کد خبر: ۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
داستان جذاب بازی ۲ Euro Truck Simulator و چگونگی تبدیل آن به یک بازی بسیار محبوب در پی سی. همین‌الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید تقریباً 35000 نفر ۲ Euro Truck Simulator را بازی می‌کنند. ممکن است که قبل از بازی به نظر نرسد که این شبیه‌ساز فوق‌العاده چگونه کار می‌کند. اما هرکسی که برای آن‌وقت کافی بگذارد متوجه تمام ریزه‌کاری‌های آن می‌شود. این بازی یک عنوان شبیه‌ساز است که توسط SCS Software برای PC ساخته ‌شده است.
Euro Truck Simulator  با کلی تغییرات جدید برگشته تا همه را شگفت‌زده کند. این گیم‌پلی باوجود ساخت کامیون‌ها ، جاده و شهرهای زیبا توانسته نظر مخاطب‌های خود را در نسخه پیشین به‌خوبی جلب کند. حال با تمام این نکات مثبت در نسخه شبیه‌سازی جدید ما شاهد تغییراتی منحصربه‌فردتر از قبل هستیم و با اتفاق‌های تازه در این بازی روبه‌رو می‌شویم. SCS Software  گفته است که تمام این نکات مثبت را به همراه چندین ایده کاملاً تازه و فوق‌العاده به Euro Truck Simulator 2 انتقال داده است. این بازی اساساً خوب طراحی‌شده است؛ این را نه‌ فقط شرکت سازنده آن بلکه منتقدان این نوع از بازی‌ها هم بیان می‌کنند. ماشین‌های سنگین فوق‌العاده برای رانندگی، فضای طراحی‌شده مناسب، نقشه وسیع و شرایط بازی منصفانه همه از آپشن‌های این شبیه‌ساز هستند؛ به‌طوری‌که طرفدارهای خود را در اولین بازی هیپنوتیزم می‌کند. سازنده‌های این بازی بر این باورند که در ساخت نسخه دوم با ریسک بزرگی روبه‌رو شدند اما با مدیریت عالی توانستند بر همه مشکلات غلبه کنند و نسخه‌ای بی‌عیب و نقص را ارائه دهند. آن‌ها می‌گویند برای نسخه جدید به تعداد کامیون‌ها اضافه کردند تا تنوع بیشتری برای سلیقه‌های مختلف وجود داشته باشد. چند هفته بعد از انتشار نسخه جدید از استقبال زیاد متعجب شدیم و تازه همان موقع بود که فهمیدیم این بازی در بازار موفق شده است. 
**
این بازی سرگرم‌کننده و قابل‌دسترس است و همه می‌توانند با دیدن راهنمای بازی به‌راحتی وارد آن شده و از آن لذت ببرند. البته سادگی بازی باعث شده تا طرفدارهای بیشتری جذب آن شوند. 
**
دسترسی وسیع
شاید یک‌بار هم که شده در زندگی‌تان دوست داشته باشید که پشت فرمان کامیون بنشینيد و رانندگی با ماشین سنگین را تجربه کنید. این آرزوی دور از دسترسی نیست؛ شما می‌توانید با انتخاب این بازی هیجان‌انگیز به رؤیاهایتان برسید. اما دقت داشته باشید که باید این بازی را به‌خوبی بشناسید. در ابتدای بازی شما باید پروفایل خودتان را بسازید، برای ساخت پروفایل، باید اسم، راننده و کامیون خود را انتخاب کنید. بعد از ساخت پروفایل بازی به شما آموزش می‌دهد که چگونه در جاده‌ها رانندگی کنید. آموزش‌هایی مانند چگونه تغییر دادن دوربین، روشن کردن چراغ پایین و بالا، استفاده از GPS و اطلاعات تکمیلی دیگر که در این راه به آموزش آن احتیاج دارید. در بازی World Map یا نقشه جهانی وجود دارد که نشان‌دهنده محل استقرار شما، مکانی که باید بار خود را به آنجا ببرید، تمامی کشورهای قاره اروپا ازجمله آلمان و انگلستان، شهرها، پمپ‌بنزین‌ها، فروشگاه‌های ماشین و تعمیرگاه‌هاست. در قسمت بالا سمت چپ نقشه، نشان می‌دهد که چقدر از اروپا را رانندگی کردید، این میزان به‌سختی تغییر می‌کند زیرا تمامی شهرها، کشورها و جاده‌ها بی‌نهایت بزرگ هستند. خوبی بازی به این‌جاست که شما اگر از رانندگی خسته شدید مانند یک راننده کامیون واقعی در پمپ‌بنزین‌ها یا شهرها یا خانه‌هایی که خریداری کردید می‌توانید ماشین را کنار زده و به‌راحتی استراحت کنید. در منوی مأموریت کلی انتخاب وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از فیلتر پردرآمدترین مأموریت را پیدا کنید؛ البته هرچقدر مأموریت موردنظر شما گران‌تر باشد، سخت‌تر  و هر چه که کمتر باشد، آسان‌تر است.
**

نکته: وضعیت آب‌وهوا روی بازی تأثیر می‌گذارد.

دیگر منوهای بازی بخش اسکیل‌ها، کارهایی که انجام داده‌اید، محل فروش کامیون، لیست ایمیل‌ها، بانک و... است. با رفتن هر مأموریت به‌اندازه کارهایی که در بین جاده انجام دادید به شما پاداش داده می‌شود. هرچقدر که شما جلوتر بروید، میزان پاداش مأموریت‌ها چندین برابر می‌شود و البته برای رسیدن به مرحله بعدی، XP  و برای ارتقاي ماشین خود به پول بیشتری نیاز دارید. شما می‌توانید با پاداش‌های خود وسایل ماشین را نو کنید یا آن را ارتقا دهید. شما حتی می‌توانید رنگ کامیون خود را عوض کنید و به بدنه آن برق بیندازید. تمامی تعویض‌ها در محیط گاراژ انجام می‌شود. حواس‌تان باشد در هنگام رانندگی برای شما ایمیلی ارسال می‌شود. ایمیل‌هایی از قبیل دعوت خرید کامیون، جابه‌جا کردن بار یا همان رفتن به مأموریت‌های مختلف و در آخر پیشنهاد دریافت وام از بانک است. 
**
به‌روزرسانی همیشه امکان‌پذیر است. موتور، بدنه، فضای بازی
**
 شما می‌توانید از بانک موردنظر بیشتر از 50 هزار یورو وام دریافت کنید و از آن برای ارتقا دادن کامیون یا خرید خانه یا خرید کامیون استفاده کنید. در اول بازی خانه‌ای به شما داده می‌شود که در آن می‌توانید کامیون‌های خود را قرار دهید. در بازی بخشی به نام رادیو وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا موسیقی‌های موردعلاقه خود را در فولدر بازی بریزید و با رادیوی بازی آن‌ها را موقع رانندگی گوش دهید. همچنین شما می‌توانید در گاراژ آنتن رادیوی خود را ارتقا دهید؛ البته این تأثیر خاصی ندارد فقط صرفاً جهت زیباتر شدن کامیون شما است. یکی دیگر از بخش‌های مهم بازی وجود  GPS اهست که با آن می‌توانید نقشه شهرها و موقعیت مکانی خود را در صورت تمام شدن بنزین در جاده‌ها ببینید و بتوانید به‌راحتی با امداد تماس بگیريد. 
**
نقشه دقیق به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را در حین رانندگی بگیرید. تمام ریزه‌کاری‌ها از چراغ‌راهنما گرفته تا خانه‌ها و درخت‌ها در نقشه به‌خوبی مشخص‌شده است. 
**
در جست‌وجوي  کار 
یکی از بهترین اتفاق‌ها در این بازی طبیعی بودن آن است. شما به‌عنوان یک راننده کامیون می‌توانید به‌راحتی درخواست کار بفرستید. می‌توان گفت این کمپانی بازی در این کار بسیار موفق بوده است. یکی دیگر از موفقیت‌های این بازی رعایت کردن قوانین رانندگی در جاده‌هاست. مثلاً اگر در لاین مخالف حرکت کنید جریمه می‌شوید، اگر با سرعت بیشتر از حد مجاز در جاده رانندگی کنید دوربین‌هایی وجود دارد که از شما عکس می‌گیرد و 500 یورو جریمه می‌شوید، اگر از چراغ‌قرمز رد شوید نزدیک به 250 یورو جریمه خواهید شد، اگر به یک ماشین صدمه بزنید، باید پول بسیار زیادی را برای جریمه پرداخت کنید. برای سفر کردن از یک کشور به كشور دیگر شما می‌توانید از کشتی استفاده کنید؛ مثلاً بریتانیا که در یک جزیره قرار دارد، هیچ راهی برای رفتن به آن‌طرف ندارد و شما با استفاده از کشتی می‌توانید به آن‌طرف اروپا بروید. 
**
کشور بزرگ
چگونه این بازی در طی این سال‌ها رشد کرده است؟
بازی پایه در سال 2012
رفتن به شرق 2013
اسکاندیناوی 2015
زنده‌باد فرانسه! 2016
ایتالیا 2017
فراتر از دریای بالتیک 2018
**
گرافیک بازی نسبت به نسخه‌های قبلی بی‌نهایت پیشرفت کرده است و با نورپردازی عالی در نسخه جدید می‌توان همه‌چیز را واضح‌تر دید. شما در هوای تاریک هم می‌توانید به‌راحتی رانندگی کنید. همچنین طبیعت بازی نسبت به نسخه قبل بسیار زیبا شده است؛ وجود مزرعه‌های بزرگ، درخت‌ها، جنگل‌ها، جاده‌های زیبا ، ابر و کوه‌هاي متفاوت باعث شدند که بازی لذتبخش‌تر شود. کیفیت تکسچرها نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است و شهرها با حساسیت‌های بیشتری طراحی ‌شده‌اند، به‌عنوان‌مثال در لندن برج‌های معروف را می‌توانید از دور ببینید، یا ساختمان‌ها نسبت به قبل بیشتر شده‌اند. در جاده‌ها ترافیک زیادی وجود ندارد ولی با نزدیک‌تر شدن به پمپ‌بنزین و شهرها کمی ترافیک سنگین‌تر می‌شود. 
**

علائم راهنمایی و رانندگی، نقشه و ماشین‌های پلیس با وارد شدن به کشورهای دیگر تغییر می‌کند. 

واگن و بارها چک می‌شوند و مهارت شما در رانندگی با ماشین سنگین سنجیده می‌شود.
**
متغیر بودن آب‌وهوا به شما این حس را می‌دهد که در جاده‌های واقعی در حال رانندگی هستید. البته فیزیک بازی تغییر خاصی نکرده است، فقط موقع تصادف با ماشین‌های دیگر کمی طبیعی‌تر جلوه پیدا می‌کند. یکی دیگر از نکات منفی گرافیک بازی این است که درختان بسیار بی‌کیفیت هستند، همین نکته باعث شده است که کمی طبیعت جاده‌ها خشک‌تر به نظر برسد. البته این ایراد شامل تمام طبیعت کارشده نمی‌شود. برنامه‌نویسی خوب این بازی باعث شده تا یک بازی روان را پیش رو داشته باشید. البته بخش صداگذاری بازی تغییر زیادی نکرده است، صدای کامیون‌ها مانند قبل هستند و ماشین‌های دیگر صدای خاصی ندارند و فقط شما می‌توانید صدای بوق زدن آن‌ها را بشنوید. با برخورد کردن به هر چیزی صدایی دلخراش به وجود می‌آید؛ نکته منفی این صدای دلخراش این است که به هر چیزی بخورید فقط همین یک‌صدا پخش می‌شود. البته نباید از زیبایی‌ها و حساسیت‌های این بازی گذشت. همین نکات ریز است که باعث شده این بازی در بین هوادارانش به این اندازه محبوب شود.  بازی2  Euro Truck Simulator یکی از بهترین بازی‌های جاده‌ای در پی سی است و به نظر می‌رسد که داستان این بازی در همین‌جا به پایان برسد؛ قطعاً سازندگان این بازی برای نسخه‌های بعدی نقشه‌های جدیدی دارند. 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: