کد خبر: ۱۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
معاون توزیع شرکت توانیر گفت: چنانچه پرمصرف‌ها به خوش‌مصرف‌ها تبدیل نشوند، افزایش تعرفه‌ها در سال 99 نیز برای این گروه اعمال خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز، محمودرضا حقی‌فام امروز در جمع خبرنگاران در مورد جزئیات افزایش تعرفه‌های برق و نظام جدید تعرفه‌گذاری گفت: افزایش 7 درصدی تعرفه‌های برق برای تمامی مشترکان و افزایش 23 درصدی برای پرمصرف‌ها نشان می‌دهد که ما به سمت یک نظام جدید تعرفه‌گذاری حرکت کرده‌ایم و این نظام جدید به منزله افزایش درآمد نیست، بلکه تلاش ما این است که پرمصرف‌ها به جرگه خوش‌مصرف‌ها بپیوندند.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه‌های برق نسبت به تورم کشور عدد پایین‌تری است و تعرفه‌های برق به طور عمومی 7 درصد و برای کسانی که مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند 16 درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: با این حساب افزایش تعرفه برق به طور کامل برای مشترکان پرمصرف 23 درصد خواهد بود که این 23 درصد تنها در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور محاسبه خواهد شد.

حقی‌فام با اشاره به اینکه نظام تعرفه‌ای برق نظام پلکانی است، گفت: تعرفه برق به میزان مصرف نرخ آن متفاوت خواهد بود، پس به طور مساوی برای تمام مشترکان تعرفه برق 7 درصد افزایش یافته است، اما اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکنند، در همان بازه زمانی که به آن اشاره شد 23 درصد به پله تعرفه برق آنان افزوده خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: