کد خبر: ۱۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت جهت تامین منابع مالی مورد نیاز صنعت نفت کشور با سود علی‌الحساب ۱۹ درصد سالانه از فردا (چهارشنبه ۲۲ اسفند) در بازار سرمایه عرضه می‌شود.
به گزارش قلم نیوز-  5 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت جهت تامین منابع مالی مورد نیاز صنعت نفت از فردا(چهارشنبه) در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

این اوراق شامل اوراق منفعت توسعه نفت و گاز صبا اروند است که در جهت اجرا و تکمیل پروژه‌های افزایش تولید نفت خام توسط تامین سرمایه سپهر عرضه می‌شود.

همچنین تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی این اوراق که در راستای تامین نقدینگی پروژه افزایش تولید نفت خام صبا اروند عرضه می‌شود، بر عهده این شرکت تامین سرمایه خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: سود علی‌الحساب این اوراق نیز 19 درصد سالانه است که در مقاطع شش ماهه پرداخت می‌شود. ضمن این که سررسید این اوراق سه ساله بوده و شرکت ملی نفت مبلغ اصل اوراق را در سر رسید تضمین کرده است. همچنین صندوق بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت ضامن سودهای میاندوره ای این اوراق است.

گفتنی است اوراق منفعت، اوراقی است که به وسیله آن شرکت‌ها می‌توانند بر اساس منافع آتی حاصل از به کارگیری دارایی‌ها یا ارایه خدمات معین برای یک دوره زمانی مشخص، اقدام به تامین مالی از محل انتشار این اوراق کنند که در این راستا بازار سرمایه از پتانسیل بالایی برای تامین نقدینگی صنایع از جمله صنعت نفت و گاز کشور برخوردار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: