کد خبر: ۱۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
مونسان:
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گفت: در حال حاضر تأکید داریم که تبلیغات حوزه گردشگری جدی گرفته شود، اخیراً نیز به ادارات کل استان‌ها ابلاغ‌شده که ستاد فضای مجازی برای فعالیت در حوزه گردشگری را ایجاد کنند.

به گزارش قلم نیوز- "علی‌اصغر مونسان" ظهر امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه بازدید از غرفه میراث فرهنگی استان البرز در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار داشت: البرز استانی پر از ظرفیت‌های گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه هم‌جواری البرز با پایتخت یک ظرفیت و فرصت محسوب می‌شود، گفت: البرز هم‌جوار با بازار گردشگری پایتخت است، در نزدیکی البرز ۲۰ میلیون نفر جمعیت وجود دارد و این مهم می‌تواند باعث رونق و توسعه گردشگری این استان شود.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در استان البرز بناهای تاریخی و باستانی شاخصی وجود دارد، بیان کرد: در این استان شاهد تنوع طبیعت هستیم که این موارد نیز از دیگر ظرفیت‌های مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

مونسان با تأکید بر اینکه البرز باید از استانی عبوری به استانی اقامتی تبدیل شود، گفت: استان البرز باید مقصد گردشگران شود برای تحقق این مهم باید جاذبه‌های گردشگری به مردم معرفی شود.

وی بابیان اینکه توسعه گردشگری با تبلیغات رابطه مستقیم دارد، افزود: در کشور شاهد ضعف تبلیغات در حوزه گردشگری هستیم بخشی از این ضعف به خود ما برمی‌گردد و بخشی دیگر مرتبط به کمبود منابع مالی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بیان کرد: در حال حاضر تأکید داریم که تبلیغات حوزه گردشگری جدی گرفته شود، اخیراً نیز به ادارات کل استان‌ها ابلاغ‌شده که ستاد فضای مجازی برای فعالیت در حوزه گردشگری را ایجاد کنند.

مونسان با اشاره به اینکه در فضای مجازی می‌توان به‌صورت رایگان یا با کمترین هزینه در حوزه گردشگری تبلیغ کرد، گفت: فضای مجازی عرصه وسیع‌تری برای انجام تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری در اختیارمان می‌گذارد.

وی در ادامه به چیدمان غرفه میراث فرهنگی استان البرز در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اشاره کرد و بیان کرد: چیدمان انجام‌شده در این غرفه به‌خوبی ظرفیت‌های گردشگری استان البرز را نمایان می‌کند امیدواریم جایگاه گردشگری این استان به‌مرورزمان ارتقا یابد.

معاون رئیس‌جمهور، اضافه کرد: پروژه‌های گردشگری استان البرز ازجمله احداث هتل ۵ ستاره‌نشان از توجه متولیان به این حوزه مهم است امیدوارم با گسترش چنین پروژه‌هایی ازجمله ایجاد هتل‌ها گردشگری البرز به جایگاه بالاتری دست یابد.

مونسان به وجود اقوام مختلف در استان البرز اشاره کرد که باعث ارائه متنوع صنایع‌دستی شده است، گفت: وجود اقوام مختلف یک فرصت مناسب برای توسعه صنایع‌دستی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: