کد خبر: ۱۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
ابوترابی:
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، گفت: با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (سهامی عام) به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه های تولید خودروی مورد نیاز این شرکت از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.
به گزارش قلم نیوز- "غلامرضا ابوترابی" در این خصوص، اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۶ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق، توضیح داد: بانک های سپه و ملی به ترتیب ضامن پرداخت اصل و سود این اوراق به مبلغ ۵,۵۰۰ و ۱,۵۰۰ میلیارد ریال است. پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را کنسرسیومی از شرکت های تامین سرمایه  مشتمل بر شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به مبلغ ۳,۵۰۰ میلیارد ریال، شرکت تامین سرمایه امید به مبلغ ۲,۵۰۰ میلیارد ریال و شرکت تامین سرمایه تمدن به مبلغ یک هزار میلیارد ریال به عهده دارند.

ابوترابی افزود: پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، شرکت تامین سرمایه تمدن و شرکت تامین سرمایه امید است و عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

گفتنی است، در این اوراق، شرکت واسط مالی دی چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات و مجموعه های تولید خودرو) شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (بانی) را نقداً از طریق شرکت سازه گستر سایپا (حق العمل کار) از فروشندگان خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت بیع مرابحه ی نسیه به بانی خواهد فروخت . همچنین بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: