کد خبر: ۱۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
جهانگیری گفت: در همین هفته یا هفته آینده با کسانی که نمایندگان مسوولان و مطبوعات هستند جلساتی خواهیم داشت یا با فرمول ارز نیمایی عمل خواهیم کرد یا [بر اساس]همان ارز نرخ سال گذشته سیاست‌گذاری خواهیم کرد.
به گزارش قلم، اسحق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ما در کالاهای اساسی در سال جاری دو سیاست را دنبال می‌کنیم، توضیح داد: یکی آنکه آن بخش از کالاهای اساسی که بخش عمده آن در داخل کشور تامین می‌شود و فقط بخش کمی از آن از بیرون می‌آید را از ارز ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی ببریم و مابه التفاوت آن به کسانی که استفاده‌کننده هستند پرداخت شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: البته این مورد در بخش کاغذ نیازمند این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه مشخصی را برای آن تدوین کند. در برخی مواردی که گفته شد یارانه نقدی پرداخت می‌شود و عملا اتفاقی نیفتاده است، این بدبینی در بین مردم ایجاد شده که آیا این قول عملی خواهد شد یا نه. ‌

جهانگیری همچنین گفت: در همین هفته یا هفته آینده با وزیر محترم یا کسانی که نمایندگان مسوولان و مطبوعات هستند جلساتی خواهیم داشت یا با فرمول ارز نیمایی عمل خواهیم کرد یا [بر اساس]همان ارز نرخ سال گذشته سیاست‌گذاری خواهیم کرد.

او با اشاره به روند خصوصی‌سازی در کشور گفت: بعد از دوره جنگ ما به سمت آزادسازی اقتصاد حرکت کردیم، یک بخش این مورد خصوصی‌سازی بود، یک بخش آن مقرراتی بود که در کنترل دولت بود و آزاد شد. حتما مردم ایران اطلاع دارند در میان جنگ تقریبا حوزه واردات توسط دولت انجام می‌گرفت و در سیستم کوپنی توزیع می‌شد. دولت خیلی بزرگ بود، به مرور دولت اینها را واگذار کرد. حتی الان دولت گفته کالاهایی که در مقطع فعلی ارز دولتی به آن‌ها اختصاص می‌دهیم وارد‌کننده‌اش بخش خصوصی است، این طور نیست که دولتی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: