کد خبر: ۱۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است، گفت: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد.

به گزارش قلم نیوز- "علی لاریجانی" در دومین روز سفرش به ژاپن در دیدار با "کی‌شی‌‌دا"رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران با اشاره به نقش مؤثر "کی‌شی‌دا" در گسترش روابط دو کشور، اظهار داشت: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است.

وی ادامه داد: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد و علاقه‌مند به گسترش روابط با کشور شما هستند، البته برخی کشورها در مسیر این روابط مشکلاتی ایجاد می‌کنند که باید برای مدیریت آن چاره‌اندیشی شود و به‌طور قطع نقش شما و گروه دوستی برای حل این مشکل مؤثر است.

رئیس قوه‌مقننه با اشاره به نشست دیروز خود با برخی صنعتگران و شرکت‌های مهم اقتصادی توکیو، گفت: این شرکت‌ها در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی و محیط زیست پروژه‌های مهمی را در ایران دنبال می‌کردند که فعالیت آنها متوقف شده است و مسئولان این شرکت‌ها بر این باور بودند که باید راه‌حلی در سیستم دولتی ژاپن اتخاذ شود که با توجه به تجربیات شما و کمک گروه دوستی می‌توانید در این زمینه گام بردارید و ما نیز به شما کمک خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: