کد خبر: ۱۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
دوربین‌های بدون آینه
اگر از طرفدارهای هنر عکاسی هستید باید درباره آن مطالعه داشته باشید؛ فقط داشتن یک دوربین حرف‌هایی برای گرفتن عکس‌های هنری کافی نیست. هنر عکاسی به‌قدری وسیع است که هر چه در دریای این علم دست‌وپا بزنید به آن‌سوی خشکی نمی‌رسید. البته با پیشرفت علم، تغییرات زیادی گریبان‌گیر دوربین‌های عکاسی شده و کار را برای آماتورها راحت‌تر کرده است. پس اگر می‌خواهید به‌صورت جدی عکاسی را شروع کنید یا به دوربینی بهتر از گوشی هوشمند و دوربین‌های کامپکت نیاز دارید، دوربین‌های DSLR سطح مبتدی و میان رده بهترین انتخاب‌ها برای شما هستند. البته می‌توانید به سراغ دوربین‌های بدون آینه هم بروید، هیچ‌یک از دوربین‌های بدون آینه دارای منظرهاب و کیفیت قابل ‌رقابت با مدل‌های DSLR نیستند. دوربین‌های DSLR کیفیتی به‌مراتب بهتر از دوربین‌های کامپکت را در اختیار کاربر می‌گذارند و تجربه کار با عدسی‌های مختلف را فراهم می‌کنند. اکثر این دوربین‌ها به این دلیل که افراد مبتدی را هدف قرار داده‌اند، حالت‌های خودکار و راهنماهای بسیار خوبی دارند. معیارهای اصلی انتخاب بهترین دوربین‌های DSLR کیفیت عکس، امکانات فیلمبرداری، سیستم فوکوس، راحتی استفاده و قیمت آن است.
دوربین‌های بدون آینه
دوربین NIKON Z6
**
ثابت و بدون لرزش
گرفتن عکس‌های ابریشمی هنر این دوربین است. عکاسی متوالی با نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه، تصاویر صاف در نور کم، کیفیت بالا در ضبط تصاویر و قیمت به‌صرفه آن را در رده دوربین‌های پرفروش قرار داده است.
**
بدنه NIKON Z6| قیمت: ۲,۰99 دلار (تنها بدنه)

برای در دست گرفتن بازار فقط کافی است بهترین باشید. دوربین Nikon Z7 مطمئنا یکی از بهترین دوربین‌های بدون ‌آینه است که شرکت نیکون در اوایل سال ۲۰۱۸ با عنوان اولین محصول از سری Z معرفی کرد اما در این ‌بین، دوربین Nikon Z6  جایگاه ویژه‌ای نزد کاربران دارد. دوربین Z6  که برادر کوچک‌تر Z7 محسوب می‌شود، از حسگر فول‌فریم کوچک‌تری برخوردار است، اما در سرعت عکسبرداری و حساسیت ISO بسیار قوی‌تر عمل می‌کند.

مطمئنا، Z7  به دلیل این‌که اولین دوربین معرفی‌شده از طرف نیکون است، توجه همه را به خود جلب می‌کند اما دوربین Z6 که از جنبه‌هاي بسیاری شبیه به Z7 است، بسیار مقرون‌ به ‌صرفه‌تر و البته دارای عملکردی چندمنظوره است. سرعت ‌بالای عکسبرداری و محدوده بالا نرخ ISO، آن‌هم تنها باقیمت 099/2 دلار (تنها بدنه) باعث شده تا دوربین NIKON Z6 به انتخاب بهتری در نزد عکاسان تبدیل شود.

در طراحی دوربین‌های رده‌بالای  DSLR، نام شرکت نیکون در جلو و نوار قرمزرنگی در کنار بدنه دوربین طراحی می‌شوند اما Z6 به دلایل مختلفی، از این نوع طراحی بهره نبرده است. در عوض، طراحی عالی آن باعث شده تا جای‌گیری و تثبیت مناسبی در دست عکاس داشته باشد. همچنین قابلیت عکاسی متوالی با نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه در مقایسه با ۹ فریم Z7، به‌نوعی آن را در کنار دوربین‌های گران‌قیمتی مثل Nikon D5 قرار می‌دهد. همه این مشخصه‌ها در کنار سبک‌وزنی و بدنه ضد آب باعث شده تا حس لذت‌بخش عکاسی با این دوربین دوچندان شود.  دوربین Z6 از طراحی ضد آب مشابهی نسبت به مدل Z7 برخوردار است، از این‌رو می‌توان گفت کیفیت مطلوبی دارد.

 نکات کلیدی: 
سنسور: 24.5MP full-frame
محدوده گسترده در نرخ ISO: 100-51,200
ویدئو: 4K @ 30fps
ابعاد: 134x101x67.5mm, 675g
نوشته پایین باکس:
لذت استفاده از این دوربین به همراه عکس‌های خیره‌کننده و  فیلمبرداری دقیق
**
دوربین‌های بدون آینه
**
لوازم جانبی
**
لرزش‌گير DJI Ronin S
محبوبیت لرزش‌گيرهاي تک‌دسته‌ای در بین حرفه‌ای‌ها و فیلمبردارها به‌قدری شده که همه دوست دارند برای ارتقاي کارشان یکی از آن‌ها را داشته باشند. یکی از نام‌های بزرگی که در فروشگاه‌ها می‌توان پیدا کرد DJI است. این برند علاوه بر درون لرزش‌گیرهای فوق‌العاده، بزرگ و حرفه‌ای که فیلمبرداران از آن‌ها استفاده می‌کند تا لرزش‌گیرهای کوچک پرتابل برای گوشی‌های هوشمند هم طراحی و ساخته که عملکرد بی‌نظیر آن‌ها زبانزد فیلمسازان است. خوشبختانه این شركت تصمیم گرفته است تا در سال جدید اولین لرزش‌گیر تک‌دسته خود یعنی DJI Ronin S را طراحی کند تا بتواند برای دوربین‌های DSLR و بدون آینه هم مورد استفاده قرار گیرد.
**
لنز   Nikkor Z
24-70mm f4
اگر دنبال قابلیت‌های زیاد برای لنز می‌گردید بهتر است سراغ لنز Z  نیکون بروید. این لنز به‌طور خاص برای دوربین‌های میرورلس فول فریم نیکون طراحی‌ شده است. در مقایسه با لنزهای قدیمی؛ این لنز جدید 25درصد کوچک‌تر و 18درصد سبک‌تر است. لنز جدید نیکون حجم بسیار کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. در طراحی شکل ظاهری این لنز از یک حلقه زوم باریک‌تر و به همراه کوتینگ نانوکریستال مخصوص نیکون در این لنز از یک کوتینگ 'Arneo' هم استفاده ‌شده است. یک حلقه کنترل قابل تنظیم در محل نزدیک به مانت لنز قرار دارد که عملکرد آن کاملا قابل تنظیم است و برخی از عکاسان حرفه‌ای ممکن است از این لنز استفاده کنند. 
**
سه‌پایه دوربین Manfrotto Befree Advanced Carbon Tripod
Befree Advanced Carbon  یک سه‌پایه کامپکت و سبک از جنس کربن است که برای فیلمبرداری و عکاسی طراحی‌ شده است. این سه‌پایه با برخورداری از یک دسته پن و یک هد که در دو جهت بسیار روان می‌چرخد، برای فیلمبرداری‌های سیار، مثل فیلمبرداری در سفر‌ و کمپینگ، بسیار مناسب است. این سه‌پایه را به لطف وزن کم و طراحی مینیمال که دارد می‌توان به‌راحتی در موقعیت‌های مختلف به همراه داشت و دوربین‌هایی تا وزن ۴ کیلوگرم را به هد آن متصل کرد. زاویه قرارگیری هد این سه‌پایه را در دو جهت پن و تیلت می‌توان بسیار روان تنظیم کرد یا به‌صورت مستقل در این جهت‌ها آن را قفل کرد و ثابت نگه داشت. یکی از ویژگی‌های مهم سر سه‌پایه امکان جداسازی سریع دوربین از سه‌پایه در مواقع نیاز است. 
**
Nikon Z7
دوربین میرورلس فول فریم Z7 یک مدل بی‌نظیر بوده که قادر به ثبت ۹ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با کیفیت ۴K است. مانت لنز سری Z بزرگ‌ترین نوع در میان تمام میرورلس‌های موجود در بازار است و قطر دهانه ۵۵ میلی‌متری آن امکان پشتیبانی از لنزهای بسیار سریع تا دیافراگم 0.95 / F را فراهم می‌آورد.  فاصله بین فلانژهای لنز ۱۶ میلی‌متر است که کوتاه‌ترین فاصله در بین تمام میرورلس‌هاست. مانت سری Z دارای ۶۵درصد فلانژ کوچک‌تر و ۱۷درصد قطر بزرگ‌تر نسبت به مانت‌های سری F است. دوربین پرچم‌دار Z7 از ویژگی‌های مشترک زیادی با دوربین 850D برخوردار است. در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 7/۴۵ BSI-CMOS و استابیلایزر داخلی پنج محور استفاده‌ شده و سیستم اتوفوکوس ۴۹۳ نقطه‌ای آن مبتنی بر تشخیص فاز حرکت است. جنس بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم بوده و همانند نیکون 850D در برابر شرایط اقلیمی مناسب است. در قسمت بالای بدنه این دوربین یک صفحه ‌نمایش OLED برای نمایش تنظیمات دوربین قرارگرفته است. دوربین مدل Z7 دارای یک درگاه کارت حافظه XQD است.
استفاده راحت با تمام قابلیت‌ها 

1 آماده برای عکاسی 
عملکرد دوربین به میزان قابل ‌توجهی سریع است. ضبط تصاویر متوالی با سرعت ۱۲ فریم‌ بر ثانیه این را اثبات می‌کند. البته در صورت نیاز به نمایش زنده، باید ضبط تصاویر را روی ۵/۵ فریم‌ بر ثانیه تنظیم کنید اما خاموش‌ بودن این قابلیت در ضبط مناظری که قابل پیش‌بینی هستند، عملکردی بهتر را ارائه می‌دهد. جدای از سرعت عکسبرداری، یکی از تفاوت‌های بزرگ دوربین 6 Z با مدل Z7، در قابلیت فوکوس خودکار است. دوربین Z7 از ۲۷۳ نقطه در سیستم فوکوس خودکار استفاده می‌کند. تعداد نقاط کمتر در فوکوس به معنی دقت کمتر است از این‌رو دوربین 6 Z می‌تواند بسیار سریع‌تر بر اشیاي ثابت یا در حال حرکت قفل شود و تصاویری شفاف‌تر را به ثبت برساند.
**
2 کیفیت فیلمبرداری
یکی از نقاط قوت دوربین‌های سری Z نیکون، بهبود حالت فیلمبرداری است. این بخش در مقایسه با دوربین‌های DSLR، امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد. برای اولین بار شرکت نیکون از تکنولوژی منحنی صدا (N-log) و سیستم ۱۰ بیتی ويدئویی استفاده کرده است. البته توجه داشته باشید که این دو قابلیت تنها هنگام ضبط ويدئو روی حافظه خارجی و با استفاده از یک کابل HDMI در دسترس خواهند بود و به دلیل کمبود حافظه ذخیره‌ساز داخل دوربین، تنها ويدئوی هشت بیتی و پروفایل رنگ‌های طبیعی قابل‌استفاده است.
**
Sony A7R III
دوربین سونی Sony A7R III جدیدترین دوربین رزولوشن بالای این شرکت است که بسیاری از امکانات و قابلیت‌های دوربین بدون آینه فوق‌العاده 9a را دریافت کرده است. این دوربین که مانند مدل‌های قبل از خودش یک دوربین بدون آینه یا MirrorLess است، امکاناتی فراتر از بسیاری از دوربین‌های DSLR حرفه‌ای را در خود دارد و به‌جز حسگر ۴۲٫۴ مگاپیکسلی که همچنان یک رزولوشن بسیار بالا محسوب می‌شود، تقریبا در تمامی جوانب نسبت به Sony A7R III تغییر کرده است. سرعت عکسبرداری بالا‌تر، سیستم فوکوس پیشرفته‌تر و فیلمبرداری با کیفیت بالاتر در رزولوشن ۴K، این دوربین را به جایگزین بسیار بهتری تبدیل کرده است. از تغییرات دیگر آن می‌توان به طراحی و ارگونومی بهتر بدنه اشاره کرد که گویا Sony A7R III حدفاصل بین دوربین‌های A7  و  A9 است و تفاوت بین این دو سری از دوربین‌ها را کم‌رنگ‌تر می‌کند. حسگری که روی این دوربین قرار دارد همان حسگر دوربین Sony A7R III است. اما این حسگر CMOS فول فریم 4/42 مگاپیکسلی که از تکنولوژی BSI بهره می‌برد، روی دوربین Sony A7R III دارای محدوده پویا یاDynamic Range بهتری است و می‌تواند محدوده نور بیشتری را با جزئیات بیشتر ثبت کند. 
یک سوپراستار به معنای واقعی
**
نکات بیشتر  لوازم جانبی 
فلش Godox TT350S
این فلش کوچک اما بسیار کاربردی است و به‌راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. مینی‌فلش Godbox  که برای دوربین‌های نیکون طراحی‌ شده فلش محبوبی مخصوصي برای دوربین‌های بدون آینه نیکون بوده و با تکنولوژی TTL هم سازگار است. این مینی‌فلش در حالت فلش کمکی یا Slave هم می‌تواند کار کند و با دیگر محصولات شرکت گودوکس هماهنگ شود. در این حالت می‌توانید فلش را در سه گروه A، B و C قرار بدهید. تعداد کانال‌های این فلش ۱۶ کانال است. همچنین اگر می‌خواهید سوژه‌هایتان را فریز کنید و به عکاسی تبلیغاتی بپردازید، Godox TT350S با ارائه سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه ابزاری است که مطمئنا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.
**
لنز Sony FE 24mm f1.4
این لنز به‌طور خاص برای دوربین‌های سونی نوع پرایم طراحی‌شده است. در مقایسه با لنزهای قدیمی؛ این لنز جدید حداکثر اندازه فرمت 35 میلی‌متری فول‌فریم است. لنز جدید سونی حجم بسیار کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و دارای لرزش‌گیر تصویر است؛ همین امر باعث شده تا عکس‌های بهتری را به شما ارائه دهد. حداکثر گشودگی دیافراگم در این لنزها F1.4 و حداقل گشودگی دیافراگم F16 است. علاوه بر فوکوس دستی این لنز به فوکوس خودکار هم مجهز است. 
**
باتری یا گریپ Sony VG-C3EM
Battery Grip
گریپ یک لوازم جانبی کارآمد است که با اتصال به دوربین قابلیت اضافه کردن همزمان دو باتري دیگر جهت دو برابر شدن زمان کارکرد دوربین بدون نیاز به شارژ را در اختیار کاربران می‌گذارد. از دیگر نکات حايز اهمیت این محصول می‌توان به‌آسانی کار در هنگام عکاسی‌های پرتره اشاره کرد که گرفتن دوربین کمی سخت همراه با لرزش‌های ناشی از کار و درنهایت تاری تصویر است که گریپ با کمک به عکاس در حمل و عدم خستگی در هنگام کار این مشکل را تا حد بسیار زیادی حل می‌‌كند. این گریپ گزینه‌ای مطلوب جهت دوربین دیگر سونی است.
**

.1 استفاده کردن از دکمه Fn
کلید Fn که حتی بر روی بدنه دوربین‌های ارزان ‌قیمت هم مشاهده می‌شود به شما این امکان را می‌دهد تا یکی از عملکردهایی را که به‌طورمعمول مورد استفاده قرار می‌دهید با استفاده از این دکمه در دسترس خود داشته باشید. این حالت می‌تواند یکی از عملکردهای اصلی مثل ISO یا وایت بالانس یا حتی عملکردی همچون HDR یا WIFI باشد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به کنترل‌های دوربین وارد شوید و در قسمت Costume settings گزینه‌ای را برای این دکمه تعریف کنید. شما می‌توانید عملکردهای اغلب مورد استفاده را بر دکمه Fn ثبت كرده و آن‌ها را هنگام تصویربرداری فرا بخوانید. تا حداکثر 12 عملکرد مورد استفاده متداول را می‌توان بر دکمه Fn ثبت كرد.
**
2. صفحه LCD
صفحه LCD یا همان صفحه‌نمایش در دوربین‌های سونی 3 اینچی است که قابلیت بالا و پایین رفتن با شیبی طراحی‌شده را دارد. اما متأسفانه این صفحه‌نمایش برای گرفتن سلفی طراحی نشده است پس برای سلفی گرفتن با آن زیاد تلاش نکنید. این صفحه‌نمایش فقط برای عکاسی حرفه‌ای با دوربین‌های بدون آینه ساخته ‌شده است. 
**
دوربین‌های بدون آینه
**
سونی A9
باکس کوچک متصل به دوربین:
مهم‌ترین ویژگی موجود در این دوربین، نبود قابلیت خاموشی منظره‌یاب است که این بدین معناست که شما می‌توانید بلافاصله به‌وسیله شاتر الکترونیکی، سوژه مدنظر را مشاهده کرده و از آن عکس بگیرید؛ ویژگی که در دیگر دوربین‌ها اصلا وجود ندارد.

**
بدنه SOY A9| قیمت:  3699دلار (تنها بدنه)
ستون اول:
مدل سونی A9 با قیمت 3699 دلار، یکی از گران‌ترین دوربین‌های بدون آینه دنیا به‌حساب می‌آید ولی در عین ‌حال برای عکاسان حرفه‌ای به‌شدت توصیه می‌شود. این دستگاه که دارای سنسور 2/24 مگاپیکسلی فریم کامل است، می‌تواند ۲۰ فریم بر ثانیه را ضبط کرده و از سیستم فوکوس خودکار بهره ببرد تا از اشیاي در حال حرکت نیز عکس یا فیلمبرداری كند. 

مطمئنا این دوربین در بازار بی‌رقیب است زیرا به‌راحتی می‌تواند نیازهای عکاسان ورزشی را برآورده کند .البته اگرچه این دو دوربین DSLR معرفی ‌شده توانسته‌اند به شهرت خوبی دست یابند ولی سونی A9 خط‌مشی سری Alpha این شركت ژاپنی را ادامه داده به‌طوری‌که حتی ابعاد آن نیز مانند A7 است اما با این تفاوت که قیمت آن کمتر است. برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند از سونی A9 بیشتر استفاده کنند، امکان خرید باتری قوی‌تر فراهم ‌شده است و این یعنی با پرداخت هزینه بیشتر، نمونه پیشرفته این دستگاه را خریداری خواهید کرد.

این‌ یک حقیقت پذیرفته ‌شده است که هیچ دوربینی بدون لنز کامل نیست. برای مثال، خط تولید E-mount سونی هیچ‌گاه بدون عدسی‌های طولانی، مورد استقبال عکاسان حیات‌وحش یا ورزشی قرار نگرفته‌اند. همه این امکانات، باعث می‌شود تا ما یک سیستم بدون آینده داشته باشیم که به‌راحتی می‌تواند با دوربین‌های نظامی و پیشرفته رقابت کند.
نکات کلیدی: 
سنسور: 24.2MP full-frame
محدوده گسترده در نرخ ISO: 50-204,800
ویدئو: 4K @ 30fps
ابعاد: 127x96x63mm, 673g
یک انتخاب عالی برای عکاس‌های ورزشی و حیات‌وحش
**
دوربین‌های بدون آینه
**
دوربین FUJIFILM X-T3
باکس متصل به دوربین:
 برنده واقعی در عکاسی
دوربین فوجی 3X-T می‌تواند در سرتاسر کادر تصویر، سوژه‌ها را در فوکوس نگه دارد. یعنی پوشش صددرصد تمام کادر، با امکان تشخیص چهره و تشخیص چشم یا Eye-Detection امکان ندارد اجازه دهد تا سوژه‌های متحرک خارج از فوکوس قرار بگیرند.
**

دوربین‌های سری X فوجی فیلم با استفاده از حسگر‌های X-Trans ساخت فوجی فیلم که طراحی منحصربه‌فرد خودشان را دارند، با عدسی‌های مخصوص سری X ترکیب می‌شوند تا بهترین اپتیک در خدمت بهترین سنسور‌ها قرار گیرد و DNA عکاسی Retro همچنان ادامه یابد. دوربین Fujifilm X-T2 به‌عنوان یک جایگزین موفق برای مدل قبلی خودش با محبوبیت زیادی روبه‌رو شد. امروز این شرکت مدل جدیدی از این دوربین‌ها را معرفی کرده است که اگرچه بهترین دوربین بدون آینه Fujifilm نیست، اما پیشرفت‌ بسیار خوبی داشته و اطمینان داریم کیفیتی را ارائه دهد که از فوجی انتظار می‌رود.

دوربین فوجی 3X-T از حسگر اختصاصی دوربین‌های فوجی یعنی X-Trans CMOS APS-C بهره می‌برد. اندازه این حسگر‌ها هم‌اندازه حسگر دوربین‌هایی دیگر کانن است. این حسگر که از تکنولوژی BSI بهره می‌برد، برای عکاسی در نور کم، کیفیتی به‌مراتب بهتر از حسگر‌های هم‌اندازه خود که تنها CMOS عادی هستند ارائه می‌دهد و به دلیل رزولوشن بالا نه‌تنها برای عکاسی در نور کم، برای چاپ عکس‌ها با ابعاد بالا نیز کاملا مناسب است.

حساسیت پایه این حسگر ISO 160 است که به لطف استفاده از نسل چهارم حسگر‌های اختصاصی فوجی در دسترس قرار می‌گیرد. سرعت این پردازشگر چهار هسته‌ای، نزدیک به سه برابر پردازشگر نسل قبلی خودش است که در 2X-T استفاده‌ شده بود. این پردازشگر، علاوه بر رفتار نویزی بهتر، سرعت فوکوس خودکار و عکسبرداری پی‌درپی و ذخیره‌سازی فایل‌ها را افزایش داده است.

نکات کلیدی: 
سنسور: 26.1MP APS-C
محدوده گسترده در نرخ ISO: 80-51,200
ویدئو: DCI 4K @ 60fps
ابعاد: 133x93x58.8mm, 539g
لذت یک عکاسی باورنکردنی با فیلمبرداری کاملا هوشمند
**
دوربین‌های بدون آینه
**
 لوازم جانبی 
باتری Fujifilm X-T3
Vertical Grip
گریپ یک لوازم جانبی کارآمد است که با اتصال به دوربین قابلیت اضافه کردن همزمان دو باتري دیگر جهت دو برابرشدن زمان کارکرد دوربین بدون نیاز به شارژ را در اختیار کاربران می‌گذارد. از دیگر نکات حايز اهمیت این محصول می‌توان به‌آسانی کار در هنگام عکاسی‌های پرتره اشاره کرد که گرفتن دوربین کمی سخت همراه با لرزش‌های ناشی از کار و درنهایت تاری تصویر است که گریپ با کمک به عکاس در حمل و عدم خستگی در زمان کار این مشکل را تا حد بسیار زیادی حل می‌‌كند. این گریپ گزینه‌ای مناسب برای دوربین‌های Fujifilm است.
**
فلش Fujifilm Shoe Mount
Flash X-Pro1
EF-X20
این فلش کوچک با توجه به جمع‌وجور بودنش جذابیت‌های خاصی از فوجی را به مخاطب ارائه می‌دهد. با این‌که کوچک است اما بسیار کاربردی است و به‌راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. مینی فلشFujifilm Shoe Mount که برای دوربین‌های فوجی فیلم طراحی ‌شده فلش محبوبی به‌خصوص برای دوربین‌های بدون آینه است و با تکنولوژی دوربین‌های سری x  سازگار است. این مینی فلش شگفت‌انگیز به سیستم شمارنده مجهز است و بعد از هر بار فلش کنتور می‌اندازد. این فلش به‌صورت خودکار بهینه‌سازی شده است و برای نورهای مختلف سازگاری بالایی دارد. پس اگر عکاسی حرفه‌ای هستید این فلش‌ها به شما پیشنهاد داده می‌شود. 
**
دهانه لنز K&F Concept Lens Mount Adaptor
حتما کشوی شما هم پر شده است از لنزهای قدیمی عدسی‌های که دیگر کاربردی ندارند. دست نگه‌دارید چرا برای سهولت کارت خود یک مانت نمی‌خرید؟! مانت یا دهانه لنز، یک اندازه خاص روی دوربین‌‌های با لنز قابل تعویض است که اجازه می‌دهد تا عدسی‌های مختلفی روی آن نصب شود. اندازه مانت یا دهانه لنز، در حقیقت قطر داخلی دهانه، منهای زبانه‌هایی است که برای نصب لنز استفاده می‌شود. اندازه دهانه درباره پتانسیل دهانه و همچنین زاویه تابش مهم است. مانت فوجی با قالب آلومینیومی خود توانسته امتیازی برای دوربین‌های فوجی باشد. 
**
دوربین Fujifilm X-Pro2
دوربین دیجیتال فوجی فیلم Fujifilm X-Pro2 یک دوربین سیستم (بدون آینه) و مجهز به یک سنسور تصویر 24 مگاپیکسل، موتور پردازش تصویر پرقدرت بالا، یک منظره‌یاب الکترونیکی اپتیکال ترکیبی، یک بدنه مقاوم و درزبندی شده، یک شاتر سطح کانونی جدید با حداکثر سرعت 8000/1 ثانیه، و سینک فلش با حداکثر سرعت 250/1 ثانیه، 77 نقطه فوکوس تشخیص فاز و 273 نقطه فوکوس تشخیص کنتراست، و سازگاری با کارت‌های حافظه SD است. دوربین عکاسی فوجی فیلم Fujifilm X-Pro2 در نگاه اول بسیار شبیه به مدل قبلی بسیار معروف X-Pro1 است. البته باکمی دقت تفاوت‌های کوچکی در طراحی بدنه این دوربین را می‌توان پیدا کرد، و از داخل هم با استفاده از یک سنسور تصویر 24 مگا پیکسل و موتور پردازش تصویر سریع‌تر X Processor Pro، یک سیستم فوکوس خودکار ارتقا یافته و اضافه شدن منظره‌یاب کاملا متحول شده است و تمام این تحولات و ارتقاها می‌گویند که دوربین عکاسی X-Pro2 بهترین مدل در دوربین‌های بدون آینه سری X شرکت فوجی فیلم تا الان است.
**
نکته‌ها:
1. تغییردهنده حالت دوربین 
در دوربین‌های بدون آینه فوجی فیلم شما می‌توانید از قسمت بالای دوربین ‌متحرک غلتان دوربین را برای به دست آوردن حالت عکاسی مورد نظر تکان دهید تا بسته به شرایط آب‌وهوا و نور اتاق حالت مناسب را برای عکاسی آماده کنید. 
2. lcd  دوربین 
صفحه مانیتور یا ال سی دی دوربین‌های فوجی در سایز 3 اینچی با رزولوشن بالا است. این صفحه کاملا لمسی است و امتیازی که به این صفحه ‌نمایش داده می‌شود برای فکوس اتوماتیک و تغییر تنظیمات آن از طریق همین ال سی دی است.
**
دوربین Lumix G9 Panasonic
دوربین جدید G9 در مقایسه با مدل پیش از خود یعنی7G، تقریبا از هر حیث پیشرفت چشمگیری داشته است. حس‌گر 3/20 مگاپیکسلی، دو slot برای کارت حافظه، عکاسی پیاپی با سرعت ۲۰ عکس در ثانیه، موتور پردازشگر و ضبط ویدئوی 4Kبا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در حالت فوکوس خودکار مستمر، تنها بخشی از قابلیت‌های چشمگیر G9 است. دیگر ویژگی مهم این دوربین، بهره‌گیری از لرزش‌گیر دوگانه است که می‌تواند آثار نامطلوب ناشی از لرزش دوربین را تا 5/6 استاپ تصحیح کند. این دوربین طی تنها ۴ ثانیه روی موضوع فوکوس می‌کند و از این ‌جهت، بین تمام دوربین‌های کامپکت بدون آینه، سریع‌ترین سامانه فوکوس خودکار را دارد. دوربین‌های G9 اولین لومیکسی است که از حالت جدیدی با رزولوشن بالا در عکاسی بهره می‌برد؛ در این حالت، ۸ تصویر با فرمت RAW و JPEG با هم تلفیق می‌شوند و خروجی آن به یک عکس ۸۰ مگاپیکسلی تبدیل می‌شود. با این اوصاف، G9 با وضوح 6K عکاسی و با وضوح 4K ويدئو ضبط می‌کند.
 ایدئال برای عکاسی از حیوانات 
**
 کمی بیشتر
دوربین EOS M5 Canon
دوربین EOS M5 کانن که همچنان از سری عدسی‌های کم تعداد EOS M استفاده می‌کند. برای اولین بار یک منظره‌یاب روی این دوربین قرار گرفته و در بین دوربین‌های سری M دیگر کانن، EOS M5  اولین دوربینی است که واقعا ظاهر آن به بازار هدفی که دارد نزدیک شده است. بسیاری از امکانات و قابلیت‌های این دوربین شبیه به مدل قبلی خودش یعنی3 EOS M طراحی‌ شده است. پردازشگر دوربین، حسگر ۲۴ مگاپیکسلی از نوع APS-C، نمایشگر لمسی تاشو، و امکانات ارتباطی بی‌سیم WiFi همگی شبیه به مدل قبلی است. نمایشگر دوربین حدود ۱۰درصد بزرگ‌تر شده و با رزولوشن ۱,۶۲۰ هزار نقطه، تراکم بسیار بیشتری دارد، یک منظره‌یاب به آن اضافه ‌شده و چیدمان دکمه‌های کنترل‌های دوربین از نو طراحی ‌شده است. حسگر دوربین، با این‌که همان اندازه و رزولوشن مدل قبلی را دارد، اما کیفیتی به‌مراتب بالاتر از مدل قبلی را ارائه می‌دهد. وجود پردازنده جدیدتر در کنار طراحی مجدد حسگر بر اساس تکنولوژی اختصاصی که سرعت عمل و دقت فوکوس تشخیص فاز را در کنار فوکوس تشخیص کنتراست روی LCD قرار داده است، امکان فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تری را برای دوربین فراهم می‌کند.
دوربین مناسب با ایده‌های عالی
**
 لوازم جانبی 
**
کیف کوله‌پشتی دوربین  Lowepro  
Whistler BP350 AW
کیف کوله‌پشتی لوپرو مدل Whistler BP 350 AW با ظرفیت يك عدد دوربین DSLR حرفه‌ای به همراه لنز همراهش، سه عدد لنز اضافی، يك عدد فلش، يك عدد دوربین Gopro و لوازم جانبی، با قابلیت بند کمر جهت حمل آسان‌تر و دارای نگه‌دارنده سه‌پایه از جلو و از کنار است. 
**
لنز دوربین Canon RF
50mm
f1.2L USM
شاید با شنیدن نامش نتوانید به قابلیت‌های این تک لنز پی ببرید. این لنز شگفت‌انگیز سریع‌ترین لنز در بین لنزهای تک کانن است. این لنز با دیافراگم گسترده در شرایط مختلف از نور و رنگ‌های مختلف می‌توانند بهترین نتیجه را بدون هیچ اشکالی به شما ارائه دهد. این لنز برای عکاسی خیابانی بسیار مناسب است. 
**
بند دوربین Peak Design
Slide Strap
شاید فکر کنید که بند دوربین یکی از بی‌اهمیت‌ترین وسایل جانبی برای یک عکاس است. اما باید بگوییم که وسیله جانبی برای عکاس‌ها نقش مهمی را بازی می‌کنند. بند دوربین Peak Design می‌توانند در عین ‌حال به چند حالت مختلف تبدیل شود تا در شرایط مختلف بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. این بندها با دو اتصال به بدنه دوربین به‌راحتی متصل می‌شوند و وزن دوربین را روی شانه یا دست‌هاي شما کمتر می‌کند. 
**
.1 فقط کافی است لمس کنید
صفحه‌نمایشی لمسی با قابلیت حرکت دادن صفحه به جلو و عقب است. شما می‌توانید از طریق این صفحه به شاتر اتوماتیک هم دسترسی پیدا کنید. 
**
2. یادگیری و انطباق
بدنه دوربین از طریق این پین‌ها به هم متصل می‌شود که در محدوده شیشه و خود دوربین قرار دارد. 
**
دوربین‌های بدون آینه
**
دوربین CANON EOS R
باکس متصل به دوربین:
سرعت نور 
فاصله کمتر سنسور تا لبه مانت، منجر به دریافت بهتر نور در حاشیه‌های قاب می‌شود.
**
 
کانن EOS R به سنسور 3/30 مگاپیکسلی فول‌فریم مجهز شده است. پردازنده توانمند و جدید Digic 8 نیز وظیفه پردازش داده‌های دریافت شده از سنسور را بر عهده دارد. اما نکته قابل‌توجه در خصوص این سنسور جدید، بهره‌مندی آن از ۵۶۵۵ نقطه فوکوس در کنار فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel و قابلیت تشخیص سوژه و فوکوس روی آن است تا EOS R به حرف‌هایی در بخش فوکوس خودکار تبدیل شود. جدیدترین محصول کانن از بازه ایزو ۱۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ پشتیبانی می‌کند که البته قابلیت افزایش را دارد. 

این دوربین همچنین از حالت جدید C-Raw پشتیبانی می‌کند تا تصاویر خام را با حجم کمتری ذخیره شوند. حداکثر سرعت شاتر دوربین هم با توجه به گفته مدیران کانن ۱/۸۰۰۰ است. به لطف تجهیز به شاتر الکترونیکی، امکان عکاسی بی‌صدا در دسترس عکاسان خواهد بود. دوربین عکاسی EOS R با بدنه‌ای از جنس منیزیوم و مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف، از زبان طراحی مشابه DSLRهای کانن بهره می‌برد. عکاسان می‌توانند از طریق منظره‌یاب با 69/3 میلیون نقطه و بزرگ‌نمایی 76/0 برابر یا نمایشگر 2/3 اینچی لمسی و چرخان با رزولوشن1/2 میلیون نقطه، به عکاسی بپردازند.

همچنین؛ کانن برای اولین بار از بخش لمسی جدیدی در سمت راست منظره‌یاب بهره برده است که امکان تغییر سریع تنظیمات اعم از سرعت شاتر، حسایت و تراز سفیدی را به ارمغان خواهد آورد. نکته عجیب در رابطه با کانن EOS R، تجهیز آن به یک درگاه کارت حافظه SD است و خبری از درگاه کارت‌های حافظه CF نیست. درگاه HDMI، جک 5/3/ میلی‌متری هدفون و میکروفن، ریموت کنترل، بلوتوث و وای‌فای دیگر امکانات دوربین عکاسی جدید کانن در بخش اتصالات است.

نکات کلیدی: 
سنسور: 30.3MP full-frame
محدوده گسترده در نرخ ISO: 50-102,400
ويدئو: 4K @ 30fps
ابعاد: 136x98x84mm, 660g





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: