کد خبر: ۱۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
کاردار سفارت سوریه در ایران، گفت: ما امیدواریم روابط اقتصادی بین دو کشور به سطح روابط سیاسی که بسیار عالی و ممتاز است، برسد.
به گزارش قلم نیوز- "علی السید احمد" در حاشیه نشست هم‌اندیشی گروه تجاری سوریه و اعضای اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید نوروز اظهار کرد: همکاری‌های موجود بین ایران و سوریه بسیار مهم است و گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است اما هنوز در حد مورد نظر دو کشور نیست.

وی افزود: ما امیدواریم روابط اقتصادی بین دو کشور به سطح روابط سیاسی که بسیار عالی و ممتاز است، برسد.

کاردار سفارت سوریه در ایران در رابطه با دلایل پایین بودن سطح روابط تجاری دو کشور خاطرنشان کرد: برای کم بودن حجم تبادلات تجاری بین ایران و سوریه تعدادی دلیل منطقی و غیر منطقی وجود دارد. یکی از دلایل منطقی این است که ما تازه جنگ را به پایان رساندیم. یک جنگ تروریستی در سوریه به راه افتاده بود که قدرت‌های بزرگ استکباری در آن شریک بودند و باعث شد ما بسیار به عقب برگردیم.

وی افزود: جلساتی که ما با ایران داریم هم به خاطر پیدا کردن دلایل غیر منطقی موجود در روابط اقتصادی دو کشور است تا بتوانیم این عوامل غیر منطقی را از بین ببریم. یکی از این دلایل غیرمنطقی شایعاتی است که باعث می‌شود سطح روابط عالی نادیده گرفته شود و طرف ایرانی حاضر به سرمایه‌گذاری در سوریه نشود.

السید احمد در ادامه تصریح کرد: یکی از شایعاتی که برای ما مشکل ایجاد کرده این است که کشورهایی که در جنگ بر علیه سوریه بوده و در ویران‌سازی سوریه نقش داشتند در بازسازی سوریه شرکت خواهند داشت که ما این مسئله را تکذیب می‌کنیم. ایران ان شاالله نقش بزرگی را خواهد داشت و در صدر شرکت‌ها و کشورهایی خواهد بود که در زمینه بازسازی سوریه مشارکت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اولویت در بازسازی سوریه با کشورهایی است که در جنگ در کنار سوریه ایستادند که روسیه و ایران در صدر این فهرست هستند.

کاردار سفارت سوریه در ایران در رابطه با صفر شدن تعرفه تجاری سوریه با ایران گفت: ما در حال مذاکرات مستمری هستیم و در جلسه کمیته اقتصادی مشترک هم این موضوع در حال بحث است و امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: