کد خبر: ۱۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: علی رغم اینکه میزان رشد علمی کشور امسال حدود ۱۰ درصد بوده است، رشد علمی در دانشگاه محقق اردبیلی بیش از ۵۰ درصد بوده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در دیدار با سرکنسول ترکیه خبر داد:

به گزارش ایسنا، دکتر عزیز حبیبی در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز که در محل دانشگاه محقق اردبیلی انجام شد، ضمن معرفی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: این دانشگاه دارای ۱۱ هزار دانشجو و هشت دانشکده در چهار شهر اردبیل، نمین، پارس آباد و مشگین شهر است که در جهت گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای دو دانشمند یک درصد برتر جهان و یک فیزیکدان برتر کشور است، افزود: همچنین تعدادی از دانشجویان این دانشگاه نیز طی سال‌های اخیر به عنوان دانشجویان نمونه کشوری انتخاب شده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه‌های علمی، پژوهشی، روابط بین‌الملل فرهنگی و عمرانی به سرعت در حال پیشرفت است، اضافه کرد: علی رغم اینکه میزان رشد علمی کشور امسال حدود ۱۰ درصد بوده است، رشد علمی در دانشگاه محقق اردبیلی بیش از ۵۰ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهارامیدواری کرد: با حضور سرکنسول ترکیه در تبریز در دانشگاه محقق اردبیلی، فعالیت‌های میان دانشگاه ما و دانشگاه‌های مدنظر در ترکیه گسترش فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

حسین گونگور، سرکنسول ترکیه در تبریز در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تلاش ما این است که از فرصت‌های مختلف استفاده کنیم تا با دانشگاهیان دیدار داشته باشیم، گفت: عقیده ما بر این است که گفت‌وگو با استادان دانشگاه، موجبات پیشرفت را فراهم می‌آورد.

وی از تلاش کنسولگری ترکیه در تبریز برای گسترش ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه‌های ترکیه خبر داد و افزود: در توسعه روابط طرفین می‌توانیم از ظرفیت دانشگاهیان استفاده کنیم.

گونگور، همکاری و فعالیت دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه‌های ترکیه را مهم ارزیابی و تصریح کرد: ما نیز در کنسولگری ترکیه در شهر تبریز آماده‌ایم هر چه از دستمان بر می‌آید به دانشگاه محقق اردبیلی کمک کنیم.

وی با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی در ترکیه و بالعکس، گفت: هدف گسترش ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه‌های ترکیه است.

سرکنسول ترکیه در تبریز در پایان این دیدار، از موزه تاریخ علوم اردبیل بازدید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: