کد خبر: ۱۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
معرفی بهترین‌ها در عرصه فناوری
فناوری یک‌روند تصاعدی فناوری مفهومی است که امروزه جزء پرکاربردترین واژه‌های در زندگی روزمره بشر است. البته نوع ارتباط نیاز انسان با فناوری بسیار جالب است، فناوری به نیازهای انسان پاسخ می‌دهد اما با رفع شدن یک نیاز، چندین نیاز جدید دیگر هم خلق می‌شود که باید دوباره به آن‌ها پاسخ داده شود و این دور به‌صورت تصاعدی ادامه پیدا می‌کند. این اتفاق باعث شده هرروز شاهد خلق فناوری‌های جدیدتری باشیم و هیچ‌وقت از قافله علم جا نمانیم. از جدیدترین پهبادها گرفته تا دوربین‌های حرفه‌ای که به نیازهای بشریت جواب مثبت داده‌اند؛ همه سعی دارند تا زندگی را برای انسان‌ها راحت‌تر کنند. پس اگر به دنبال اطلاعات جدید درباره جدیدترین فناوری‌ها می‌گردید این صفحات را از دست ندهید.
پهباد در صدر آسمان
پنج پهباد موفق

1. پهباد DJI Mavic 2 Pro
اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر در هنگام عکاسی و فیلمبرداری با پهبادها می‌گردید، بهترین گزینه مویک2 پروست. پهبادی باقابلیت‌های پیشرفته که تصویربرداری را برای شما آسان می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مویک پرو (Mavik Pro)، قدرت فیلمبرداری و دوربین آن است. در اصل یکی از ویژگی‌های کلیدی که نسل بعدی مویک را از نسل قبلی آن متمایز می‌کند، دوربین متصل به پهپاد است. دی‌جی‌آی شرکت سازنده این پهباد بر این عقیده است که طراحی جدید باعث می‌شود کشش بدنه تا ۱۹درصد کاهش‌یافته و پهپاد قادر به پرواز تا سرعت ۷۰ کیلومتربرساعت باشد. دوربین این پهپاد تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی را ضبط می‌کند و از فناوری اختصاصی رنگ طبیعی (HNCS) هسل‌بلاد برای ایجاد تصاویری بارنگ دقیق‌تر بهره می‌برد. دیافراگم این دوربین قابل تنظیم است و برای شرایط نوردهی مختلف می‌تواند به‌خوبی تنظیم شود.
**
نکته: یک پهباد باقابلیت‌های منحصربه‌فرد و بدون هیچ ضعفی می‌تواند مانند ماویک2 عمل کند. 
**
2. پهباد DJI Mavic Air
ماویک‌ایر؛ یک پهباد بی‌نظیر باقابلیت فنی بسیار بالاست. این پهباد یک سنسور ۱/۲.۳ اینچی دارد که قادر است ویدئو‌هایی با رزولوشن 4k را با نرخ ۲۴ تا ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این سنسور قادر است تصاویر با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی را هم ذخیره کند. لنز مورداستفاده برای این دوربین، ۲۴ میلی‌متری و از نوع واید با دیافراگم f/2.8 است. ماویک‌ایر می‌تواند با سرعت ۶۸ کیلومتر در هر ساعت دست یابد و در برابر بادهایی با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت مقاومت کند. به لطف استفاده از باتری‌های جدید برای این پهپاد، ماویک‌ایر را می‌توان تا شعاع چهار کیلومتری کنترل کرد. 
**
3. پهباد DJI Spark
پهباد مسافرتی اسپارک؛ یک پهباد سبک و کم‌جاست. این پهباد دارای ابعاد 14.3 سانتی‌متر در 14.3 سانتی‌متر است. ارتفاع این پهباد فقط 5.5 سانتی‌متر است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای جابه‌جایی و سفرها تبدیل می‌کند. در این بدنه کوچک یک باتری 1480 میلی‌آمپر ساعتی قرار داده‌شده است که به این پهباد امکان 16 دقیقه پرواز را خواهد داد. کنترلر (Controller) این محصول تا مسافت دو کیلومتر امکان ارتباط با اسپارک را فراهم خواهد کرد. 
**
4. پهباد Parrot Anafi
انافی پهپاد تاشوی جمع‌وجوری است که فقط ۳۲۰ گرم وزن دارد. انافی سبک‌‌ترین و همچنین پیشرفته‌ترین پهپاد پروت است. از ویژگی‌های پهپاد جدید پروت می‌توان به قابلیت برقراری ارتباط و دوربین پیشرفته‌تر اشاره کرد. آنافی از دوربین ۲۱ مگاپیکسلی برخوردار است که روی محوری با امکان چرخش ۱۸۰ درجه قرار دارد. این دوربین قابلیت ضبط ویدئو‌ی4k HDR با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه و 1080p HDR با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه‌ دارد. 
 **
5.  پهباد Ryze Tello
اگر به دنبال یک پهباد مرقوم به‌صرف می‌گردید تلو بهترین است. پهپاد Tello با ابعاد مناسب 98 در 92.5 در 41 میلی‌متر، 80 گرم وزن و پروانه‌های سه اینچی تولیدشده و با حداکثر برد 100 متر، حداکثر سرعت هشت متر بر ثانیه و حداکثر مدت‌زمان پرواز 13 دقیقه و ویژگی‌هایی همچون منظره‌یاب، فشارسنج، ال‌ای‌دی، سیستم بینایی، وای‌فای و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

****
پنج دوربین دستی کوچک برای مسافرت‌های نوروزی
بهترین دوربین‌های جیبی کدامند؟
*****
1. دوربین Sony DSC-RX100 V
اگر دوربین قبلی سونی را دارید خرید این سری جدید به شما پیشنهاد نمی‌شود. چون تمام قابلیت‌های دوربین قبلی در نسخه جدید هم تعبیه‌شده است و فقط تفاوت آن در کیفیت تصاویر است. پس اگر راهی سفرید این دوربین می‌تواند شما را به‌خوبی همراهی کند. دوربین سونی RX100 V از یک حسگر از نوع Exmor RS BSI CMOS با ابعاد یک اینچ و با دقت 20.1 مگاپیکسل استفاده می‌کند. پردازشگر تصویر این دوربین BIONZ X بوده و ازاین‌رو میزان کیفیت تصاویر حتی در ایزوهای بالا بسیار مناسب است. میزان گستره ایزو (حساسیت سنسور) در دوربین سونی RX100 V برابر با 125 تا 12800 واحد خواهد بود. البته در حالت‌های خاص، این میزان تا 80 به 12800 قابل‌افزایش خواهد بود.
نکته: این دوربین سونی از سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار در بین تمامی دوربین‌های دنیا برخوردار است. علاوه بر آن دوربین سونی RX100 V نام سریع‌ترین سیستم عکاسی پیوسته در بین دوربین‌های دیجیتال را به دوش می‌کشد. 
**
2. دوربین Panasonic Lumix TZ200
پاناسونیک لومیکس TZ200 مانند نسل قبلی خود به سنسور یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. پردازنده‌ توانمند Venus Engine  وظیفه‌ی پردازش تصاویر را برعهده دارد اما نکته قابل‌توجه در رابطه با این دوربین، بهبود لنز و افزایش بازه زوم آن است. دوربین « TZ200» که در کنار گستره واید بیشتر، با زوم ۱۵ برابر محدوده تله بیشتری در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. 
**
3. دوربین Sony DSC-RX100 VI
نکته قوت این دوربین را نسبت نمونه‌های قبلی می‌توان در لنز زوم و تعداد نقاط فوکوس آن دانست. « RX100 VI» به یک لنز بافاصله کانونی معادل ۲۴-۲۰۰ میلی‌متر زایس مجهز است و سیستم فوکوس آن از ۳۱۵ نقطه فوکوس تشخیص فازی برخوردار است. از قابلیت‌های منحصربه‌فرد دیگر این دوربین می‌توان به عکسبرداری پی‌در‌پی تا ۲۴ فریم بر ثانیه اشاره کرد. 
**
4.   دوربین Panasonic Lumix LX100
دوربین عکاسی پیشرفته پاناسونیک با سنسور 12.8 مگاپیکسلی، زوم اپتیکال 3.1 و قابلیت فیلمبرداری اچ دی 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. این دوربین کوچک برعکس اندازه‌اش دارای قابلیت‌های فراوانی است. 
**
5. دوربین Fujifilm X100F
این دوربین برای عکاسی‌های پرتره و عکاسی خیابانی به دلیل داشتن لنز ۲۳ میلی‌متری با دریچه نوردهی عالی بسیار مناسب است که در حالت فول فریم به‌سختی به ۳۵ میلی‌متر ارتقا پیدا می‌کند. در زیر این لنز، یک سنسور X-Trans CMOS III با رزولوشن ۲۴.۳ مگاپیکسلی تعبیه‌شده است که فوجی‌فیلم نرخ فریم ریت EVF آن را به ۶۰ فریم بر هر ثانیه رسانده است تا عملیات تصویربرداری و فیلمبرداری از سوژه‌های متحرک و صحنه‌های پر جزئیات باکیفیت بالا و بسیار روان انجام گیرد. 
****
بهترین عکس‌ها با بهترین دوربین‌ها
10 دوربین حرفه‌ای و پرفروش بازار
****
1.دوربین Fujifilm X-T3
دوربین فوجی X-T3 از حسگر اختصاصی دوربین‌های فوجی یعنی X-Trans CMOS APS-C بهره می‌برد. اندازه این حسگر‌ها هم‌اندازه حسگر دوربین‌هایی مانند Nikon D7500 ، Sony A6500 یا Canon 80D است. این حسگر که فناوری BSI را یدک می‌کشد، برای عکاسی در نور کم، کیفیتی به‌مراتب بهتر از حسگر‌های هم‌اندازه خود ارائه می‌دهد که تنها CMOS عادی هستند و به دلیل رزولوشن بالای ۲۶٫۱MP نه‌تنها برای عکاسی در نور کم، بلکه برای چاپ عکس‌ها با ابعاد بالا کاملا مناسب است. حساسیت پایه این حسگر ISO160  است که به لطف استفاده از نسل چهارم حسگر‌های اختصاصی فوجی یعنی X-Processor 4 در دسترس قرار می‌گیرد. سرعت این پردازشگر چهار هسته‌ای، نزدیک به سه برابر پردازشگر نسل قبلی خودش است که در X-T2 استفاده‌شده بود. این پردازشگر، علاوه بر سرعت فوکوس خودکار و عکسبرداری پی‌درپی و ذخیره‌سازی فایل‌ها را افزایش داده است.
TIPS &
TRICKS
نکته: دوربین فوجی X-T3 می‌تواند در سراسر کادر تصویر، سوژه‌ها را در فوکوس نگه دارد.
نکته: یکی از سریع‌ترین دوربین‌های بدون آینه است، این دوربین برای عکاسی خبری و ورزشی، فوق‌العاده است. 
نکته: منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین با رزولوشن ۳٫۶۹ میلیون نقطه، و بزرگ‌نمایی تصویری بسیار واضح و بدون وقفه از کادر روبه‌روی دوربین را نمایش می‌دهد.
**
2. دوربین Sony A7 III
نسل سوم دوربین فول فریم Sony A7  مانند دوربین‌های هم‌نسل خودش از مانت E دوربین‌های حرفه‌ای و بدون آینه‌ی سونی بهره می‌برد و سنسور Exmor RS مخصوص سونی وظیفه ثبت تصاویر را برعهده خواهد داشت؛ این سنسور نسل جدید نمونه‌های CMOS با حافظه داخلی خواهد بود. مشخصات فنی دوربین سونی مانند سنسور فول‌فریم ۲۴ مگاپیکسلی CMOS بهبودیافته برای شرایط نوری کم، نسل جدید پردازنده BIONZ X سونی، سرعت بالاتر انتقال اطلاعات از سنسور، سیستم فوکوس خودکار مشابه با دوربین‌های دیگر، قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن سینما 4k، پشتیبانی از کدک ۱۰ بیت و عمر باتری بهتر است. 
**
3. دوربین Fujifilm X-T20
این دوربین نسخه جدیدتر و اقتصادی‌تر از دوربین‌های قبلی است. ویژگی‌های این دوربین مانند حسگر 24.3 مگاپیکسلی و سیستم فوکوس پیشرفته آن را خاص‌تر کرده است. ویژگی‌های دیگری که در  سری جدید دوربین ساخت فوجی فیلم مشاهده می‌شود منظره‌یاب 2.34 میلیون نقطه‌ای با بزرگ‌نمایی x0.62 و wifi است. یکی از حسن‌هایی که به این دوربین اضافه‌شده نمایشگر لمسی است. دوربین X-T2با نداشتن این قابلیت دارای ضعف بزرگی بود که در این نسخه برطرف شده است. از دیگر قابلیت‌های اضافه‌شده به این دوربین می‌توان به وضعیت پخش ویدئو بهتر و تعبیه یک فلاش بازشو روی دوربین اشاره کرد.
**
4. دوربین Panasonic Lumix G9
بدنه G9 از نوعی آلیاژ منیزیومی مقاوم در برابر شرایط جوی نامساعد ساخته‌شده و حس دست گرفتن آن تا حدود زیادی تداعی‌کننده دوربین 9A یا سری7 A سونی است. اما G9 با کمک شاتر مکانیکی خود می‌تواند ۱۲ فریم در ثانیه را با فوکوس ثابت و۹ فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار پیوسته ثبت کند.
**
5. دوربین Sony A6500
سونی با ارائه جدیدترین دوربین بدون آیینه  خود بانام A6500  به‌عنوان پرچم‌دار دوربین‌های بدون آینه یا E-Mount رده APS-C، مجددا خودش را در بازار دوربین‌های بدون آینه مطرح کرد. دوربین سونی Sony A6500  مانند a6300 دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی از نوع CMOS (با اندازه APS-C)، سیستم اتوفوکوس هایبریدی، EVF، قابلیت فیلمبرداری 4k و بدنه از جنس آلیاژ منیزیم و مقاوم در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف است.
**
6. دوربین Fujifilm X-H1
کیفیت عکس‌های فوجی X-H1 همان چیزی است که در دوربین پیشروی X-T2 فوجی هم دیده بودیم. این همان حسگر است و طبیعتا انتظار داریم به همان اندازه کیفیت بالا و میزان نویز کمی را که مدل قبلی‌اش داشت، ارائه دهد. اندازه بزرگ حسگر APS-C در این دوربین و پردازش خوب آن پردازشگر‌های پیشرفته فوجی باعث می‌شود میزان نویز این دوربین در نور کم بسیار پایین باشد، بنابراین برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور و حساسیت ISO زیاد، کیفیت بسیار خوبی دارد.
**
7. دوربین Canon EOS 80D
دوربین کانن EOS 80D در سال 2016 و به‌عنوان جایگزینی برای 70D معرفی شد. این دوربین از سری دو رقمی‌های کانن و یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های این شرکت است. دوربین کانن EOS 80D دارای سنسور CMOS APS-C 24 مگاپیکسلی با پردازشگر تصویر DIGIC6 است. این  دوربینDSLR کانن با داشتن ۴۵ نقطه فوکوس، قابلیت گرفتن تصاویری با وضوح‌بالا با سرعت هفت فریم بر ثانیه و همچنین ضبط فیلم با فرمت FULL HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه رادار است.
**
8. دوربین Nikon D500
باوجود این‌که دوربین D500 یک مدل DX است، نقاط اشتراک زیادی با دوربین DSLR تمام فریم حرفه‌ای نیکون، یعنی D5، دارد. این اشتراکات شامل پردازشگر، سیستم فوکوس و تعداد پیکسل مشابه است.این میزان کمتر از چیزی است که در دوربین‌های دارای حسگر APS-C دیگر نیکون تا الان دیده‌ایم اما نیکون می‌گوید که حسگر با ویژگی‌هایی مشابه با دوربین تمام فریم D5 طراحی‌شده است. دوربین  D500 دامنه ISO 100-51200 را دارد. 
**
9. دوربین Nikon D850
« D850» نیکون نسل بعدی دوربین‌های Full Frame DSLR با رزولوشن بالاست. از ویژگی‌های آن به سنسور BSI CMOS 45.7 مگاپیکسلی بدون Low-pass Filter (فیلتر پایین گذر) اشاره کرد که به پردازنده Expeed 5 مجهز است که امکان تصویربرداری پیاپی با سرعت 9 fps و فیلم‌برداری باکیفیت 4k می‌دهد.
**
10. دوربین Fujifilm GFX 50S
دوربین GFX 50S فوجی فیلم باوجود این‌که ازلحاظ اندازه و لنز از دوربین‌های دیجیتال بزرگ‌تر است اما از لحاظ وزن سبک‌ترند. یکی از خصوصیات بارز این دوربین‌ها خوش‌دست بودن آن‌هاست. 
****
بهترین فناوری‌هایی که باید همراه داشته باشید
10فناوری لازم
****
1. کنسول بازی SNES Classic Mini
از سال گذشته، نینتندو شروع به عرضه کنسول‌های قدیمی و کلاسیک خود در قالبی جدید کرده است. اولین کنسول، NES کلاسیک مینی نام دارد که با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد اما به دلیل تعداد محدود و تقاضای زیاد، بسیاری نتوانستند NES Classic Mini را تهیه کنند و حتی بعضی مجبور شدند برای تهیه این کنسول، تا چندین برابر قیمت واقعی آن، پول پرداخت کنند. « SNES Classic Mini»" ، جدیدترین عضو خانواده کنسول‌های کلاسیک نینتندو است که با ظاهری کوچک‌تر عرضه‌شده است. این کنسول، دارای ۲۱ بازی است و شما نمی‌توانید بازی جدیدی را به آن اضافه کنید. یکی از نکات بسیار جالب SNES کلاسیک مینی‌، حضور بازی2  Starfox  در آن است که تا پیش‌ازاین هرگز عرضه نشده بود.
**
Add
شما می‌توانید برای انتقال بازی‌ها از یک بلوتوث کاربردی استفاده کنید که مربوط به این دستگاه است. **
نکته: برای آن‌های که عاشق نوستالژی‌اند
نکته: جمع‌وجور و کاربردی
نکته: 21 بازی که قبلا آن‌ها را بازی نکرده‌اید. 
**
2. برد Raspberry Pi Zero W
سری بردهای Raspberry Pi Zero و Zero W ارزان‌ترین و کوچک‌ترین بردهای خانواده رزبری‌پای هستند. این بردها باهدف کاربردهای IoT معرفی‌شده‌اند، به همین دلیل کوچکی و کم‌مصرف بودن نکته‌ اصلی در طراحی آن‌ها بوده است. تفاوت نسخه‌ Zero W با نسخه‌ Zeroدر داشتن ارتباط وایرلس (Wifi و Bluetooth 4.0) در مدل Zero W است. برد Zero W باقیمت 10دلار (برای خرید تک عددی) یک فانپویتر مناسب برای کاربردهای IoT است. در این برد دو پین TV هم اضافه‌شده است که خروجی آنالوگ تصویر را در اختیار قرار می‌دهد. در کنار خروجی HDMI از این خروجی با یک کابل RCA می‌توان برای انتقال تصویر استفاده کرد. همچنین یک پورت CSI برای اتصال به دوربین در این فانپویتر تعبیه‌شده است.
**
3 اسپیکر UE Wonderboom
اسپیکر واندربوم؛ یک اسپیکر استوانه ایی شکل باقابلیت‌های فراوان است. فرم استوانه‌ای شکل این اسپیکر باعث شده امکان پخش ۳۶۰ درجه‌ای صدا فراهم باشد. واندربوم، برای افرادی طراحی‌شده است که برای نخستین‌بار به دنبال خرید اسپیکری کارآمد باقیمتی مناسب و کارایی بالا هستند.
**
4. مچ‌بند ورزشی Moov Now
دستبند ورزشی MOOV NOW یک مربی ورزشی است که به‌صورت صوتی با ورزشکار از طریق تلفن همراه در ارتباط بوده و او را راهنمایی می‌کند.
**
5. هندزفری Beyerdynamic Byron
کیفیت صدای این هدفون در سطح خوبی قرار دارد؛ به‌طوری‌که جزئیات با وضوح خاصی پخش و ارائه می‌شوند. این محصول علاوه بر عملکرد درخور توجه، از کیفیت ساخت خوبی نیز بهره می‌برد.
**
6. گوشی Moto G6 Play
این گوشی ایده‌آل‌ترین گوشی بین سه‌گانه G است. مدل Play برای رده متوسط بسیار عالی به نظر می‌رسد.  طراحی جدید شیشه‌ای و چیپست به‌روز آن باعث شده در بازار پرفروش باشد. 
**
7. اسپیکر Google Home Mini
یکی از این موارد بهره‌گیری از دستیار هوشمند گوگل یعنی Google Assistant است. با استفاده از این دستیار صوتی هوشمند می‌توانید پاسخ سوال‌هایتان را پیدا کنید، موزیک پخش‌کنید، چراغ‌های خانه را خاموش و روشن کنید و یا شروع به تماشای یک برنامه تلویزیونی کنید.
**
8. پهباد Ryze Tello
اگر به دنبال یک پهباد مرقوم به‌صرف می‌گردید تلو بهترین است. پهپاد Tello با ابعاد مناسب 98 در 92.5 در 41 میلی‌متر، 80 گرم وزن و پروانه‌های سه اینچی تولیدشده و با حداکثر برد 100 متر، حداکثر سرعت هشت متر بر ثانیه و حداکثر مدت‌زمان پرواز 13 دقیقه و ویژگی‌هایی همچون منظره‌یاب، فشارسنج، ال‌ای‌دی، سیستم بینایی، وای‌فای و موارد دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
**
9. لامپ کم‌مصرف  Ikea Tradfri
درست است که لامپ‌های کم‌مصرف شرکت فیلیپس بسیار خوبند اما باید بگوییم که لامپ‌های اکیا ترادفری دارای قیمتی مناسب و ماندگاری بالاتری هستند.
**
10. بررسی ساعت هوشمند Mobvoi Ticwatch E
این ساعت‌ها تا فشار پنج اتمسفری در مقابل نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهند تا کاربر بتواند به‌سادگی فعالیت‌های شنا کردن خود را بررسی کند.
****
نکاتی که باید برای خرید یک ساعت ورزشی بدانید
پنج راهکار برای خرید ساعت‌های تناسب‌اندام 
****
دوچرخه‌سوارید یا شناگر؛ فرقی نمی‌کند مهم این است که بتوانید با کمک ساعت هوشمندتان فعالیت‌های بدنی خود را زیر نظر بگیرید.
**
راهنما
اولین دایره سمت راست‌بالا
قدم‌هایتان را بشمارید
این ردیاب که در بالای ساعت هوشمندتان تعبیه‌شده باعث می‌شود بتوانید تعداد قدم‌های خود را بشمارید. 
**
راهنما
سمت راست دومین دایره
ضربان قلب در دست‌های شما
ضربان قلب‌تان با استفاده از سنسورهای که در پشت ساعت کار گذاشته‌شده در هر ثانیه سنجیده می‌شود و شما می‌توانید آن را صفحه نمایش کنید. 
**
راهنما
دایره سمت چپ
یادآوری
صفحه ساعت هوشمند مانند یک دفترچه عمل می‌کند و تمام‌کارهای ضروری مانند ای‌میل، تماس‌های ضروری و قرار ملاقات‌ها را که باید در طول روز انجام دهید، یادآوری می‌کند. 
**
از چپ به راست
گرم نگاه‌دارید
**
1. گام اول با ساعت هوشمند شیائومی
ساعت ورزشی موردعلاقه‌تان چه ساعتی است؟ آیا مدلی با ویژگی‌های جالب و کمیاب دیده‌اید؟ ابتدا نیازهای خود را برای خرید ساعت‌های هوشمند مشخص کنید و مشخص کنید که چه قابلیت‌های را مدنظر دارید. تخمین زدن میزان کالری بدن، شمردن قدم‌ها، گرفتن فشارخون یا یک روبات مچی کوچک که تمام‌کارهایتان را به شما یادآوری کند. این فاکتورها به شما کمک می‌کند تا بتوانید ساعت موردنیازتان را خریداری کنید. ساعت Xiaomi Band 3 به فاکتورهای که شما مدنظر دارید بسیار نزدیک است. این ساعت هوشمند دارای نمایشگر بزرگ‌تر و سنسور‌های دقیق‌تر نسبت به نسل قبلی خود است. 
**
2. قلب‌تان را با Apple Watch Series 4 دنبال کنید
مبحث سلامتی یکی از قسمت‌های مهمی است که تمامی ابعاد توسعه اپل واچ را تحت‌تاثیر قرار داده است. اپل در هر نسل توانسته به‌خوبی بر سلامتی سرمایه‌گذاری کند. اپل واچ سری چهارم از دو نظر پیشرفت بسیار خوبی کرد؛ ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باعث شده تمرین‌های ورزشی به‌صورت خودکار تشخیص داده شود. کافی است وارد اپلیکیشن Workout بشوید تا با انواع تمرین‌های ورزشی اعم از یوگا، هاکی و انواع دوومیدانی روبه‌رو شوید. ورزش به‌صورت خودکار تشخیص داده خواهد شد اما شما هم می‌توانید برای انتخاب سریع‌تر اقدام کنید. وقتی مشغول فعالیت ورزشی خاصی هستید، در بازه‌های منظمی اپل واچ ضربان قلبتان را ثبت می‌کند و اگر این وضعیت طبیعی نباشد، شما را به‌سرعت باخبر می‌کند و حتی در مواقعی با پزشک تنظیم‌شده تماس می‌گیرد. پیاده‌روی یکی از ورزش‌هایی است که روزانه بسیاری از ما کاربران با آن سروکار داریم. برای مثال، وقتی از محل کارتان تا منزل پیاده‌روی می‌کنیم، اپل واچ تعداد قدم‌هایتان و بعضی جزئیات دیگر را ثبت می‌کند.
**
3. مناسب برای هدف با ساعت هوشمند Withings Pulse HR
ساعت Pulse HR همه اطلاعات مربوط به قدم‌های برداشته‌شده، مسافت طی شده، ضربان قلب، کالری‌های سوزانده شده و وضعیت خواب را بررسی می‌کند که امکان مشاهده مستقیم آن‌ها از طریق ساعت یا اپلیکیشن وجود دارد. کالری‌های سوزانده شده مبتنی بر فعالیت‌های شما و به‌صورت جداگانه برای ورزش‌ها بررسی می‌شوند که باید این گزینه را فعال کنید. برای این کار، دکمه روی دستگاه را مدتی فشار دهید و سپس یکی از فعالیت‌هایی را که از نرم‌افزار برگزیده‌اید، انتخاب کنید. دشوار است که دقت بررسی فعالیت‌های ورزشی را محاسبه کنیم ولی بین داده‌های ذخیره‌شده و میزان ورزش انجام‌شده اختلافاتی وجود داشت که آن‌هم طبیعی است. وقتی ورزش کردن به اتمام رسید، شما می‌توانید اندازه‌گیری را از روی ساعت یا اپلیکیشن متوقف کنید. درنهایت، مدت‌زمان سپری‌شده، ضربان قلب و کالری سوخته شده برای هر ورزش را دریافت خواهید کرد. گرافیک مربوط به شمارنده ضربان قلب جذاب‌ترین بخش است که نشان می‌دهد قلب‌تان در چه مواقعی چگونه می‌زده است. 
**
4. اسکن سلامتی با ساعت هوشمند Fitbit Flex 2
در بخش نرم‌افزاری این گجت، معیاری با نام «سلامت قلب» اضافه‌شده که در کنار حسگر ضربان قلب، می‌تواند امتیاز دقیقی را براساس جنسیت، سن و وزن‌تان نشان دهد. دیگر قابلیت اضافه‌شده، گزینه Relax است که می‌تواند با هدایت نحوه تنفس، طی دو تا پنج دقیقه بدن‌تان را به آرامش کامل برساند. اولین مچ‌بند هوشمند ضدآب این شرکت است، در حدی که می‌توانید با در دست داشتن آن، به ورزش مفرح شنا نیز بپردازید. این گجت در نقش گام شمار، مسافت سنج و کالری سنج عمل کرده و قادر است وضعیت خواب‌تان را زیر نظر بگیرد. طراحی Flex 2 بسیار ساده و بدون نمایشگر است، صرفا چهار عدد LED روی آن به‌کاررفته تا شما را از وضعیت پیشرفت فعالیت ورزشی، اعلان‌های تلفن همراه و... باخبر سازد. 
**
5. قابلیت‌های ماندنی با ساعت هوشمند مچی Moov Now
این دستبند را باید هنگامی‌که مشغول تمرین کردن هستید به دست کنید. « Moov»" با استفاده از فناوری تشخیص حرکت سه‌بعدی، فعالیت‌تان را ثبت و تحلیل کرده و از طریق مربی صوتی دستور‌هایی را جهت بهبود حرکت‌های تمرینی به شما می‌دهد. پایه و اساس Moov Now، به دست آوردن بیشترین اطلاعات از فعالیت‌های تمرینی‌تان است. علاوه بر این، سعی می‌کند تا تکنیک‌های شما را بهبود بخشد، چه تکنیک سریع‌تر دویدن باشد، یا صحیح‌تر شنا کردن. فناوری مورداستفاده در مچ‌بند Moov برای دویدن، بسیار بهینه عمل می‌کند. می‌توانید چهار حالت مختلف دویدن و پیاده‌روی را انتخاب کنید. سپس با فشار دادن Moov Now و همگام شدن آن با تلفن‌همراه‌تان، آماده حرکت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: