ایام نوروز گفت: ان‌شاءالله همه سفرها در ایام نوروز به سلامت انجام شوند و همه توجهات را برای سلامتی خود و اعضای خانواده خود داشته باشیم. در همین راستا همه دستگاه‌های کشور آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

روحانی اضافه کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی نیز از چندین ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.

وی از بازگشایی موقت تعدادی از جاده‌های دسترسی به شمال در ایام عید خبر داد و اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در جلسه امروز هیأت دولت وزیر راه اعلام کرد که در ایام نوروز در جاده شمال و در منطقه سوادکوه دو مسیر برای عبور و مرور سفرهای نوروزی و یک خط تونل نیز در منجیل به صورت موقت برای عبور و مرور سفرهای نوروزی بازگشایی می‌شود.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد که جاده‌های مهم کشور تا پایان سال ۹۵ تکمیل شود، تصریح کرد: دولت تلاش خواهد کرد که برخی مسیرهای ریلی کشور را نیز تا پایان سال آینده تکمیل کند. امیدوارم سال خوب، نوروز خوب و عید خوبی منتظر همه ایرانیان باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: