کد خبر: ۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
شرکت حراجی خودروی «آر ام سوث‌بای» اولین حراجی اختصاصی پورشه را برای جشن هفتادسالگی خودروهای اسپرت این برند برگزار کرد. این حراجی در مرکز تجربه پورشه در آتلانتا انجام شد و از ۶۳ خودرو ۵۳ تا خانه جدید پیدا کردند. در این‌جا بهترین ماشین‌های فروخته شده در این حراجی را بررسی می‌کنیم.
۲۰۱۸ پورشه ۹۱۱ سری توربو کلاسیک «پروژه گلد»: 000/415/3 دلار
این ماشین حاصل همکاری دپارتمان کلاسیک و انحصاری پورشه است که با بدنه توربو ۹۹۳ ساخته شده و یک خودروی جدید با سیستم تهویه اس-استایل و موتور 6/3لیتری اصلاح‌شده با قدرت ۴۵۰ اسب بخار تحویل داده است. پورشه ۹۱۱ توربو کلاسیک که مجوز تردد جاده‌ای ندارد، صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 7/3ثانیه طی می‌کند.
۱۹۹۶ پورشه ۹۱۱ جی‌تی۲ کلاب اسپورت: 643هزار دلار
جی‌تی۲ سری ۹۹۳ احتمالا برترین ۹۱۱ جاده‌رو در زمان خودش است. با توربوی ۴۰۰ اسب بخار، جی‌تی۲ تنظیمات تمام-چرخ را به کار می‌برد و موتور بزرگ‌تر8/3 لیتری را استفاده می‌کند. این نسخه کلاب اسپرت که به طور ویژه برای مسابقه طراحی شده یکی از ۳۳ مدل تولید شده با سلول سوختی، رول کِیج، توربوهای بزرگ‌تر، و اصلاحات دیگر است که خروجی را به بیش از ۴۶۰ اسب بخار می‌رساند. 
۱۹۷۳ پورشه ۹۱۱ کاررا آر اس  ۲.۷ پروتوتایپ: 000/325/1
اگر از طرفداران پورشه بپرسید که برترین خودروی خیابانی ۹۱۱ کدام است، پاسخ احتمالا 7/2 آر اس خواهد بود. این دومین مدل از میان ۹ مدل اصلی است که پورشه برای پیشرفت استفاده کرده است و درنتیجه فاقد اسپویلر عقب «داکتیل» و نشان آر اس نمونه‌های اخیر است اما به‌عنوان یک خودروی مهم و پیشرفته نادر، قیمت آن به نظر عادلانه می‌رسد.
۱۹۸۰ پورشه ۹۲۴: 760/53 دلار
نه، این قیمت فروش یک اشتباه چاپی نیست. این خودرو در روزهایی ساخته شد که کلماتی مثل «خنک‌کاری آبی» و «موتور جلو» برای دوستداران پورشه بدعت‌گذاری شده بود و ۹۲۴ در دوران جدیدی از خودروهای کاربر-پسند به وجود آمد. خودرویی که با پیشرانه دو لیتری مشترک با آئودی ۱۰۰ و فولکس واگن تی‌ال چندان قدرتمند نیست.
۱۹۸۵ پورشه ۹۵۹ پاریس-داکار: 000/945/5دلار
در اواسط دهه ۱۹۸۰ پورشه به‌عنوان بخشی از برنامه توسعه خود برای شاهکار قریب‌الوقوعش، سوپرخودروی ۹۵۹، چندین مدل را برای مبارزه دشوار رالی پاریس-داکار آماده کرد. این مورد یکی از سه نمونه‌ای است که کارخانه در رویداد سال ۱۹۸۵ به کار گرفت. براساس الگوی شاسی‌های خودروهای جاده‌ای ۹۱۱ اس‌سی، این ۹۵۹ یک موتور 2/3 لیتری را می‌راند که از ۹۱۱ کاررا وام گرفته. این خودرو در رالی پاریس-داکار دو مرحله را برد اما موفق به اتمام رالی نشد.
۱۹۵۸ پورشه ۳۵۶ اِی ۱۶۰۰ «سوپر اسپیدستر»: 500/307 دلار
پورشه ۳۵۶ که از موفق‌ترین خودروهای اسپرت عصر خود بود، با موتور تخت چهار سیلندر، جعبه‌دنده و فریم سقف که همگی اوریجینال‌اند. همچنان یکی از باارزش‌ترین خودروهای کلکسیونی تاریخ است. این خودرو پیشرانه‌ای با قدرت ۸۰ اسب بخار دارد که از نسخه استاندارد پورشه ۳۵۶ با ۷۵ اسب بخار بیشتر است.
۱۹۷۰ پورشه ۶-۹۱۴: ۹۵،۲۰۰ دلار
علاقه‌مندان یک نسل خاص همگی یک داستان از پورشه ۹۱۴ دارند و اکثرشان شامل یک واژه مشترکند: «فولکس واگن». ۹۱۴ موتور فولکس واگن را داشت اما ۶-۹۱۴ شامل یک موتور دو لیتری شش سیلندر تخت با حداکثر توان تولیدی ۱۱۰ اسب بخار بود. قیمت بالای این خودرو باعث شد فقط ۳۳۰۰ تعداد از آن فروخته شود، پیدا کردن آن دشوار شود و با این‌که دهه‌ها حسرت‌آور بود، امروز مطلوب‌تر شود.
۲۰۱۱ پورشه ۹۱۱ جی‌تی۳ آر اس ۴: 566هزار دلار
تکامل نهایی برای خودروهای جی‌تی۳ با مدل آر اس ۴ ظاهر شد که با جابه‌جایی و دیگر اصلاحات خودروی 8/3لیتری استاندارد رخ داد که خروجی را به ۴۹۳ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه رساند. فقط ۶۰۰ عدد از این مدل ساخته شد. این خودرو متعلق به «جری ساینفلد» کمدین آمریکایی و آخرین خودروی تولیدی جی‌تی۳ آر اس ۴ بود که هر دو این عوامل باعث بالا رفتن ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت آن در حراجی شدند.                                               

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: